La fressa dels avions

1 12 2007
La fressa de l’aeroport no supera els límits acústics en cap dels pobles propers

03vallcanera01.jpg

Un estudi constata que la fressa de l’aeroport no supera els límits acústics en cap dels pobles propers

Experts de la UdG recomanen que no es construeixi a l’entorn de l’equipament

ORIOL MAS. Girona
Un estudi de la UdG sobre l’impacte acústic de l’aeroport de Girona ha constatat que no se superen els límits permesos de 75 decibels de mitjana en cap dels nuclis urbans propers. Només ho fa en l’entorn immediat de l’aeroport i afecta algun mas aïllat. Tot i això, els experts que han elaborat l’informe aconsellen que els ajuntaments no deixin construir en una àrea d’influència marcada pel document, per evitar possibles conflictes de veïnatge com els que estan passant al Prat.

Aiguaviva i Vilobí són els municipis més afectats per la contaminació acústica de l’aeroport, seguits de Salt, Vilablareix i Sils, segons els mesuradors que s’han col·locat en diversos punts de l’aeroport i el seu entorn. Si bé en alguns moments punta s’arriba als 90 o 95 decibels (dB) per l’aterratge o l’enlairament d’avions, la mitjana només se situa per sobre dels 75 dB -el màxim permès per construir habitatges- al voltant de l’aeroport i afecta alguna masia. En aquests casos, només es poden prendre mesures per aïllar-les, però per Josep Arnau, director del Grefema de la UdG, que ha fet l’estudi, la recomanació que es vol donar als municipis afectats és que no es permeti construir dins l’àmbit on se supera aquest límit.

Segons detecta l’estudi, hi ha 1,21 km² que superen el llindar dels 75 dB, 2,21 km² que passen dels 70 i 5,22 km² que registren més de 65 dB. En aquests darrers casos, la normativa obliga que els nous habitatges incorporin mesures d’aïllament acústic, i l’estudi també en recomana en llocs com ara la urbanització Vallcanera de Sils o l’àrea del pla de Salt. Poc més de 15 km² tenen prop de 60 dB. Però el document planteja també altres solucions, com ara obligar els avions a canviar alguns sistemes de frenada o els protocols d’operació, que ja fan altres aeroports, o no rebre avions antics, que fan més soroll.

Per acabar, Àlex Deltell, del Grefema, va advertir que el futur punt d’inspecció fronterera i el CIM la Selva poden fer augmentar el trànsit de mercaderies, i això, sumat al creixement de l’aeroport, pot fer créixer la mitjana de decibels diaris i les zones afectades per la contaminació acústica.

El Punt digital
24.04.2007 | ORIOL MAS

Advertisements

Accions

Information

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: