Fem propostes
Secció dedicada a recollir les propostes que les ciutadanes i els ciutadans de Sils, Mallorquines, Vallcanera i els altres nuclis de població del municipi plantegem a qui correspongui, en especial a l’alcalde i als regidors. Propostes, queixes, denúncies, súpliques, peticions sobre temes concrets … oferint alternatives, sempre que es pugui.
A més de les propostes que es facin en aquesta secció, també en recollirem d’altres que s’hagin escrit en altres seccions d’aquest bloc, si cal modificant la redacció. Sovint són propostes individuals, no consensuades, més o menys encertades. Les propostes dels partits, entitats i associacions es poden encabir a d’altres seccions, com ara Opinions, debat.
……………………………………………………………………………………………………..
Fem noves propostes i comentem les que ja tenim escrites:
……………………………………………………………………………………………………..
1. Decàleg incomplet del bon alcalde i regidor de Sils:
I. Ser una bona persona: allunyar-se de la malícia, la rancúnia, la enveja i la gelosia…
II. Tenir bones dosis d’humilitat: no ho sabem tot i necessitem dels altres; som humans i ens podem equivocar: accepteu-m’ho, expliqueu-m’ho però no ho justifiquem.
III. Capacitat d’escolta i diàleg.
IV. Compte amb la prevaricació!!!. Per exemple: si organitzes una rifa, i has comprat un número, vigila que no et toqui el premi; si has de canviar la porta del despatx d’alcaldia que no ho faci el teu cosí fuster…. O sigui amics i interessos fora de l’ajuntament. Deixar la porta ben oberta quan ja ha entrat al despatx algun propietari de terrenys, l’advocat de la immobiliària, el promotor de blocs i xalets, etc.
V. No deixar-se influenciar per pressions i descrèdits, de pocasoltes en hi per tot arreu . Tota decisió presa en benefici del poble que està ben documentada i argumentada , pot ser defensada; no tot el que està ben decidit pot agradar a tothom. Força, fermesa i coherència.
VI. Revisar amb lupa les factures que s’endossen a l’ajuntament; no sigui que el lampista, el paleta, el fuster, l’amo del restaurant del poble o qui sigui ens cobri una burrada per canviar una aixeta, tapar una esquerda d’alguna instal·lació municipal o per un sopar de germanor. El diner del contribuent és o hauria de ser sagrat.
VII. No a les actituds paternalistes, per exemple, Jo t’ho arreglo, jo t’ho faig… Tot té una tramitació, tot té un registre, una normativa… Deixant que algú es salti la normativa aquí comencen els problemes…
VIII. Tot ha de passar pel registre d’entrada. Tot ha de passar pels plens. Etc.
IX. Transparència en la gestió. Publicitat de la gestió, que no màrqueting, no és el mateix… Vull que m’expliquin perquè obren un carrer i baixa la pressió de l’aigua, segur que té una raó i segur que és molt bona per a tots plegats, doncs que ens ho expliquin i ho entendrem! No només que ens posin una estàtua en una plaça.
[continuarà]
……………………………………………………………………………………………………….
2. Parc Central. Construcció d’un gran parc a l’actual emplaçament de Cárnicas Vilaró (el dia que es desplacin al polígon) que uniria la plaça del “Poble Nou” i la seva rambla comercial amb el Centre Cívic i La Laguna i l’Estació.
3. Piscina coberta: el més oportú seria fer-la accessible també als pobles de Vidreres, Maçanet i Riudarenes per treure-li el màxim rendiment.
4. Deixalleria: publicar horari i localització a la pàgina web de l’Ajuntament.
5. Web municipal. En general, una bona estirada d’orelles al responsable de la pàgina web de l’Ajuntament si no la porta al dia, amb continguts útils.
6. Un nou Quadern de Sils que no sigui la veu del partit de l’alcalde (com ho era fins ara), sinó un quadern obert a la crítica, amb aires veritablement democràtics.
7. Convocatòries de plens municipals. Que a la web de l’Ajuntament de Sils, a la portada o en un lloc ben visible, surtin data i hora dels pròxims plens municipals, ordre del dia inclòs, amb prou antelació. Tal com ho feia l’Ajuntament de Vidreres.
8. Conductors temeraris. Que algú s’ocupi de les rotondes, com aquella de la benzinera del mig del poble, evitant que siguin una pista de derrapatge de conductors temeraris. I de certs excessos de velocitat en alguns carrers. O sigui que la guàrdia municipal es mulli una mica més, o no tenen competències de trànsit?
9. Cuineres de Sils i Sopar gastronòmic. “M’agradaria que tornessim a tenir les taules llargues que fan més festa i més poble i la gent es relaciona millor. Aquesta es la meva queixa: que no hi hagi cuineres de primera i cuineres de segona, i no hi hagi favoritisme amb els tickets, que tots formem part de la Cuina de Sils“
10. E-mail municipal: “Normalitzeu” l’adreça de correu electrònic de l’Ajuntament: en lloc de ajuntament@sils.es que sigui ajuntament@sils.cat
11. La Llacuna. “No puc entendre que un poble “tan català” com Sils pugui donar un nom així al seu principal local social. Jo m’imagino que el nom de “La Laguna” va ser imposat pel franquisme, extern o local. Proposo que quan parlem de la Sala, l’anomenem La Llacuna. La idea de donar-li un nom català no és nova: el grup IdS ja havia proposat, fa uns anys, “canviar-li el nom per Estany”, tal com he llegit a un retall de diari antic reproduït al bloc d’aquest grup”
12. Escola, CEIP. El tema és tan complex i important que té un apartat propi: Escola, Saturació, Previsions, Barracons …
13. Biblioteca municipal. “M’ha semblat que en el nou Centre Cívic no es contempla cap espai per ubicar la biblioteca. Algú sap si es queda allà mateix o si s’ha previst algun nou emplaçament ?. Crec que ja seria hora de millorar aquest equipament, li cal una actualització pel que fa al model i introduïr altres metodologies de treball com grups de lectura, concursos, hores del conte… En aquests moments no és un espai que convidi a ser visitat ni per les seves dimensions ni per la seva ubicació (primer pis de l’Ajuntament). Tampoc fa difussió ni organitza cap tipus d’activitat que contribueixi a dinamitzar-la. Un poble que vulgui promoure la cultura, no pot prescindir d’una bona biblioteca que respongui als interessos i motivacions actuals dels lectors”
14. La difícil comunicació per carretera entre Sils poble i Urbanització de Mallorquines. “M’agradaria que els que vivim a l’urbanització de Mallorquines, o bé els que volen venir a veure’ns, se’ns fos més facil comunicar-nos “amb els del poble”, i no haver de fer tantes excursions de rotonda a rotonda per poder entrar o sortir de l’urbanització. Jo voldria saber si podria haver alternatives i que, aprofitant que ara estan arreglant tota l’altra banda de carretera, s’ho repensen i tornem a tenir accés directe, o bé s’habilitin altres accessos”
15. El cementiri de Vallcanera. “El otro dia fuimos de entierro en Vallcanera, el Cementerio daba pena está abandonado no tiene un mantenimiento como el de Sils donde la brigada Municipal va una vez a la semana”
16. El pàrquing i els sorolls nocturns de la Vilaró. M´agradaria saber si algú sap si en el centre del poble poden fer un parquing pels camions, i sobretot si aquests estan tota la nit amb els termos engegats i tocant el clàxòn per avisar al guarda d´una empresa la seva arribada i sortida. Llavors un altra pregunta és: una empresa com Vilaró que treballa tota la nit i fan servir els carros metàl.lics sense tenir cap mirament en tirar-los o apretan-los en cuidado, fins a quin cert punt s´ha d´estar tota la nit sense poder dormir per tota aquesta gent? Tot això passa des de que hi ha el parquing i traballen a la nit. Us ho dic en serio a l´estiu és impossible poder dormir. Som molta gent perjudicada”
17. Desviar la ruta dels avions que passen per damunt del casc urbà de Sils, evitant la contaminació acústica que produeixen.
[continua als comentaris que hi aquí a sota]



45 Respostes a ‘Fem propostes!’, procedent del Vell Bloc de Blocat:
1.
Horari deixalleria diu,
el 26 de Juny del 2007 a les 20:37
Tinc ferralla diversa i he pensat en portar-la a la nova deixalleria, que crec que es troba al polígon. Quin horari fan? Vaig al web de l’Ajuntament i no trobo ni l’adreça, ni l’horari.
La meva PROPOSTA: no podria actualitzar la página web de l’Ajuntament amb informacions tan bàsiques com aquestes que plantejo?
Gràcies!
2.
Horari deixalleria diu,
el 26 de Juny del 2007 a les 20:44
Mentrestant, algú sap l’horari per a deixar-hi trastus diversus?
3.
Mark diu,
el 26 de Juny del 2007 a les 21:18
En el fulletó que tinc…
Dimecres i Dijous –> 10h a 13h
Divendres — > 15h a 19h
Dissabte –> 10h a 14h
Polígon Industrial Bosc de Can Cuca
C/ primer de Maig, 30
4.
Mark diu,
el 26 de Juny del 2007 a les 21:19
Pel que fa la la Web i la revista… sí, millorables!
5.
Més propostes diu,
el 26 de Juny del 2007 a les 21:52
La revista, vols dir el Quadern de Sils, doncs això, un nou Quadern de Sils que no sigui la veu del partit de l’alcalde (com ho era fins ara), sinò un quadern obert a la crítica, amb aires veritablement demo-cràtics.
I que a la web de l’Ajuntament, a la portada o en un lloc ben visible surtin data i hora dels pròxims plens municipals, ordre del dia inclòs, amb prouta antel·lació.
I que es pengin a Internet les actes dels plens, de les comissions,etc. Transparència democràtica.
I que algú s’ocupi que les rotondes, com aquella de la benzinera del mig del poble, no siguin una pista de derrapatge de conductors temeraris. O sigui que la guàrdia municipal es mulli una mica més, o no tenen competències de trànsit?
6.
Maria diu,
el 27 de Juny del 2007 a les 17:31
Soc una integrant de les cuineres de la cuina de sils, tots els anys per al sopar gastronomic tinc problemes per la taula. Hi ha anys que tenim que ser 12 per poder aconseguir taula (2006), aquest any ja no. Hi ha cuineres que mai tenen problemes amb les taules i n’hi han d’altres que si que en tenen.
M’agradaria que tornesin a tenir les taules llargues que fan més festa i més poble i la gent es relaciona millor.
Aquesta es la meva queixa: que no hi hagi cuineres de primera i cuineres de segona, i no hi hagi favoritisme amb els tickets, que tots formem part de la cuina de Sils.
7.
Rosalia diu,
el 27 de Juny del 2007 a les 18:18
Avegades em pregunto, perquè, quan es fa unes activitats en el poble, sempre hi ha d´haver unes persones que han de fer i desfer-s´ho a la seva manera. Em refereixo a la cuina de Sils. Es diu que hi han 90 cuiners/eres i jo em pregunto: Tots son iguals? o uns nomes surten a les fotos i van a viatges, i els altres ajuden a certes persones quan aquestes no arriben a realitzar el treball? Em sembla que si hi ha 90 persones a l´entitat hauriem d´escoltar una mica a tothom i que la gent poguès moure´s amb més tranquil.litat i més armonia. Sopar gastròmic: Perquè hi ha gent que sempre van a la mateixa taula i d´altres em d´anar com a una persona li roti la gana?.Molta gent ens estem decidint no fer cassola aquest any! Ja us ho fareu les que sempre treballeu!!!!!!!!!!!!!!!.
8.
Pere diu,
el 27 de Juny del 2007 a les 21:02
Maria i Rosalia: però aquesta queixa a qui la plantegeu?, al nou alcalde?, al regidor sense cartera Anoro, l’home de les cuineres? … Vull dir, qui mana en qüestió de tickets i de taules quan es fa el sopar gastronòmic?
9.
Anna Suñé diu,
el 29 de Juny del 2007 a les 13:46
Trovo una iniciativa molt bona aquesta de recollir les propostes per millorar Sils, alguna cosa de les que dieu ja les incloem dins el nostre programa, però necesitarem la vostra opiniò per durles a terme. Si troveu oportu podeu enviar-nos les vostres recomanacios també a l’adreça de IDS que és independentsdesils@gmail.com i no dubteu que les tindrem en compte.
10.
Mark diu,
el 29 de Juny del 2007 a les 14:54
Què passarà amb la Comissió de Festes (perquè pleguen no?)? Es constituirà un nou grup? Amb quines premises? Serà paritari no només en quant a sexe sinó també en edat o ètnia (però sobretot format per persones implicades indiferentment d’aquesta paritat [jo sóc contrari a les paritats perquè sí. sóc favorable a les persones])?
Probablement la gent d’aquest bloc la voldrà el màxim d’oberta però està clar que hi ha d’haver una direcció que hi tingui el seu pes en quant a decisions perquè moure el dit per dur a terme coses contraries a un mateix no pot ser…
11.
Fina Espinosa diu,
el 29 de Juny del 2007 a les 22:18
M’ha semblat que en el nou Centre Cívic no es contempla cap espai per ubicar la biblioteca. Algú sap si es queda allà mateix o si s’ha previst algun nou emplaçament ????
Crec que ja seria hora de millorar aquest equipament, li cal una actualització pel que fa al model i introduïr altres metodologies de treball com grups de lectura, concursos, hores del conte…..
En aquests moments no és un espai que convidi a ser visitat ni per les seves dimensions ni per la seva ubicació (primer pis de l’Ajuntament).
Tampoc fa difussió ni organitza cap tiups d’activitat que contribueixi a dinamitzar-la.
Un poble que vulgui promoure la cultura, no pot prescindir d’una bona biblioteca que respongui als interessos i motivacions actuals dels lectors.
12.
Pep diu,
el 2 de Juliol del 2007 a les 10:10
Felicitats per la secció!!
13.
Mark diu,
el 2 de Juliol del 2007 a les 14:44
Jo abans de la biblioteca com a tema cultural em preocuparia de l’escola. He observat com esan contruïnt nous barracons i em sembla preocupant.
Jo apostaria per construir un centre de pàrbuls (P3 P4 P5) cosa que deixaria lliure l’actual edifici per a dedicar-lo a l’educació primària. Això si, amb una inversió per a condicionar-ho i reestructurar-ho.
Aquells qui creguin en la construcció d’un nou centre global -no és pas que jo no ho recolzi- que exposin a què destinarien l’actual centre. O és que hi ha nens per omplir-ne dos? A mi és que no m’entusiasma dividir els nens del poble…
14.
Deixalleria diu,
el 2 de Juliol del 2007 a les 15:43
Finalment, seguint l’horari que ens va escriure el Mark, vaig anar a la deixalleria. Petita però ben endreçada. Espai per a descarregar dos cotxes simultàniament. Una noia que t’ajuda per a triar el contenidor correcte: plàstics, gespa, televisors, ordinadors, oli cremat, piles, cadiretes infantils, fàrmacs caducats, de tot… Cap queixa!
15.
Alba diu,
el 3 de Juliol del 2007 a les 10:32
Mark, tot i la teva bona intenció d’unir els nens i nenes, en aquest moment a l’escola actual, els cursos estan molt plens, s’està a punt de triplicar molts nivells, i pel volum, no sembla viable la teva opció, a més no sé si el departament ho permet (ja que a la que hi ha triple linia per nivells, es construiex escola nova).
La opció d’anar fent ampliacions i arranjaments, el que fa es que no ens centrem amb el problema real de creixement: a la llarga, millor dit a la curta, acabarem amb una altra escola, per tant és una absurditat no preveure-ho el més rapid possible, i evitar així el malestar que comporta una escola amb manca d’espais i amb les aules atiborrades…
No es problema que t’agradi o no separar els nens, és questió de necessitat: és la realitat del nostre poble; no voliem creixement, doncs ja el tenim.
Respecte als barracons, suposo que si es necessari posar-los perquè urgeix, i perquè paralelament s’està fent l’edifici que correspon, personalment penso que no son cap deshonra, i no s’està tant malament. La veritat es que n’hi ha que estan molt bé: amplis, amb llum, calefacció…., això sí quan la calor apreta és una mica dificil estar-s’hi (això si que s’ha de tenir en compte). Però si em doneu a triar prefereixo el meu fill a un barracó amb una aula de 18-20 nens que a una aula edificada amb 30 nens.
16.
Mark diu,
el 3 de Juliol del 2007 a les 14:59
Alba, tinc poc coneixement de la situació a l’ecola i ja sabeu que en aquest aspecte sóc mol obert a les altres opinions…
De ben segur que hi ha més nens perquè a les estades de l’Ath. Silenc d’un any per l’altre s’ha passat a tenir 30 nens/es més!
De veritat hi ha cursos que necessiten 3 grups? Jo recordo que el meu no es va separar fins a 6è… i, sí, millor grups de 15 que no de 30, però realitzant activitats conjuntes.
17.
fina diu,
el 3 de Juliol del 2007 a les 22:04
la llar i l´escola haurien d´anar junts , no creieu?
18.
Alba diu,
el 4 de Juliol del 2007 a les 10:12
Si, Mark, les coses estan així, ja el curs passat hi havia cursos triplicats.
Al respecte del que diu la Fina, i com d’altres persones ja havien comentat, amb diferents arguments: mobilitat, comunicació entre centres, activitats nens,….. sembla que és millor opció que la llar estigui a prop del CEIP, que allunyar els centres escolars. No sé per quins set sous es va decidir plantificar-la en aquest terreny, alguna persona ho sap?….
I, ja cabria la llar al costat d’on volen posar la 2ª escola??,
no sembla que hi hagi ni massa lloc ni per aquesta segona escola…..
I ja posats, fer-ho al revés, l’escola nova posar-la al costat de la llar d’infants?, els terrenys del costat em sembla que estan destinats a equipaments; o és que hi anirà l’IES o bé la piscina coberta, o un altre centre cívic, o la biblioteca, o un parc, ….???
Potser abans de res, millor planificar i definir millor necessitats, per anar fent les coses mica en mica….., i que se’ns expliquin abans d’anar a cridar l’arquitecte: diuen que 6 ulls en veuen més que dos…..
19.
CRISTINA diu,
el 4 de Juliol del 2007 a les 17:11
Fina amb el tema de la biblioteca estic molt d’acord amb tu.
i esportives que apropin l’alumnat d’ambdues escoles.
En quant al tema de l’escola, el que us puc dir per la propia experiència que una macroescola, és molt negativa tant per l’alumnat com per la mateixa tasca del personal docent.
Les relacions entre alumnes, entre mestres i entre alumnes i mestres són molt mes properes i més familiars quan més petita és l’escola.
I això repercuteix favorablement en el rendiment i en els apenentatges.
En una macroescola es viu amb un ambient extresant degut a la manca d’espai i a la dificultat d’atendre més adequadament la diversitat de l’alumnat. Crec que de manera molt temporal s’ha de sol·lucionar amb aulàris (barracons). Però s’ha d’apretar i exigir per què es construeixi una escola el més aviat possible. Hi ha pobles propers que ja tenen dues escoles i no hi ha cap problema (Vidreres). Després des del poble s’han de potenciar activitats culturals (biblioteca,escola de música, festes…
20.
Urbanització Mallorquines diu,
el 5 de Juliol del 2007 a les 22:27
Gran pare del bloc, no sé si aquest comentari ha d’anar aquí, ja que no és ben bé una proposta si no una petició, o bé hauré de fer la carta als Reis…..
M’agradaria que els que vivim a l’urbanització de Mallorquines, o bé els que volen venir a veure’ns, se’ns fos més facil comunicar-nos “amb els del poble”, i no haver de fer tantes excursions de rotonda a rotonda per poder entrar o sortir de l’urbanització.
Com uns veins de Can Cabirol em comentaven, hem quedat “aïllats”, hem perdut en comunicació.
Jo voldria saber si podria haver alternatives, aprofitant que ara estan arreglant tota l’altra banda de carretera s’ho repensen i tornem a tenir accés directe, o bé s’habiliten altres accessos,………. Teniu propostes???
21.
La proposta 7 no té èxit diu,
el 7 de Juliol del 2007 a les 08:38
Primer intent:
Pàgina inicial de la web municipal. http://www.webgipal.net/Sils/
Apartat Noticies:
06/07/2007 Viure i Conviure. Xerrada-col·loqui a càrrec del caporal dels Mossos d’Esquadra Jesús Mercader
28/05/2007 Fundació Natura comunica que les eugues tornen a ser al tancat de l’Estany
27/05/2007 Resultats eleccions municipals 2007
23/05/2007 Exposició PAPERS D’AUTOMOCIÓ
14/05/2007 PREMIS XVIII CONCURS LITERARI DE NARRACIÓ CURTA. Premi Sant Jordi-2007
Doncs, NO
, veig que no pengen o no volen penjar les convocatòries de plens.
Segon intent:
!!!. No em puc informar de les convocatòries de plens municipals!!!
Pàgina inicial, Ajuntament, Serveis de l’Ajuntament, Secretaria, Anuncis i Licitacions … doncs, tampoc
Qui és el responsable d’aquesta absència?: l’alcalde o el secretari municipal?
22.
laia diu,
el 8 de Juliol del 2007 a les 13:38
Crec que està bé que es pengin les convocatories de plens, però tampoc cal fer-ne un gra massa , al fi i al cap som molt pocs els que entrem a la Web, i la majoria de gent del poble no sap ni com fer-ho.
S’ha de donar temps, nos’ha arrivat ni als 100 dies de gestió, primer es tindràn de posar al dia, tinguem una mica de paciencia,
23.
Martina diu,
el 9 de Juliol del 2007 a les 16:30
Volia introduir un tema nou que no sé si realment és molest per la resta de la gent però a casa meva el meu home està negre amb aquest tema.
Es tracta dels vols que passen per sobre de Sils, la majoria de Ryanair.
No sé si creieu que seria possible que l’Ajuntament es pronunciés sobre aquest tema, no sé si a l’Aeroport, la companyia, Foment……per intentar desviar una mica ( és questió de pocs centenars de metres) direcció als boscos de la Barceloneta. Segur que als habitants de la Barceloneta aquesta proposta els sembla nefasta però si comptem la quantitat d’habitants, tant de Sils, Mallorquines i Vallcanera n’hi hauria uns quants milers que hi sortiriem guanyant.
Però abans de fer una proposta així, i si fos necessari, recollir firmes, ja que la cosa dels avions anirà en augment, voldria saber una mica l’estat general d’irritació d’orelles del personal Silenc.
24.
un vei diu,
el 9 de Juliol del 2007 a les 18:00
Tinc una sol.lució temporal..de moment perquè no et compres una casa aun altre lloc i deixes tranquils els veïns de la Barceloneta guapa? La teva proposta m’asembla molt egoista, i desconsiderada.
25.
anonim diu,
el 9 de Juliol del 2007 a les 22:22
estic totalment d´accord amb el ” un vei” m´asembla que no n´hi ha per tant
26.
pepet diu,
el 10 de Juliol del 2007 a les 21:47
Crec que es una proposta egoísta, sense cap ni peus, això que jo vics dins el nucli on passen el avions.
Estic d’acord amb ” un veí”, hem de ser més tolerants i menys egoístes.
27.
silenca diu,
el 11 de Juliol del 2007 a les 15:46
Rellegint el missatge de la Martina, veig que la idea ve del seu home, “que està negre” de tan soroll d’avions, llenguatge potencialment racista que pot provocar les ires dels nostres nous veïns subsaharians.
28.
Anna Pagans diu,
el 12 de Juliol del 2007 a les 12:30
Què us sembla la meva idea de crear a Sils un macroaparcament per tal de millorar el trànsit a la meva ciutat? Ho vaig proposar abans de les eleccions i ho torno a proposar ara.
Ja m’ho imagino: un enorme aparcament on vindrien cotxes de tota la Selva, interior i litoral; un tren de rodalies cap a Girona cada deu minuts. Això comportaria un enorme pressió urbanística sobre Sils, allaus de nouvinguts demanant pis, escola i llocs de treball. Podrieu expropiar les terres agrícoles de la Barceloneta i construir grans polígons industrials. Ara sí, els avions passarien per damunt de la Barceloneta sense necessitat de cap recollida de firmes. Aleshores seria el moment de reclamar la capitalitat de la Selva i …
29.
Maria diu,
el 3 de Agost del 2007 a les 13:09
M´agradaria saber si algú sap si en el centre del poble poden fer un parquing pels camions, i sobretot si aquests estan tota la nit amb els termos engegats i tocant el clàxòn per avisar al guarda d´una empresa la seva arribada i sortida. Llavors un altre pregunta és: Una empresa com Vilarò que treballa tota la nit i fan servir els carros metàl.lics sense tenir cap mirament en tirar-los o apretan-los en cuidado, fins a quin cert punt s´ha d´estar tota la nit sense poder dormir per tota aquesta gent? Tot això passa des de que hi ha el parquing i traballen a la nit. Us ho dic en serio a l´estiu és impossible poder dormir.Som molta gent perjudicada!!!!!!
[aquest comentari ha estat traslladat de secció pels responsables del bloc; el comentari original fou enviat el 2 de Agost del 2007 a les 19:45]
30.
duende diu,
el 3 de Agost del 2007 a les 13:16
el otro dia fuimos de entierro en vallcanera el Cementerio daba pena esta abandonado no tiene un mantenimiento como el de Sils donde la brigada Municipal ba una vez a la semana sebe que Vallcanera sigue siendo hasta en los Cementerios de tercera para que a balido la ampliación de la brigada municipal o acaso no pagamos mas impuesto que los vecinos del pueblo. señor Joan Cot que poco se nota que viba usted en Vallcanera.
[aquest comentari ha estat traslladat de secció pels responsables del bloc; el comentari original fou enviat el 3 de Agost del 2007 a les 12:06]
31.
duende diu,
el 3 de Agost del 2007 a les 23:54
estos eran los que iban a cambiar el ayuntamiento muchas promesa pero nada de nada ya se les esta biendo el plumero se quejaban de la informacion prebilegiada del trafico de influencia de CIU y ellos lleban
dos meses y han roto todos los esquemas esperemos que cuando tengan que hacer hobras o pisos no se loden al contratista que llebaban en la candidatura muy amigo de joan cot estos que en su asociacion de vecinos en 12 años no han echo nunca na da ni para los niños ni para los mayores señor joan cot dejese caer por el cementerio de vallcanera para ber en que situación esta y no frecuente tantos los bares
32.
Pep diu,
el 14 de Agost del 2007 a les 12:38
Martina, em sembla que amb els ànims que tothom et dona potser ja no tornes al bloc….., no et desanimis……
Potser la forma i proposta no és la més adient, ……
o sí,…… no sé…….. Suposo que allò que molesta ha de ser dificil de trobar-li un lloc adient……… (Can Vilaró????)
Jo em quedo amb el problema que proposes, que sembla que ara per ara, és un problema per alguns, només …. (tot arribarà….)
En el meu cas, encara és suportable, però per la meva veina no (també canvia de color, posem-li, de color lila…. cada vegada que passa un avió, estigui a fora o a dins de casa), i es fa una pregunta que m’ha preocupat: que passarà a partir de l’octubre quan l’aeroport funcioni les 24h????. Potser llavors ens molestarà més a tots???. Potser llavors ja no podrem fer-hi res????.
Aquesta veina em feia una observació l’altre dia:
Per què a Riudellots ja no es senten els avions??? Recordeu les queixes que vàren fer temps enradere???
Els vàren fer cas, suposo.
A Sils, a part de tenir nucli urbà a protegir, tenim també els estanys. No sé aquests ocells d’acer són prou compatibles amb els ocellets dels estanys…
33.
Mark diu,
el 22 de Agost del 2007 a les 19:15
Què passarà passada la Festa Major quan plegui l’últim membre de la Comissió de Festes de tota la vida? Només quedarà en Carles Taberner (regidor)…
Com no es formi un grup fort malament a rai!
34.
PERDIU diu,
el 24 de Agost del 2007 a les 17:54
MARK FORMA TU PARTE DE LA NUEVA COMISIÓN SE TE BE EL PLUMERO TEN CUIDADO Y NO PIERDAS TODAS LAS PLUMAS
35.
Mark diu,
el 24 de Agost del 2007 a les 18:26
No en formo part. Simplement estic col·laborant en una de les parts de la festa major.
36.
ICV-EUIA-EPM diu,
el 2 de Setembre del 2007 a les 21:41
AMIGUES I AMICS
NOVETATS AL BLOG DE ICV -EUIA DE SILS
http://laveudesils.blogspot.com/
AL PROPOER PLE ORDINARI MUNICIPAL , DEL DIJOUS DIA 6 DE SETEMBRE , EL GRUP MUNICIPAL ICV - EUIA - EPM PRESENTARA 3 MOCIONS
- REHUTILITZACIO I GRATUITAT DELS LLIBRES DE TEXT I MATERIAL ESCOLAR
- AUDITORIES DEL AJUNTAMENT: URBANISTICA, ECONOMICA I DE GESTIO.
- CONSELL CIUTADA DEL POUM (PLA ORDENACIO URBANISTICA)
SALUTACIONS
37.
ICV-EUIA-EPM diu,
el 9 de Setembre del 2007 a les 12:35
NO A LA MAT
diaridegirona.cat » Comarques Unes 150 persones tallen l´Eix Transversal per denunciar l´inici de les obres de la MAT
VOTI AQUESTA NOTÍCIA
talls intermitents. Els opositors denuncien amb l´acció a l´Eix transversal l´inici de les obres de REE.
MULTIMÈDIA
Fotos de la notícia
ACN/DDEG, GIRONA. Unes 150 persones van tallar ahir a la tarda l´Eix Tranversal al seu pas per Calldetenes, a la comarca d´Osona, per mostrar el seu desacord amb l´inici de la construcció de la nova línia de molt alta tensió -MAT- entre Senmenat (Vallès Oriental) i Bescanó (Gironès). Els manifestants van fer talls intermitents de 10 minuts molt a prop d´on han començat els primers treballs. Aquests talls van provocar cues d´entre dos i tres quilòmetres, segons els Mossos d´Esquadra. L´entitat denunciant va assegurar que el pas de la línia afectarà les Rutes Verdaguerianes. El tall de carretera estava convocat per la plataforma No a la MAT d´Osona i va durar prop d´una hora.
Els participants van lluir majoritàriament pancartes grogues amb el símbol dels antilínia i van cridar consignes com «No a la MAT» i «Si ens destrossen les contrades alçarem les barricades». Alguns dels participants van repartir fullets informatius del perquè de la seva oposició a la línia als vehicles que estaven aturats.
Els organitzadors es mostraven satisfets de la convocatòria perquè «s´ha fet amb només dos dies». Segons la portaveu de la plataforma osonenca, Mariana Muchnik, la concentració demostra l´oposició a la nova MAT amb el «rebuig popular». La portaveu assegura que amb l´oposició també «s´ha exemplificat la negativa de la majoria dels ajuntaments a signar les actes d´expropiació».
Segons la plataforma, l´actitud de Red Eléctrica Espanyola (REE) demostra «menyspreu» en iniciar les obres aquesta setmana passada sense haver-ho comunicat als municipis, tal com ho va denunciar l´alcalde de Folgueroles, Carles Baronet (Independents). Muchnik va destacar «el fet que el senyor Pinós es comprometés personalment amb els alcaldes d´informar sobre quan i per on s´iniciarien les obres i hagin tirat pel dret». Aquest fet demostra, segons l´entitat, «la prepotència de REE». El fet d´actuar «sense dir res a ningú» és, segons No a la MAT d´Osona, «d´èpoques passades, no pas de democràcia». L´acció d´ahir a l´Eix Transversal volia ser «una resposta a aquesta actitud prepotent», segons van explicar.
38.
Maria diu,
el 14 de Octubre del 2007 a les 10:17
Que sabeu de les obres que es feien entre el carrer de Mallorquines i can Cabirol? Totes les obres aturades, tot abandonat, les pistes de bàsquet i futbol destruïdes. Pot ser ara ja no hi ha negoci. Com a mínim podrien asfaltar el carrer o camí que porta a la carretera que va cap a l’hostal Rolls i que molts agafàvem per anar a Girona, o deixar-lo com estava abans. Aquesta és la meva queixa.
39.
SIlenc diu,
el 16 de Octubre del 2007 a les 22:14
Feu aquesta web més participativa i aportan idees i no criticar tot el dia que sinó la gent ia no be, com a minim jo ja no passo tan per aquí perquè semla que governi el caos.
40.
Just diu,
el 16 de Octubre del 2007 a les 22:25
SI jo també estic d’acord amb el silenc!. Només volia dir que com que no s’ha parlat de la festa major ni res volia felicitat especialment a tres noves associacions que s’ho an currat mol aquesta festa major, sobretot la GENT AMB 7 que va fer una baixada de carretons molt treballada i van col.laborar les altres dues associacions noves JAS i MAKIS SLOT SILS i també van fer barraca, m’ha agradat veure noves associacions col.laborant pel poble, també m’han dit que els Makis van organitzar una cursa per la festa major, animo a totes les associacions i crec que des de l’AJUNTAMENT s’haurien de recolzar més,que no pas altres mes consolidades que per si soles ia tenen nom, ath silenc, cuineres que ja són conegudíssimes i donar pas a noves associacions, he vist ja la pagina dels Makis penjada aquí, aviam si les altres dues associacions també en tenen o s’en fan animeu-vos. Tot i que soc membre de l’AMPA els felicito (quan més associacions actives millor)
41.
Injust diu,
el 17 de Octubre del 2007 a les 19:56
No és just això que comentes. Vols suport per unes però les altres les vols deixar desemparades!!! Ni que fossin societats lucratives… Quina barra.
42.
Just diu,
el 17 de Octubre del 2007 a les 21:06
Cadascú fa l’activitat que vol!! i per la festa major ens trobem tots i les compratim que te de dolent?? be que s’han de subbencionar, sinó un poble sense entitats estaria mort! io havia comentat aquestes perquè són noves i s’els ha de donar suport! igual que la petanca i nous grups els altres clar s’els a de mantenir i ajudar però ja estan consolidats! cap de desemparada i el poble es velluga! potser se m’havia malinterpretat!
43.
Manel diu,
el 17 de Octubre del 2007 a les 21:50
Doncs si teniu raó! s’ha de donar suport a totes!!! pero ajudar a pujar a les noves!! que pujen amb ganes de gresca no! per mi que es donin a coneixer i a fer moure el poble
44.
Injust diu,
el 18 de Octubre del 2007 a les 15:51
Se t’ha mal interpretat. Se les ha de subvencionar a totes en la mesura del que correspongui segons el grau d’implicació local i, evidentment, per la seva iniciació.
Però sense despilfarrar… que no crec que es faci.
45.
Silenca diu,
el 18 de Octubre del 2007 a les 21:04
A Silenc,
potser si el bloc no aporta idees, es que potser no n’hi ha……?, tu en tens alguna?
potser ha començat el curs i tothom té prou feina amb lo seu..?
potser no hi ha vida ,si no hi ha “tomate”…?
Per cert , em sembla que un web és diferent a un bloc, l’objectiu em sembla que és la participació…., o no?,
i que a ningú ens obliga a participar ni una manera ni d’una altra.
Si volem opinar i proposar en els termes que ens vinguin bé, és cosa absolutament nostra o sigui que depén també de tu. Vinga, animat a posar idees!!!
Jo proposo que el rei negre de Sils, a la cavalcada, sigui un subsaharià de veritat i si és veí de Sils, millor que millor, un senegalès per exemple. Estic tip de reis amb la cara pintada i haver de justificar-me davant del meu fill explicant la cara de pallasso de carnaval que fa aquell senyor. Ara ja no tenim excusa per tenir un bon Rei Negre de veritat. Sabeu que ens ha preparat la comissió de festes?. Tot i això, visca el Tió català!
Que bó el duende aquest dels comentaris 31 i 32… és igual el nick que faci servir pel seu “domini” de l’idioma espanyol (no me’l vull imaginar escrivint en català !) criticant sempre allò on no pot tocar calé. I quina enveja sembla que li té a en Cot ! Que feies tu, duende, quan eres redidor del PSC? Ni anaves al plens però bé que els cobraves!
L’any passat el rei negre ja ho era de pell negra. A mi també em va agradar molt. Diria que els seus dos patges també!
Estic d’acord es clar en que han de ser de pell negra i més tenint en compte que ha Sils des de fa temps hi viu una important comunitat de Mali.
Visca el rei Baltasar i els seus patges!!.
Cal dinamitzar encara més el món virtual silenc i remoure-ho una mica més tot perquè d’una vegada per totes es facin coses de bon grat i properes als silencs i silenques!
Per això presentem un nou web: http://gas.webcindario.com
*Informació
*Debat & Votacions
*El Gasòmetre (arovat/suspès)
*Articles amb “gas”
*Connexió amb la resta de la xarxa silenca
Aprofitem per proposar que els blocs i webs silencs apareixin mencionats al Quadern de Sils.
Hauriem de crear una marca de l’espècie “xarxa activa silenca a la xarxa” o una cosa semblant.
Trobo molt bona idea apareixer als quaderns de Sils.
Gràcies per inclouren’s al vostre bloc, us hem posat un link del nostre al vostre també.
Salutacions
Grup Municipal CiU de Riudarenes
A veure si des de Riudarenes espavileu als de CiU a Sils, que el seu bloc és una vergonya pel primer partit de la nostra Nació.
Algú amb una mica de seny, es pot creure que l’ex-alcalde Sr. Rovira, tal com diu CiU, nomès cobrava 2.000€ al mes, com es fà per viure, fer-se una casa nova, i anar a bons restaurants???. No serà, que aquest es l’import declarat?
Home si està declarat pel secretari…. ja és fe pública no?
Es pot saber qui és el responsable de la deixadesa en que es troba tot el municipi?! Fa vergonya, ahir fent una volta sentia llàstima. Hem passat de ser una referència a estar a la cua de manteniment!
Una cosa és no voler gastar aigua, l’altra és no arreglar les rotondes, tenir el passeig acabat “d’arreglar” fet un fàstic, les voreres plenes de pols, els espersors desmuntats, la plaça del canigó abandonada, la plaça de l’Artau -que diuen- feta a pedaços i malament, el Clot abandonat i sense que ningú obligui a l’empresa constructora -a les bones i a les dolentes han de complir, l’entrada del poble sense cegar la “gespa”… en fi, una vergonya. Tants operaris… per què?
Proposta per als administradors del bloc: posar un o vàrios articles exclusius per als comentaris de LNC.
Objectiu: respectar-li un lloc en el vostre bloc però sense que molesti als altres i boicotegi el funcionament del vostre bloc