Escola, saturació, previsions, barracons …

25 11 2007

05barracons.jpg

Escola, Saturació, Previsions, Barracions …

1. El col·legi Jacint Verdaguer de Sils commemora el seu 25è aniversari. El Col·legi d´Educació Primària i Infantil Jacint Verdaguer de Sils conmemora enguany el 25è aniversari del seu naixement. En l´actualitat l´escola compta amb una plantilla de 25 educadors que té cura de 368 alumnes que es reparteixen, en dos línies d´educació, els cursos des de P3 fins a sisè de Primària. A una mitjana de 21 alumnes per grup, l´educació que des de la direcció del centre es vol implementar és la d´un centre de proximitat on es pugui explotar al màxim els beneficis de viure en una vila allunyada del tràfec de les grans ciutats. La directora del centre, Pilar Velázquez, va explicar ahir que afronten els 25 anys de l´escola amb la mirada posada en el futur centre que educació es va comprometre a edificar a la vila. Segons va informar, el nou centre anirà situat prop de Mallorquines al paratge conegut com Bosc de Can Aymerich i dotarà el municipi de les places educatives que pel seu volum demogràfic ja necessita. Velázquez va explicar que tot i tenir ja dues línies d´educació establertes, per el proper curs s´haurà d´habilitar una tercera -grup C- en P3. El centre que dóna servei a tot el nucli urbà de Sils, compost per tres urbanitzacions, s´ha quedat petit i per el curs vinent la direcció del col·legi té previst ocupar els mòduls prefabricats que estan ja instal·lats al patí de l´escola. Tot i la recent ampliació i tot i l´expansió als barracons, l´escola preveu que aviat tornaran a estar saturats.

D.Q.C. (Sils), Diari de Girona, 23 maig 2006

2. Dues opinions que hem trobat al bloc de l’AMPA:

Rosa diu,

el 27 de Març del 2007 a les 11:29

Voldria sumar-me a la vostra opinió i comentari que feu sobre l’escola nova.

Si la decisió recau en la previsió, de quina previsió es parla?, de les dades actuals o les que ens donaran les noves 700 vivendes???. Pel que expliqueu, el departament només té en compte les matrícules que es fan a P-3, ara, per tant sembla que no té en compte la situació concreta i actual que s’està donant a Sils: que en pocs temps tindrem 700 famílies més. Per tant aquests números límits en que sembla que ja estem, potser haurien de tenir més pes, que en un altre context.

Aquí és on hauria d’apareixer la decisió política, i no del departament, si no la del nostre govern local, que recolzi aquesta necessitat emergent i que el departament no veu. Em fa por que si no podem ser previsors de veritat, haurem d’estar com sempre: “ara no cabem, ara fem una aula més, ara necessitem més, ara posem barracons mentres esperem una altra ampliació,….”; o sigui anar tapant forats, a mesura que van sortint; jo diria, doncs, que això ha estat un previsió de veritat. A veure si, de veritat, aquesta propera previsió és real i de veritat, i s’ajusta més a les nostres necessitats.

http://ampasils.bloc.cat/post/7251/125406

Dominique diu,

el 30 de Març del 2007 a les 05:17

Hola Rosa!

Tens tota la raó, el teu argument és el mateix que varem donar en la reunió amb l’inspector, la que se us explica a la web, i la que hem donat l’última setmana en la reunió amb el Delegat Territorial i l’Ajuntament. Està clar que la decisió tècnica està avalada per la normativa: tant nens pel cens de població a P3 matricul·lats en primera opció (és a dir en les primeres dates d’abril-maig, quan tanquen les primeres llistes i fan el càlcul aproximat dels nens per al proper curs) tantes places. Per això és tant important que tothom es matricul·li quan abans millor, per cert.

I tenim molt, MOLT, clar que la decisió és el consens polític, això ja fa temps que els hi demanem. De tota manera tenim coll avall que l’ampliació definitiva de l’escola no estarà engegada fins d’aquí a dos anys i que l’escola nova no començarà fins que no tinguin cursos sencers.

Ah, i els nens iniciaran el seu andanante en la nostra escola. Ens van deixar clar, i ho vàrem trobar raonable, que no començarien en mig d’un terreny en barracons (per exemple un P3, P4 i P5), és a dir, que les casetes les posarien en el Jacint Verdaguer. Aquí ve una altra problemàtica, fer entendre i deixar molt clar a les famílies que els toqui els canvi d’escola que ja en formen part i que en el seu moment es traslladaran. Així serà també amb el cos de mestres corresponent.

Tot plegat serà una mica caòtic si no es controla bé i estem molt atents els uns i els altres. Creiem que es un moment crític per tots i demanem ajut, tant per idees com de mans i de col·laboració.

Font: Bloc de l’AMPA CEIP J. Verdaguer

3. Instal·len un segon grup de mòduls prefabricats al CEIP Jacint Verdaguer

DDEG, SILS.

L´Ajuntament de Sils ha iniciat els treballs per instal·lar un segon grup de mòduls prefabricats –barracons– per tal de poder encabir els alumnes del CEIP Jacint Verdaguer en el proper curs. Els mòduls s´han aixecat al pati de l´escola, sobre l´espai que servia de camp de futbol.

Al centre, que és l´única escola de Primària del municipi, ja es van haver d´habilitar amb anterioritat un grup d´aules prefabricades a sobre de la pista de bàsquet perquè l´edifici es va quedar petit. A l´espera de poder-ne fer una de nova, aquest curs el pati del centre serà un xic més reduït (…)

04/08/2007, http://www.diaridegirona.cat

4. Nou IES: Sils o Santa Coloma?

Anuncis

Accions

Information

8 responses

21 11 2007
Diversos

27 Respostes a ‘Escola, Saturació, Barracons’ procedents del “Vell Bloc”

Retroenllaç a ‘Escola, Saturació, Barracons’.

1.
Alba diu,

el 19 de Febrer del 2007 a les 22:18

Espero que el Departament d’Educació tingui present l’augment de població que a curt termini hi haurà a Sils, perquè els nostres nens i els professionals que hi treballen no hagin de passar-se una colla d’anys sense espais o en barracons, ja que sembla que en pocs anys poden triplicar-se força cursos.
Bé, si el Departament no ho té present, ara que venen eleccions, voldria demanar que ho tinguin present o millor dit en el seu programa electoral, els grups que s’hi presentin; ja que l’ajuntament a part de cedir el terreny, també pot avançar les obres. No espereu a que es moguin d’Educació, esteu alerta de com està l’escola ara, i sumeu les previsions que teniu sobre l’augment de la població. Crec que es un tema molt important, i que no podeu oblidar…., o deixar per demà.
2.
pepet diu,

el 15 de Maig del 2007 a les 20:25

Fins ara lo bo que ha tingut nomès tenir una escola,ha sigut que tots els nens del poble tan si son de urbanitzacions ó nucli ha passat per allà mateix, s’han conegut i s’ha fet amics, això es molt bo, així no tindría que canviar, perque quan la gent no es coneix es quan hi ha els malentesos, . Com ho faràn per distribuir els nens??
Reconec que amb el ritme de creixement del poble en necessitem una altre, però esperem que puguin fer alguna activitat conjunta i anr-se coneguen els uns amb als altres.
3.
Mark diu,

el 15 de Maig del 2007 a les 23:09

A mi també m’agradaria que seguissin units tots els nens del poble (nucli urbà i urbanitzacions). Em preocupa una situació diferent…
4.
Garriga diu,

el 16 de Maig del 2007 a les 00:11

Jo agrairia molt que l’ajuntament donés més informació del tema “escola nova”. Doncs parlen de que estarà al Bosc de l’Aymerich. Però a on? al costat? a dins? com quedarà tot aquell sector? Per fer una nova escola necessites un solar molt gran i pocs desaigües de clavagueres particulars. I el que s’observa són molts desaigües i cap espai prou gran per inquibir una escola tenint en compte el creixement previst. El Carrer de les Mallorquines es quedarà sense el seu únic i trist i brut parc? És l’unic parc de tot Sils amb ombra a ple estiu, on els nens hi poden anar a qualsevol hora. Espero que no se’ls hagi acudit la genial idea de tallar tots aquells pins, treure el trist parc (però molt necessari) i plantufar-hi allà l’escola. Espero, sincerament, que les previsions siguin millors!
5.
AMPAJVSils diu,

el 25 de Maig del 2007 a les 11:26

Si us hem de ser sincers sabem que va a la zona que anomeneu però no tenim clar exactament a on. Ningú ho acaba de deixar específicament clarificat…
6.
Maria: Parc del Carrer de Mallorquines diu,

el 25 de Maig del 2007 a les 13:30

Com diu el Garriga, només faltaria que es carreguessin la pineda i el parc que hi ha ara!

¿Podeu localitzar el lloc en aquest mapa del POUM, entre el carrer de Mallorquines i Can Cabirol?:

http://www.ddgi.cat/sils/poumsils/pdf/1D.pdf

Doncs jo no sóc enginyera ni cartògrafa i em puc equivocar, però juraria que l’actual pineda i parc estan de color taronja (“sol urbanitzable delimitat”) en el mapa. :O

Socors!!!
Algun tècnic que ens assessori !!!

Hauríem de conéixer el POUM (l’últim regal de CiU abans de perdre la majoria absoluta) de més a prop; si ho deixem tot en mans d’alguns polítics i d’alguns “experts” podem anar venuts 😦

Maria
7.
Garriga diu,

el 26 de Maig del 2007 a les 01:41

Què està passant al parc? us heu fixat que estan colgant la zona on hi havia les porteries i la cistella de bàsquet? què hi volen fer? tindran en comte els usos que se’n feien? en mans de qui està? de l’ajuntament o dels promotors de la urbanització d’aquest sector? La veritat és que fa por. Perquè de moment només es veu destrucció del que teníem i no se’ns explica per enlloc què es vol fer ni com quedarà.

Esperem que el nou ajuntament prengui nota dels nous temps i s’acostumi des de bon principi a comptar amb els ciutadans, ens informi i ens consulti (portant a la pràctica els PALS -Pla d’Acció Local per a la Sostenibilitat, que en el seu moment es va fer a Sils, va costar molts esforços i molts calés, i de què ha servit????!!!!)
8.
Maria diu,

el 26 de Maig del 2007 a les 10:14

Garriga,

Què està passant al Parc del carrer de Mallorquines?. He tornat a mirar el mapa que ahir et vaig recomanar. Obres el mapa

és un document pdf, triga una mica en carregar-se. Si vius a la zona no et costarà gaire veure que l’àrea de la pineda/parc infantil/camps de bàsquet i futbol té color taronja pertany a la zona “SUD.B1” (sòl urbanitzable delimitat). La parcel·la de la pineda està pintada de color taronja, no de color verd. Es carregaran la pineda que hi ha?. Allò era un parc municipal, o sigui que el propietari ha de ser l’Ajuntament de Sils … Però ara … ?

No entenc com els veïns del carrer de Mallorquines no teniu les idees clares sobre el que estan fent per allà. Som súbdits o ciutadans?. Quien calla otorga, diuen en castellà. I ara els plans urbanístics d’aquella àrea deuen estar ben tancats i barrats.
9.
Maria diu,

el 26 de Maig del 2007 a les 10:18

A l’anterior missatge, veig que no ha sortit l’adreça del MAPA:

http://www.ddgi.cat/sils/poumsils/pdf/1D.pdf

Salvem la Pineda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10.
LAIA diu,

el 26 de Maig del 2007 a les 10:25

els veins del carrer de Malloruqines tenen les idees molt clares, però son minoria en quant al poble , i quan s’ha protestat inclòs s’els ha criticat que nomès mirant pel seu carrer.
Fa anys quan hi havia els srs. Tello , Izquierdo de regidors s’els hi va dir moltes vegades que on s’ha havia vist unes cistelles de basket posades al lloc de sorra , i no a lapista, en sembla que encara hi son no hi hagut res a fer. Tampoc les porteries estaven lligades, se li va dir al alcalde Rovira i va contesta que si queia al cim de algun nen era problema dels pares no seu, això en vaig ser testimoni, anys mé tard es varen fitxar,
Als veïns del carrer de Mallorquines no s’els ha tingut mai en compte, son minoria a l’hora de votar.
L’escola nova es fa desprès de la nova rodona entre Mallorquines i can Cabirol, passant per la continuació de l’avinguda Barceloneta
11.
Pineda i Bofetada diu,

el 26 de Maig del 2007 a les 12:25

Laia: però la Pineda que teniu, se la carregaran les excavadores o no? No us semblaria escandalós? Jo alguna vegada hi he portat els nens i em sorprèn MOLT que pugui desapareixer i més considerant que era un parc públic, propietat (suposo) de l’Ajuntament.

Parlant de nens, el claustre de professors del CEIP envia una carta a les famílies informant de la bufetada i recomanant diàleg i mediació. Al peu de la carta s’adjunta la nota de disculpa de la mare: “Soy Sonia la madre de un alumno y el dia 23 de mayo Mingjie pegó a mi hijo. Yo muy nerviosa le di una bofetada. Pido disculpas y lo siento”. Ara bé, la disculpa no fa referència a la violència verbal, amb comentaris xenòfobs, que (segons testimonis diversos) hi va haver: de l’adulta cap a la menor, al recinte escolar i amb públic infantil al voltant. És una disculpa a mitges?

Maria
12.
Virgínia Albergínia diu,

el 27 de Maig del 2007 a les 00:38

Clar que és una disculpa a mitges, ja que la disculpa, a sobre, comença amb una justificació…..
Però, no sé, vaig sentir una cosa rara quan l’altre dia em vaig creuar amb aquesta mare, que a més jo no sabia ni qui era i les meves filles m’ho vàren dir; me la vaig mirar, i vaig pensar que aquesta mirada que jo li feia no seria pas la única que rebria.
Només vaig desitjar, que tot aquest malestar revertís en un canvi d’actitud; pot ser sóc massa ingènua?
13.
Aina Sanfaina diu,

el 27 de Maig del 2007 a les 03:39

Espere’m-ho, no? Els canvis d’actitud són necessaris… L’altre dia em vaig trobar a mi mateixa cridant-li l’atenció a un “senyor” adult en un parc perquè semblava un monstre quan advertia als nens que havien fet una petita malifeta al costat dels baixadors del Canigó.
Hi ha maneres i maneres i hi ha nens i nens, la qüestió és que els nens eren de P5 i l’home rondava la cinquantena i semblava un triceratops!!
Li vaig demanar amb tota la meva educació que si tenia una mica de seny i de cordura vingués a dir-nos-ho la propera vegada als adults i que ja posaríem remei els grans. Em va cridar com un salvatge i jo només li vaig retornar calma i passivitat, va sorgir efecte. Però quins nervis!!

No era una qüestió de deixar fer els petits ni de protegir les seves gamberrades, que no estaven ben fetes, evidentment, sinó de la violència gestual i la veuarra que va fer servir l’home, es pot aconseguir el mateix i ser molt contundent sense dir-ho d’aquella manera…. Ningú li hagués retret res si ho hagués plantejat correctament.

Em vaig preguntar que ens estava passant als adults… On és l’equilibri? Uns semblem excessivament permissius sense normes per aplicar i els altres sembla que ens passem i semblem uns energumens estressats capaços d’espantar una colla de pàrvuls i un parell de nanos que no passava dels nou anys enmig d’una plaça!
14.
Vírginia Albergínia diu,

el 27 de Maig del 2007 a les 19:09

Estimada Sanfaina, tens tota la raó, o passem de tot o perdem l’autocontrol.
A mi el que més em costa és no perdre els papers……, i mira que ets sents fatal quan passa…..
La teva actitud és d’admirar, ja que ens situa en la terra i “amansa las fieras”…
I com deies en altres moments, més diàleg, més diàleg…
15.
Alba diu,

el 21 de Juny del 2007 a les 18:47

Hem preocupa que hi ha possibilitats que el curs vinent hi hagi alguna classe que hagi de dinar a una aula en comptes del menjador.
16.
Escoles 1 diu,

el 5 de Juliol del 2007 a les 20:54

Recull d’opinions procedents de la secció Fem Propostes!
#
Mark diu,
el 2 de Juliol del 2007 a les 14:44

Jo abans de la biblioteca com a tema cultural em preocuparia de l’escola. He observat com esan contruïnt nous barracons i em sembla preocupant.
Jo apostaria per construir un centre de pàrbuls (P3 P4 P5) cosa que deixaria lliure l’actual edifici per a dedicar-lo a l’educació primària. Això si, amb una inversió per a condicionar-ho i reestructurar-ho.
Aquells qui creguin en la construcció d’un nou centre global -no és pas que jo no ho recolzi- que exposin a què destinarien l’actual centre. O és que hi ha nens per omplir-ne dos? A mi és que no m’entusiasma dividir els nens del poble…
#
Alba diu,
el 3 de Juliol del 2007 a les 10:32

Mark, tot i la teva bona intenció d’unir els nens i nenes, en aquest moment a l’escola actual, els cursos estan molt plens, s’està a punt de triplicar molts nivells, i pel volum, no sembla viable la teva opció, a més no sé si el departament ho permet (ja que a la que hi ha triple linia per nivells, es construiex escola nova).
La opció d’anar fent ampliacions i arranjaments, el que fa es que no ens centrem amb el problema real de creixement: a la llarga, millor dit a la curta, acabarem amb una altra escola, per tant és una absurditat no preveure-ho el més rapid possible, i evitar així el malestar que comporta una escola amb manca d’espais i amb les aules atiborrades…
No es problema que t’agradi o no separar els nens, és questió de necessitat: és la realitat del nostre poble; no voliem creixement, doncs ja el tenim.
Respecte als barracons, suposo que si es necessari posar-los perquè urgeix, i perquè paralelament s’està fent l’edifici que correspon, personalment penso que no son cap deshonra, i no s’està tant malament. La veritat es que n’hi ha que estan molt bé: amplis, amb llum, calefacció…., això sí quan la calor apreta és una mica dificil estar-s’hi (això si que s’ha de tenir en compte). Però si em doneu a triar prefereixo el meu fill a un barracó amb una aula de 18-20 nens que a una aula edificada amb 30 nens.
#
Mark diu,
el 3 de Juliol del 2007 a les 14:59

Alba, tinc poc coneixement de la situació a l’ecola i ja sabeu que en aquest aspecte sóc mol obert a les altres opinions…
De ben segur que hi ha més nens perquè a les estades de l’Ath. Silenc d’un any per l’altre s’ha passat a tenir 30 nens/es més!
De veritat hi ha cursos que necessiten 3 grups? Jo recordo que el meu no es va separar fins a 6è… i, sí, millor grups de 15 que no de 30, però realitzant activitats conjuntes.
17.
Més escoles diu,

el 5 de Juliol del 2007 a les 20:56

Més recull …
#
fina diu,
el 3 de Juliol del 2007 a les 22:04

la llar i l´escola haurien d´anar junts , no creieu?
#
Alba diu,
el 4 de Juliol del 2007 a les 10:12

Si, Mark, les coses estan així, ja el curs passat hi havia cursos triplicats.
Al respecte del que diu la Fina, i com d’altres persones ja havien comentat, amb diferents arguments: mobilitat, comunicació entre centres, activitats nens,….. sembla que és millor opció que la llar estigui a prop del CEIP, que allunyar els centres escolars. No sé per quins set sous es va decidir plantificar-la en aquest terreny, alguna persona ho sap?….
I, ja cabria la llar al costat d’on volen posar la 2ª escola??,
no sembla que hi hagi ni massa lloc ni per aquesta segona escola…..
I ja posats, fer-ho al revés, l’escola nova posar-la al costat de la llar d’infants?, els terrenys del costat em sembla que estan destinats a equipaments; o és que hi anirà l’IES o bé la piscina coberta, o un altre centre cívic, o la biblioteca, o un parc, ….???
Potser abans de res, millor planificar i definir millor necessitats, per anar fent les coses mica en mica….., i que se’ns expliquin abans d’anar a cridar l’arquitecte: diuen que 6 ulls en veuen més que dos…..
#
CRISTINA diu,
el 4 de Juliol del 2007 a les 17:11

En quant al tema de l’escola, el que us puc dir per la propia experiència que una macroescola, és molt negativa tant per l’alumnat com per la mateixa tasca del personal docent.
Les relacions entre alumnes, entre mestres i entre alumnes i mestres són molt mes properes i més familiars quan més petita és l’escola.
I això repercuteix favorablement en el rendiment i en els apenentatges.
En una macroescola es viu amb un ambient extresant degut a la manca d’espai i a la dificultat d’atendre més adequadament la diversitat de l’alumnat. Crec que de manera molt temporal s’ha de sol·lucionar amb aulàris (barracons). Però s’ha d’apretar i exigir per què es construeixi una escola el més aviat possible. Hi ha pobles propers que ja tenen dues escoles i no hi ha cap problema (Vidreres). Després des del poble s’han de potenciar activitats culturals (biblioteca,escola de música, festes…) i esportives que apropin l’alumnat d’ambdues escoles.
18.
i més Escoles diu,

el 6 de Juliol del 2007 a les 10:18

Recull de comentaris procedents de la vella Portada del Bloc.

Aina Sanfaina diu,
el 24 de Maig del 2007 a les 22:34

Hola a tots, us segueixo fa molts dies i molt encuriosida. Teniu raó en que el tema urbanístic, és tema estrella, però n’hi ha d’altres de coses sempre relacionades, és clar. No repetiré obvietats ja dites en altres comentaris. Amb la quantitat de personal que arribarà i que ja està arribant en les noves construccions l’escola està “safi”.
L’any que ve torna a haver problemes d’espai, tornen a triplicar-se diversos cursos… Ja hi ha diversos nivells triplicats en una escola de 2 línies. L’ampliació va per dos anys i el nou centre escolar té tot just l’expedient iniciat. L’escola no té laboratori, potser perd l’aula de música o la d’anglès…

Una altra, la de la convivència… Ahir, a l’escola va passar una cosa molt greu, podeu llegir-ho al blog de l’AMPA. Una persona adulta va agredir a un nen dins del recinte escolar. I parlo de la convivència perquè el nen és d’origen xinés i va rebre insults xenòfobs. I en parlo també perquè aquí s’ha fet alguna referència sobre “els que vénen de fora a ensenyar-nos”, vol dir que els que no son o som o vindran més endavant no seran silencs o silenques? Això és perillòs. No caldria una reflexió? Perquè hauríem d’anar fent una reflexió sabeu… Aquí hi ha gent del marroc, subsahariana, xinesa, coreana, catalana, andalusa, murciana, gallega, castellana, valenciana, irlandesa, anglesa, alemanya, búlgara, russa, bòsnia, croata, … podria seguir. I tots vivim a sils i entenc que som tots silencs i silenques.
….
Aina Sanfaina diu,
el 26 de Maig del 2007 a les 21:00

[…] el pati de l’escola?? Ni tocal-lo!! Per una escola que té un bon pati!! No home no… Pensa que s’ha proposat una ampliació que es menja tota l’àrea d’entrada de les cuines i una part del pati de bàsquet, ja han fet els “tasts” dels geotècnics. Ara si hi ha una altra zona perfecte. Mira que fa temps que a l’AMPA sospiten que hi ha “pensaments” en que aquell camp és sucós… ai, ai, ai. Si es que s’ha de patir per tot, eh, la Pineda, els parcs, el camp de l’escola, l’estany, fer un ús correcte dels terrenys de Vilaró, si aviat ens haurem de vigilar, i amb perdó, les calces i els calçotets, tu!!
….
Aina Sanfaina diu,
el 27 de Maig del 2007 a les 03:22

Pel que sembla l’escola no es trasllada. L’escola quedarà de 2 línies. L’escola nova començara amb nens que recollirà gent barrejada del municipi urbà, Mallorquines i Vallcanera per no convertir ni una ni l’altra en “guetos” dividits de nens d’una banda o l’altra, és a dir, per fer barreja de nens i nenes de tot arreu, com a de ser. Els nanos se seguiran trobant i també després en les altres activitats alienes a l’escola que s’haurien de reforçar encara més per fer caliu: esport, extraescolars, cultura… Dues escoles més airejades! Apa, com més serem més riurem!!
19.
Desacord amb CEIP diu,

el 25 de Agost del 2007 a les 10:52

Sabeu si és legal això de “l’adaptació del nen a la nova escola” que practica el CEIP del nostre poble amb els nous alumnes de P3?
La Inspecció del Departament d’Educació ho sap i ha donat el seu vistiplau?

Traduït vol dir que l’escola es desentén del nen o nena durant uns tres matins i dues tardes dels dies 12, 13, 14, 17 i 18 de setembre.
Per a colmo, diuen que és aconsellable que a partir de dilluns 19 els nens no vagin a menjador durant no sé quants dies.

Els pares i mares que treballem les vuit hores i no tenim avis al poble, què hem de fer amb els nens? Doncs pagar-nos una cangur o deixar-los a la ludoteca.

Calculem uns 100 euros de pressupost (mínim) que haurem de pagar de la nostra butxaca perquè les mestres del CEIP puguin fer “grups reduïts” durant aquests 5 dies.

Durant aquests dies el nen o nena haurà d’adaptar-se a la nova escola i, a més a més, a la nova cangur o als nous espais-companys-monitores de la ludoteca; ho sigui un bon desgavell pel nen i per la butxaca dels pares.

Sincerament, no ho acabo d’entendre.
20.
Àngela diu,

el 30 de Agost del 2007 a les 00:11

Pel que tinc entés, no hi ha cap problema legal. A més està aprovat per consell escolar previament (que hi ha pares també).

Cada escola organitza el procés d’adaptació a la seva manera.

Personalment a mi m’agrada la manera en que es fa en aquesta escola, que permet entrar en petit grup, per després incorporar-se tots. Permet que els nens s’adaptin més facilment.

Nosaltres (que podriem ser perfectament una bona descripció de parella que abans s’ha exposat) la sol.lució que vàrem optar, en el seu moment, va ser agafar vacances aquells dies, ja que ens ho podiem organitzar així.

Vàrem valorar també, que això només passava al primer any d’entrada a l’escola, que no es tornaria a repetir i que el procés d’adaptació era prou important com per destinar-hi aquella setmana.

Es probable que la teva situació personal (“desacord”), i familiar no tingui a veure amb el que plantejo (per .ex. podrieu ser mestres i per tant us toca pencar l’1 de setembre a tots dos, potser heu destinat les vacances per cuidar un familar malalt, ……. bé les situacions personals poden ser moltes….. ), i estant d’acord amb tu en cert fons del que planteges, que conciliar la vida laboral i familiar realment pot ser molt complicada, ja que tampoc es facilita prou; crec que algun moment els pares ens tornem una mica còmodes (sigui per cansament, sigui per stress,…..pel que sigui…), i en aquells moments potser deixem que les nostres necessitats passin davant de les dels fills. 😉
21.
mare del consell escolar diu,

el 1 de Setembre del 2007 a les 10:15

Sòc un menbre del consell escolar, com a mare, i us he de dir, que porto quasi 8 anys dins el consell escolar. L´entrada escalonada dels alumnes de p3 es fa desde anys enrera. Estic molt d´acord amb l´Angela, que a vegades els pares som una mica còmodes i ens és més fàcil veure la part negativa que no el bè pels nostres fills, i sobretot el bè dels mestres que ens fagin en els nostres fills. Tot és dit que en aquesta vida fagis lo que fagis no és plat de bon gust per tothom. Un consell que us dòno és que entreu en el consell escolar, escolteu en els mestres a les seves propostes ( no vol dir que sempre tinguin la raó !!!!!!) i llavors valoreu les decisions. AH! un altre encìs! Vosaltres creieu que els mestres faran algo ilegal? Hi han moltes escoles que practiquen aquest sistema o semblant.
22.
Mare diu,

el 21 de Octubre del 2007 a les 11:02

Reunió de mares i algun pare amb els mestres del CEIP. Mares castellanoparlants neguitejades perquè els seus fills han de treballar la e tancada, la o oberta …; tanta insistència fa dubtar si tenen algun prejudici contra la llengua d’aquí; calma que tot s’anirà aprenent … fins hi tot els pronoms febles, quan arribin 😉 . I ara ens ensenyen l’aula: sorprenent, costa imaginar-se 27 nens d’aquesta edat treballant matí i tarda en aquell espai reduït, claustrofòbic 😦 , amb les primers files enganxades a la taula de la senyoreta. Massa nens i poc espai, no anem bé. Reclamem que les obres de la nova escola que ens van prometre comencin urgentment. No ho volem veure tot negatiu, senyoretes i senyoret ens han transmès bones vibracions, semblen bons educadors.

Mare
23.
Mare de segon A diu,

el 24 de Octubre del 2007 a les 22:52

Sóc una altra mare que no vaig poder assistir a la reunió però em van parlar del tema.
Pel que sembla, el desconeixement del català per part d’alguns pares vol fer canviar els plans d’educació que el departament considera adequats pels nostres fills. Crec que els pares hem de saber-nos posar al nostre lloc i deixar els professionals fer la seva feina. Aquests pares no s’han de preocupar perquè aquest tema el repetiran enèssimes vegades, i fins i tot els anirà bé a ells per tenir coneixement de la llengua d’aquest pais.
A més, els pares també hem de col.laborar en l’educació i aprenentatge dels nostres fills i encara més amb una classe de 28 alumnes com és el nostre cas.
Estic convençuda que si els exercicis haguessin anat sobre la g/j castellana no hi hauria hagut tants problemes. I no perquè aquests pares dominin més la llengua castellana, sino que crec que es respirava un ambient una mica enrarit perquè es tractava de la llengua catalana i ja sabem com està el pati ultimament.
Però crec que hem d’estar tranquils, la mestra ja m’ha comentat que no es modificarà el curriculum a estudiar pels nostres fills arran de la reunió.

Mare 2
24.
mare 3 diu,

el 25 de Octubre del 2007 a les 01:15

Mare 2, em sembla que per no anar-hi, hi estás molt involucrada!!! I no em semblen gens acertades les teves interpretacions. La meva percepció sobre l’ambient enrarit del que parles era respecte l’exercici i no pas pel català.

Jo no estic gens d’acord amb vosaltres i sóc plenament catalana i no tinc problemes amb la o i la e oberta i tancada, les discrimino sense cap dificultat.

Jo crec, sincerament que l’exercici que ens feien referència les queixes, no era adequat per als nostres fills, com a mínim en aquests moments, i menys si l’havien de fer com a deures (que se suposa que ho han de fer sols).
I l’explicació que se’ns va fer respecte al currículum no té absolutament res a veure en que l’exercici fos adequat o no, per als nostres nens, només va ser una argumentació a la defensiva.

No us haveu preguntat, perquè a la majoria els va costar tant, fins i tot sent catalans, i ajudant-los des de casa??

No barregem les coses, si us plau!!! Cada cosa al seu lloc.

Si l’ambient està enrarit, no l’hi posem més!!!
25.
mare 3 diu,

el 26 de Octubre del 2007 a les 13:46

per cert, completament d’acord que el problema d’espai a l’escola comença a ser preocupant;

i també en deixar que els mestres facin la seva feina; prou en tenim nosaltres com a pares de fer la nostra i a vegades no hi arribem….!!;

cadascú té rols diferents i així ha de ser, s’ha de respectar i vetllar perquè així sigui, i acceptant que tots som humans i que tots ens podem equivocar…..
26.
mare 2 diu,

el 3 de Novembre del 2007 a les 11:05

Hola mare 3,
Evidentment que hi estic involucrada, es tracta de la classe de la meva filla!!
Al final però, tot es tracta de diferents percepcions. Tu consideres que es tracta d’un tema purament de l’exercici i jo continuo pensant que hi ha alguna cosa més, però tal com dius tu, si el tema està enrarit deixem-lo tranquil, a més pel que veig no ha afectat gens al professorat.
27.
Mare diu,

el 3 de Novembre del 2007 a les 15:47

No generalitzem: la sospitosa insistència en la qüestió dels exercicis de fonètica catalana va venir d’UNA mare en concret. En una reunió anterior la obsessió repetitiva d’algú era que la carpeta de plàstic era massa grossa i no entrava bé dins de la motxilla del nen.

22 11 2007
Mare

Mare diu,

el 22 de Novembre del 2007 a les 17:25

Ja fa uns dies, la professora Sílvia ha deixat el CEIP, sembla ser per sempre més, l’han substituït per una altra i no han informat als pares, res de res. Un rumor no confirmat diu que li van posar una denúncia sense fonaments. Algú sap de què va la història? 😦

11 12 2007
AMPA Jacint Verdaguer

Sobre la saturació a les escoles i diferents equipaments a la plana de La Selva i la reunió per la nova construcció de l’IES de Sils, teniu informació al nostre bloc de l’AMPA

Als autors i als comentaristes d’aquest blog, primer de tot, agrair-vos els posts i les vostres opinions sobre l’escola, a les quals sempre estem atents.

Us deixem aquesta cita per demanar-vos suggeriments com a ciutadants i ajuts perquè volem posar-nos en marxa, fer sentir la nostra veu, per tal de remoure consciències.

Volem l’escola nova ARA, volem l’ampliació de l’escola JA, volem la llar d’infants INICIADA PEL CURS QUE VE, volem els plans de l’IES nou TAMBÉ ARA, sense excuses sobre els terrenys “perquè són inclinats” ni argumentacions similars, volems terminis CLARS i que es compleixin, volem SOLUCIONS ARA.

Els estaments d’educació ens obren la porta, sí, però no ens escolta, ho fa amb retard, donant llargues i donant excuses i llarg terminis: Expedients, el curs de les tramitacions, el barem de la població… Se’ns ha acabat la paciència, tenim seriosos problemes i retards amb les infrastructures.

Ens és igual si els barems censals de P3 es compleixen o no, l’escola està saturada ARA i seguirà així per molt de temps, tenim 485 alumnes en una escola de 2 línies, l’IES de Santa Coloma rep alumnes de 4 poblacions diferents i està saturat, la Llar d’Infants ha de rebutjar nadons perquè no té espai, els nanos de l’escola dinen en una àrea del rebedor del CEIP, hi dinen 320 nens i nenes cada dia, seguim? n’estem farts i indignats!

La reunió a l’IES va ser la gota que va acabar d’omplir el cantir! A Riudarenes també tenen la promesa d’una escola, però algú sap quan? No tenen clar on fer el segon institut, no els agraden els terrenys tot i que l’Ajuntament de Sils els hi cedeix els terrenys… Però mentrestant fa tres anys que esperem l’escola nova i l’ampliació de la que tenim que també està prevista per a les dues linies des de fa 8 anys i encara està pendent, i mentrestant, els pares anem fent despesa per muntar una biblioteca amb cara i ulls…

Ja sabeu que l’AMPA som centenars de socis però que a la Junta en som menys.

Si us passeu pel bloc o la web tindreu informació i accés al Manifest que vàrem signar del Claustre de professors a l’IES de Santa Coloma i altres documents.

Gràcies per endavant!

Junta Directiva
AMPA CEIP Jacint Verdaguer

15 12 2007
Cristina Simó

El dia 14 de Febrer hi ha convocada una vaga general de mestres.
És insostenible la situació que vivim a les escoles, la saturació i la manca de recursos i espais. A més el conseller d’educació pretén saltar-se el pacte Nacional de l’educació i obrir més línies concertades a la privada i privatitzar l’escola pública oferint la gestió d’aquestes a cooperatives o similars.
“La segregació educativa és el camí per la segregació social”.
Pretenen culpabilitzar a pares i mestres del fracàs escolar i una de les principals desmotivacións dels nene i nenes a la secundària és la poca valoració del títols a assolir.
Així que tant per tant, el jovent desmotivat entra en el mercat de treball abans d’acabar la seva formació i això reconegut per la patronal!.
Us animo a recolzar aquesta vaga que ha d’implicar a tothom!!

12 01 2008
Pares

La Sílvia, mestra de primària, ha tornat a l’escola. Sembla ser que fa unes setmanes va haver de patir una repugnant denúncia d’uns pares energúmens i una vergonyosa recollida de firmes, sempre hi ha algú per a “col·laborar”. Sembla ser que la junta de l’AMPA no es va mullar, potser per una discutible solidaritat corporativa. Benvinguda, senyoreta.

Pares d’alumnes del CEIP de Sils

13 01 2008
mare

i doncs, jo no en sé res de res… que ha passat?

21 01 2008
Bloc

Informació procedent del bloc de l’AMPA
http://ampasils.bloc.cat/post/7251/202992#1061976657
…………………………………………………………………………………
AMPA diu,
el 21 de Gener del 2008 a les 11:33

Resposta als pares del CEIP

Dir que la Junta no es va mullar en el cas de la mestra que uns pares van denunciar, és senzillament desconeixement.

Vàrem ser informats des del primer moment del cas i vàrem fer el que el protocol en aquests cassos exigeix.

Vàrem procurar respectar al màxim la privacitat d’aquest cas fins que els òrgans competents en diessin la seva, però al cap de poc, això ja corria de boca en boca.

Vàrem suggerir a l’escola que per tal de tallar el tema de socarrel fes una reunió immediata amb, com a mínim, els pares del curs afectat (tots els grups del curs), però l’escola ens va explicar que tant el forense que va visitar a la nena, com els mossos d’esquadra, com l’inspector de zona d’Educació, ja els havien confirmat que la denúncia no tenia cap fonament i que per això i per no fer més enrenou, no farien cap reunió.

Nosaltres vàrem creure que per part nostra no calia informar els pares ja que vàrem creure que era l’escola qui ho havia de fer.

Potser en això, en opinió d’alguns pares, ens vàrem equivocar, però nosaltres ho vàrem decidir així, i així ho vàrem fer.

Tant per part de l’AMPA com per part de l’escola, es va informar a tothom que va estar interessat pel tema.

Es parla també de corporativisme. Dons un altre cop desinformació. Haurieu de veure el corporativisme que tenim en els Consells Escolars.

Des de l’AMPA, s’està sempre a favor dels pares i els alumnes i tractem que qualsevol decisió adoptada en aquest Consell Escolar sigui el que creiem que beneficia a la majoria de pares i alumnes.

Segur que en això i en tota la resta de decisions ens equivoquem alguna vegada, però som els que som i pensem el que pensem.

Com sempre, gracies per les vostres opinions, que ens permeten dia a dia millorar aquesta, la vostra, la nostra, associació.

Restem oberts, com sempre, a escoltar a tothom.

I també a qui vulgui formar part de la Junta Directiva de l’AMPA.

16 05 2008
AMPASILS

Benvolguts administradors del blog,

Voldríem que féssiu ressò de l’article penjat a la nostra bitàcola sobre el P3 del curs 2008-2009. Aquest any el tripliquen però no hi ha notícies de la construcció de la segona escola. Tindrem els 5 primers nivells triplicats… Estan convertint l’escola en un centre de tres línies. És el que volem?

Preguntem com es gestiona un centre així als i les mestres de Massanet, a la seva AMPA, per exemple. Com s’ho fan a nivell de transport, de menjador, de relacions entre els nens, en un macro-claustre de professors…

Comprovareu que estem molt indignats perquè fa molt de temps que ho estem reclamant, fa més de 5 anys vam començar a dialogar sobre el tema sabent d’antuvi que era un projecte de futur per als nanos que vindrien, no pels que teníem llavors al Jacint. Però això passa de mida i mai millor dit.

Gràcies, pel suport

AMPA del Jacint Verdaguer

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: