Ministra Álvarez i N-II

20 12 2007

2007-12-27_img_2007-12-20_000000__18_2tif.jpg

Álvarez justifica l´alt cost del desdoblament de la N-II per la «complexitat de les obres». La ministra no va fer cap referència ahir, durant la inauguració, al retard que han patit els treballs

L.Fanals, Girona.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez (PSOE), va posar en servei ahir els 8 quilòmetres de desdoblament de la Nacional II entre Caldes de Malavella i Fornells de la Selva, que han costat 48,5 milions d’euros i han acumulat un retard de dos anys. Álvarez va estar acompanyada per poca representació institucional, ja que dos dels tres alcaldes afectats (el de Fornells, Gabriel Casas, i la de Riudellots, Montser rat Roura, ambdós de CiU) no van acudir-hi, com tampoc cap conseller de la Generalitat ni cap parlamentari. La Ministra va evitar fer cap referència al retard de les obres, però en canvi va justificar el seu elevat cost per la «complexitat» dels treballs. Álvarez també va avançar que durant el 2008 es posarà en servei el tram desdoblat entre Sils i Caldes, i es licitarà l’obra entre Tordera i Maçanet. També l’any que ve es licitaran les obres del nou pont sobre el riu Ter, que ha d’unir la zona del Trueta i Pont Major, a Girona.

Álvarez va afirmar que ahir era un «gran dia» per Girona, ja que es donava un gran pas en les seves comunicacions. Tot i això, alguns enllaços de la carretera encara no estaven del tot enllestits. La ministra, però, va considerar una «satisfacció» posar en funcionament aquest desdoblament en unes dates on sempre hi ha més afluència de trànsit, de cara al Nadal. Álvarez va explicar que aquests gairebé 50 milions que han costat els treballs demostren «la gran complexitat de les obres», ja que hi ha un gran nombre d’elements especials que comporten un gran cost.

2007-12-27_vin_2007-12-20_02-28-16_jejejeje.jpg

La responsable de Foment també va aprofitar per criticar la poca planificació del PP en infraestructures. Pel que fa al desdoblament de la N-II, va explicar que, quan el PSOE va arribar al govern, entre Tordera i la frontera no hi havia cap tram en obres i els estudis informatius estaven bastant endarrerits. Durant aquest mandat, va afegir, s’han posat en servei dos trams (els inagurats ahir), n’hi ha dos més que ja tenen projecte i ja estan redactats tots els projectes informatius. «Li hem donat un fort impuls pressupostari, de 156 milions d’euros», va indicar. Tot i això, els 8 quilòmetres inaugurats ahir són només una part molt petita del que s’ha de desdoblar.

Álvarez també es va referir a l’Eix Pirinenc, ja que el tram Olot-Figueres s’ha de convertir en autovia. La ministra va indicar que ja s’han posat en servei dos trams, i s’ha impulsat la resta: «Està al 65% d’execució», va dir. També va posar èmfasi en el fet que el PSOE ha multiplicat per 5 les actuacions executades pel govern del PP en aquesta via. Finalment, també va afirmar que l’any vinent es licitarà el pont sobre el Ter, a Girona, i que serà decisiu per a l’AP-7, per la seva ampliació i per la modificació del sistema de peatges. De la mateixa manera, Álvarez va fer referència a les grans inversions que, segons ella, Foment ha fet a Catalunya, i va remarcar la bona marxa del protocol entre la Generalitat i el Ministeri.

Magdalena Álvarez va oferir primer una roda de premsa al restaurant La Roca Petita, i tot seguit va pujar a un minibús per a fer un recorregut pel tram d’N-II desdoblat. Després va tallar la cinta inaugural acompa nyada pel Subdelegat del Govern, Francesc Francisco-Busquets, el secretari general de Mobilitat, Manel Nadal, i els alcaldes presents: el de Caldes, Joan Colomer (PIG), el de Vilobí d’Onyar, Joan Busquets (CiU) i el d’Aiguaviva, Secundí López-Pousa (CiU). Va ser en aquest moment quan va atendre tres preguntes de la premsa.

Pel que fa al tren d’alta velocitat (TAV), Álvarez va indicar que les obres entre Girona i Barcelona ja estan totalment adjudicades, de manera que s’està avançant a mesura que les dificultats ho fan possible. Tot i això, falta encara adjudicar les obres del túnel de Barcelona, entre Sants i Sagrera, que és l’últim tram de la línia Girona-Barcelona que queda pendent. Álvarez, però, va assenyalar que en aquests moments s’estan centrant tots els esforços en reestablir el servei de Rodalies en la seva totalitat, de manera que encara no sap quan s’adjudicaran aquests treballs. Álvarez va evitar donar dates concretes: «No em tornin a preguntar per dates, si us plau, perquè les dates són previsions, i les previsions llavors es compleixien o no es compleixen, segons moltes circumstàncies», va assenyalar. Tot i això, la titular de Foment va assegurar que el Govern seguirà concentrat en què les obres del TAV «compleixin tots els terminis i que l’alta velocitat arribi a Girona i a la frontera francesa «en els terminis que hem dit».

La responsable de Foment va realitzar a Girona la seva primera visita després d’haver estat reprovada dimarts pel Senat. En aquest sentit, va assegurar que respecta les opinions tant del Congrés com el del Senat, però també va demanar «respecte» per a ella mateixa.
Retorn a la feina
Després d’aquestes declaracions, Magdalena Álvarez va marxar de nou cap a l’aeroport de Girona, on havia aterrat, i va donar per acabada la visita llampec. Tot i això, a la N-II no s’havia acabat encara la feina. Fins al moment de la inauguració, els carrils en direcció Girona s’havien mantingut tallats (ja que va ser en aquests on es va tallar la cinta), de manera que els conductors van haver de passar per l’autopista, que no va mostrar cap mena de gratuïtat. Després de dinar, i amb Álvarez ja fora, els operaris van tornar a la feina i van seguir completant els treballs de la N-II, que no estaven acabats. Alguns dels enllaços, com el de Fornells, trigaran un temps a funcionar totalment.
Abans d’anar a Girona, tanmateix, la Ministra va ser ahir al Senat, on va negar taxativament que Foment hagi incomplert les normes que estableixen els estudis de la declaració d’impacte ambiental del tram Vilademuls-Pontós del TAV, tal com va assegurar el senador gironí de l’Entesa Miquel Bofill (ERC). Segons informa l’ACN, Bofill va demanar a Álvarez que «abandoni la política de fets consumats» i que escolti el territori. La ministra, però, va assegurar que les obres compleixen estrictament les normes.

Diari de Girona, 20 -12-07

Anuncis

Accions

Information

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: