Cavalcada i rei negre’08

5 01 2008

Cavalcada i rei negre 2008

05crw_0376.jpg

Fonts generalment ben informades ens trasmeten aquesta notícia: El rei negre de la cavalcada de Sils semblava més un zombi o una mòmia asteca dissecada que no el veritable rei Baltasar. Alguns nens han quedat molt negativament impressionats per la cara del popular rei d’Orient i , espantats els més petits i perillosament desencisats els més grans, han començat a fer preguntes molt incòmodes als pares i mares acompanyants. Tot això ha passat al tradicional acte que com cada any es celebra a la Llacuna de Sils.

Prèviament s’ha fet la cavalcada, amb una furgoneta, un tractor i un munt de falsos negres desfilant; tot plegat, una mica cutre i destartalat. Algunes mares han manifestat la seva voluntat d’anar, l’any vinent, a la cavalcada de Santa Coloma o a la de Girona. Val a dir que els altres dos reis i la banda de música han fet una bona actuació. El bloc no es pronuncia sobre la veracitat d’aquesta notícia, per hem cregut convenient publicar-la avui mateix, durant la Nit de Reis. Esperem els vostres comentaris.

crw_0376a.jpg

Postdata. Afegim aquest llarg comentari enviat al bloc per l’Albert i l’Anna el dia 6 de gener de 2008:

Ignorància que n’ets d’agoserada… i molt!! Cal deixar les coses clares. Com a membres que fa més de 15 anys que col.laborem amb la cavalcada de reis, ens veiem amb autoritat per contestar amb coneixament de causa, algunes de les burrades que algú es permet el luxe de dir…

En primer lloc, la comissió de reis, és una entitat oberta, i accepta a tothom que vulgui (desinteressadament) col.labarorar-hi… el que passa, és que els volem abans del 5 de gener… després és una mica tard… no?

En segon lloc, i fent referència a els qui proposen un rei Baltasar de la comunitat africana resident al poble, les hi voldríem recordar (potser alguns no eren ni al poble) que ara fa dos anys, tant el rei negre, com els seus patges acompanyants, eren d’aquesta comunitat i probablement la persona que fa aquest suggeriment, no era ni al poble, o bé, només no té memòria.

D’altra banda, els criteris de selecció dels escollits a ser reis, van més enllà del color de la pell, i són un premi, un reconeixament a persones (homes o dones) que participen en entitats, o en les activitats del poble, fent que tots en poguem gaudir una mica més. Els criteris també reconeixen dins del possible, el lloc un viu la persona (mallorquines, sils o urbanitzacions excepte Vallcanera que en el seu moment van decidir fer reis per compte propi) mirant de ser el més plurals possibles.

Ja ho diu la cançó… quan uns van, d’altres ja en tornen…

En tercer lloc, la reacció d’uns nens davant dels reis, ningú la pot controlar ni condicionar. Els qui portem temps participant sabem que les reaccions poden ser diverses, i no es pot culpar a la persona que fa de rei, de la reacció del nen… Ahir d’altres pares, comentaven que els seus fills estàven entusiasmats amb el rei negre, que cap any s’hi havien volgut acostar i aquest any, li feien petonets… el ventall de possibilitats és molt ampli, però crec que és simple, culpar a algú de la reacció d’un nen/a petit. Quan vas passejant, et trobes la veïna, i el nen plora i no li vols dir res…. la veïna és sosa? haurem de mirar de canviar de veïna? O llavors només és un nen… no fem riure! Tots, tots, tots, ens agradi o no, algún dia vam ser fills, vàrem donar “prolongació de la mamella de la mare quan l’alletava, tenir durant dies el “mono” del pipo perdut i no poder-lo satisfer … ” als reis. Fins i tot, algúns tenim la sort d’haver estat patges i reis, i haver-ne recollit molts, i de moment, no coneixem cap cas de transtorn al respecte. En tot cas, cal consultar a professionals, però el fet de deixar el xumet, és un procés que es viu a casa, i que no depen de qui fa de rei Baltasar.

En quart lloc, i en referència a la notícia que només veu uns tractors, i unes furgonetes a la cavalcada de reis, que per culpa d’això i de les altres coses que no els hi semblen bé, decideixen anar a veure els reis 09 a Caldes o Sta.Coloma, només deixar clar, que amb el que tenim fem el que podem, que moltíssimes, moltíssimes gràcies a la gent que desinteressadament hi posa el seu tractor, la seva furgoneta o el seu camió, doncs sense ells no tindríem res, i evidentment, els que no els hi agradi el que hi ha, la gent és lliure d’anar a veure els reis on li sembli millor (és gratis!!). I en tot cas, quan hagin vist els reis a altres llocs, i llavors si mai tornen, que siguin també valents de reconèixer els mèrits de la gent que treballa per tenir a Sils, uns reis tant dignes com és possible. Cert és el comentari que apunta que de cara al proper any, s’espera disposar d’unes noves carrosses per millorar any a any, la cavalcada. S’han millorat vestits, s’han millorat corones, joies, barbes i perruques, s’han millorat instruments per la banda, hi ha més caramels, es donen regals… i tot això no surt del cel.

En darrer lloc, i ja per acabar, donar les gràcies a les més de 60 persones que han participitat a la cavalcada, a les cuineres de Sils, a les maquilladores i les qui ens ajuden a vestir, a les botigues que han col.laborat desinteressadement, als voluntaries que munten, desmunten i recullen, a l’Ajuntament, els vigilants i la brigada, i en definitiva A LA GENT QUE SUMA, I NO A LA QUE RESTA. Algú, quan entra a un lloc públic a comentar un tema d’àmbit social, s’ha de plantejar : Què he fet jo millorar això que ara estic criticant? Ja us ho direm… RES!. Opinar és lliure, però la critica destructiva no ho és. Tots tenim criteris diferents, però fer coses desinteressadament, i fer-les al gust de tots és molt complicat, i s’ha de començar per fer-les. Pensem que amb coneixament de causa, i a títol personal, es pot dir més alt, però no més clar.


Accions

Information

34 responses

6 01 2008
Mark

Com a mínim, si es critica que es doni la cara…

El rei negre any rere any ha fet por als més menuts, no és una cosa d’ara!

Criticar a qui voluntàriament ha dedicat hores i hore… què vouleu que us digui. Una cosa és aconsellar, i l’altra criticar sense ni un fonament.

El que és cutre és l’actuació de certa gent, no pas petita, que obsessionada gairebé s’enfila a les carrosses per recollir caramels.

Jo prefereixo felicitar als organitzadors! I a tota l’altra gent que ha organitzat activitats i actes aqueste festes de Nadal. Ja que en aquest poble no ningú obre la boca per donar les gràcies o elogiar i en canvi sempre s’està a punt per criticar.

Estem apanyats…

6 01 2008
Maite

Aprofitant el comentari d’en Marc, vull dornar les gràcies a tots el organitzadors per l’esforç i la dedicació que han fet. Però una cosa no treu l’altra, aquest rei negre era molt “soso”. El meu nen petit li va donar els seus pipos amb molta il·lusió i aquest no li va fer cap comentari. Us haig de dir, que el petit es va quedar molt sorprés i trist. Però això només és una petita critica. Per cert la xocolata de les cuineres estava molt bona.

Maite

6 01 2008
Silenc

Marc, no t’hu prenguis així. Clar que això de zombi i de mòmia sona “una mica” fort, però ens ho hem de prendre amb humor. A mi també em sembla bé que es convidi a joves immigrants d’origen africà, que viuen a Sils, a que participin en les nostres tradicions. Els ho heu proposat?. Seria bo per tots. Així podriem reflexionar que aquests peons malpagats que van en bicicleta al curro i se’ls crema la casa de lloguer, són molt més que això. O hi ha algú a Sils que s’hi oposa ??? !!!. Recorda que tu mateix vas escriure aixó fa pocs dies:

“Estic d’acord es clar en que han de ser de pell negra i més tenint en compte que ha Sils des de fa temps hi viu una important comunitat de Mali.Visca el rei Baltasar i els seus patges!!”

Que no tot sigui crítica i més crítica. Mireu si no que bé que ha quedat el Centre Civíc, per dins i per fora. Potser dignificarà aquest barri de blocs a l’estil de l’àrea metropolitana de Barcelona. Ahir vam comprovar com tenen una tele de puta m. connectada al canal + i futbol de pagament a dojo … I què em dieu de l’autovia Caldes-Girona, quina meravella …

Certament que, mirant les fotos, el rei Baltasar no oferia precisament un aspecte massa presentable per la canalla🙂
Siguem positiusi proposem per l’any vinent una mica més de pressupost municipal per les carrosses i un rei i uns patges malians, gambians o senegalesos …

6 01 2008
torronet

Tens raó Marc, la critica ha de ser sempre constructiva, i entendre que la voluntat és que tot surti bé. En l’últim ple municipal, on es van aprovar els presupostos per l’any 2008, hi ha una important partida destinada a fer tres carroses noves per la calvalcada de reis del 2009.

6 01 2008
LNC

Continuant la conya diria que és una estratègia de la comissió de festes pq quan la canalla es faci gran el desencís sigui més petit.🙂

6 01 2008
Mare

he llegit el missatge de la Maite … els que no teniu fills no podeu ni imaginar què suposa per a un nen petit desprendre’s de tots els seus pipos o xumets, prolongació de la mamella de la mare quan l’alletava, tenir durant dies el “mono” del pipo perdut i no poder-lo satisfer … un bon rei ha d’estar preparat per a recompensar l’esforç de la criatura … imperdonable, rei Baltasar !!!

6 01 2008
Un silenc emprenyat

Viam,

fa temps que llegeix aquest blog i moltes vegades em mossego la llengua per no deixar anar un comentari fora de lloc. Però… ja n’hi ha prou, tu!!

Tots aquests que només teniu critiques per tot el que es fa al poble, no patiu, cap problema, sapigueu que la comissió de reis aquest any tindrà força baixes i per tant tindreu lloc per poder-hi col·laborar i sabreu de molt bona mà que des de ben passada la Festa Major, ja es comença a invertir hores en intentar muntar una cabalcada de reis el més “digne” possible.

Ara, que sembla que hi ha aires de canvi… cap problema, tots aquells que ho trobeu tot malament… podeu participar amb les festes del poble (diu que falten voluntaris), amb els reis que també fan falta mans i veureu que tot es veu des d’una altre bessant.

Tu, ja n’hi ha prou de pixar fora de test.

6 01 2008
Mare

El meu fill m’acaba de dir que si els Reis tenen Internet, ja l’ham feta bona …

6 01 2008
Jordi Ceña

Hola a tothom, als que critiqueu i als que no, als que poseu el nom i als que no, als que NO heu fet mai rés pel poble i segur que no fareu i als que sí, als que desconeixeu com es monta una activitat, als que us voleu desfogar en aquest bloc radera un ordinador, … hola.
Gràcies per la crítica, la crítica constructiva es bona i necessària, ara bé, m’adono que certs comentaris potser estan fora de lloc i fins i tot alguns són desagradables per els que voluntàriament (no ens oblidem) han estat molts dies crean la cavalcada de Reis i per els que han donat vida als personatges.
Us puc assegurar que s’ha intentat fer el millor posible dintre de les nostres possiblitats, i una cosa està molt clara qui cregui que ho pot fer millor que ens ho digui, serà benvingut.
Gràcies a tots aquells que Sí valoreu la feina que tant nosaltres com totes les altres entitats de Sils fem. Aquests som majoria i els altres…. continueu criticant, potser aquesta es la vostra entitat “els criticadors” i ningú us valora la vostra feina. Perquè serà ?

Visca els tres Reis !!!

6 01 2008
ALBERT I ANNA

Ignorància que n’ets d’agoserada… i molt!! Cal deixar les coses clares.
Com a membres que fa més de 15 anys que col.laborem amb la cavalcada de reis, ens veiem amb autoritat per contestar amb coneixament de causa, algunes de les burrades que algú es permet el luxe de dir…

En primer lloc, la comissió de reis, és una entitat oberta, i accepta a tothom que vulgui (desinteressadament) col.labarorar-hi… el que passa, és que els volem abans del 5 de gener… després és una mica tard… no?

En segon lloc, i fent referència a els qui proposen un rei Baltasar de la comunitat africana resident al poble, les hi voldríem recordar (potser alguns no eren ni al poble) que ara fa dos anys, tant el rei negre, com els seus patges acompanyants, eren d’aquesta comunitat i probablement la persona que fa aquest suggeriment, no era ni al poble, o bé, només no té memòria.
D’altra banda, els criteris de selecció dels esollits a ser reis, van més enllà del color de la pell, i són un premi, un reconeixament a persones (homes o dones) que participen en entitats, o en les activitats del poble, fent que tots en poguem gaudir una mica més. Els criteris també reconeixen dins del possible, el lloc un viu la persona (mallorquines, sils o urbanitzacions excepte Vallcanera que en el seu moment van decidir fer reis per compte propi) mirant de ser el més plurals possibles.
Ja ho diu la cançó… quan uns van, d’altres ja en tornen…

En tercer lloc, la reacció d’uns nens davant dels reis, ningú la pot controlar ni condicionar. Els qui portem temps participant sabem que les reaccions poden ser diverses, i no es pot culpar a la persona que fa de rei, de la reacció del nen… Ahir d’altres pares, comentaven que els seus fills estàven entusiasmats amb el rei negre, que cap any s’hi havien volgut acostar i aquest any, li feien petonets… el ventall de possibilitats és molt ampli, però crec que és simple, culpar a algú de la reacció d’un nen/a petit.
Quan vas passejant, et trobes la veïna, i el nen plora i no li vols dir res…. la veïna és sosa? haurem de mirar de canviar de veïna? O llavors només és un nen… no fem riure!
Tots, tots, tots, ens agradi o no, algún dia vam ser fills, vàrem donar “prolongació de la mamella de la mare quan l’alletava, tenir durant dies el “mono” del pipo perdut i no poder-lo satisfer … ” als reis. Fins i tot, algúns tenim la sort d’haver estat patges i reis, i haver-ne recollit molts, i de moment, no coneixem cap cas de transtorn al respecte. En tot cas, cal consultar a professionals, però el fet de deixar el xumet, és un procés que es viu a casa, i que no depen de qui fa de rei Baltasar.

En quart lloc, i en referència a la notícia que només veu uns tractors, i unes furgonetes a la cavalcada de reis, que per culpa d’això i de les altres coses que no els hi semblen bé, decideixen anar a veure els reis 09 a Caldes o Sta.Coloma, només deixar clar, que amb el que tenim fem el que podem, que moltíssimes, moltíssimes gràcies a la gent que desinteressadament hi posa el seu tractor, la seva furgoneta o el seu camió, doncs sense ells no tindríem res, i evidentment, els que no els hi agradi el que hi ha, la gent és lliure d’anar a veure els reis on li sembli millor (és gratis!!). I en tot cas, quan hagin vist els reis a altres llocs, i llavors si mai tornen, que siguin també valents de reconèixer els mèrits de la gent que treballa per tenir a Sils, uns reis tant dignes com és possible.
Cert és el comentari que apunta que de cara al proper any, s’espera disposar d’unes noves carrosses per millorar any a any, la cavalcada. S’han millorat vestits, s’han millorat corones, joies, barbes i perruques, s’han millorat instruments per la banda, hi ha més caramels, es donen regals… i tot això no surt del cel.

En darrer lloc, i ja per acabar, donar les gràcies a les més de 60 persones que han participitat a la cavalcada, a les cuineres de Sils, a les maquilladores i les qui ens ajuden a vestir, a les botigues que han col.laborat desinteressadement, als voluntaries que munten, desmunten i recullen, a l’Ajuntament, els vigilants i la brigada, i en definitiva A LA GENT QUE SUMA, I NO A LA QUE RESTA.
Algú, quan entra a un lloc públic a comentar un tema d’àmbit social, s’ha de plantejar : Què he fet jo millorar això que ara estic criticant?
Ja us ho direm… RES!.
Opinar és lliure, però la critica destructiva no ho és. Tots tenim criteris diferents, però fer coses desinteressadament, i fer-les al gust de tots és molt complicat, i s’ha de començar per fer-les.
Pensem que amb coneixament de causa, i a títol personal, es pot dir més alt, però no més clar.

6 01 2008
LNC

Només puc dir que crec que jo he entès aquest escrit com una conya treient punta a un tema sense gaire importància, no crec que es critiqui la feina i dedicació de ningú, caramb. Una mica de’humor ens ve bé a tots i totes. Gràcies per l’escrit al gestor del bloc.

Visca els tres Reis! Visca la comissió de festes! Visca els blocs de Sils ! i Visca Sils!

6 01 2008
Silenc de tota la vida....

Realment, la meva més sincera felicitació a la gent que fa reis. És molta feina, i com es pot veure poc valorada. Felicitats, han estat uns reis molt guapos, i ja voldrien molts pobles tenir uns reis, com tenim a Sils, on pots seguir perfectament la comitiva, tens una xocolateta calentona, pots visitar als tres reis ia la carter reial, tens un munt de caramels, i una bosseta amb un regal. Clar, vist això, un s’ha d’acabar queixant de la mala cara de qui fa de rei. Jajaja!
Potser és que els reis no han estat generosos, amb algunes persones (potser no han estat massa bons/es) i ara culpen al rei negre del seu desencís. Que trist no? Sempre algú ha de tenir la culpa… jejejejeje!
L’avi ja ho deia a casa: “Qui no té res a fer, el gat pentina.”

Visca els tres reis de Sils!! Felicitats als organitzadors!

6 01 2008
ALBERT I ANNA

En resposta a LNC.
No volem pas mantenir un diàleg, ni molt menys, però deixa que et diguem que no ho ha entés ningú això de l’humor de la notícia… s’hi ho mires bé, cap resposta ha estat irònica, sinó que la gent ens senitm criticats injustament. Quan un vol fer riure, escriu altres coses, que n’hi ha moltes al poble que fan riure… però “un rei negre zombi?” ” una cavalcada amb quatre furgonetes i tractors?” …………. això és el que ha de fer riure?
A la gent que hi ha posat un munt d’hores, has d’entendre que no ens fa riure.

6 01 2008
Mare no emprenyada

Imagineu que els polítics catalans reaccionessin com vosaltres després de veure el capítol de POLÒNIA …🙂

Com diu la LNC, una mica més de sentit de l’humor, nois i noies de la comissió de FESTES🙂

6 01 2008
LNC

Albert i Anna estic convençuda que tota la gent del poble està agraïda de la vostra feina com n’estarà també al gestor del bloc, que ha aconseguit molta participació amb la seva ironia i humor.

Un petó!

6 01 2008
torronet

Els reis d’aquest any potser no han estat els millors en la història de sils, però de ben segur s’ha fet amb tota l’ilusió i amb el maxím de condicions amb que´era possible.
Tindriem de pensar que si la cavalcada ha arribat a degenerar en algun moment , no ha estat culpa de la gent que l’organitza, si no de la manca de subenció que ha rebut per fer front a les despeses. Com molt bé han asenyalat L’Anna i l’Albert, reiterant la veracitat de que pel proper any tindrem uns reis dignes del poble de Sils.
Visca Sils! Visca els tres reis! Visca tot el voluntariat! Visca IDS!

6 01 2008
torronet

als autors de bloc, fixeu-vos que l’hora de publicació no coincideix amb la real, si no que indica una hora menys.

7 01 2008
Botiflers!

Segurament l’ajuntament podria haver ajudat als immigrants q es varen quedar sense pis fent un rei negre un negre.

Seran que falten negres x Sils, que n’haguen d fer servir d falsos.

Pel 2009 volem un rei NEGRE de color NEGRE!

Sempre es pot millorar! Ànims pels d la Comissio! I les meves felicitacions!

Buti

7 01 2008
als qui no entenen res

Suposo que el “botifler” no ha entès res.
Suposo que li ha fet mandra llegir l’escrit de l’Albert i l’Anna i no se n’ha adonat que la tria dels reis no passa per a fer un gest d’humilitat sinó que passa per a fer un reconeixement a gent del poble de tota la vida.
Suposo que el “botifler” deu ser col·laborador de moltes entitats i que ha organitzat moltes coses i per això es pot permetre la llicència d’exigir que les coses siguin per “real decreto” i no per un procés de selecció.
Suposo que ha escrit estant molt content i agrait amb la comissió i amb els reis perquè li han portat moltes coses i per això no s’ha adonat que l’Ajuntament no hi té res a veure en el procés de selecció dels Reis.
Suposo que com el botifler n’hi ha molts dels que escriuen que no en tenen ni punyetera idea de res i,…no entenen res de res.
Això sí, fote-m’hi cullerada de tot, no?

7 01 2008
Silenc

Doncs, si vols explican’s quin és aquest procés de selecció dels reis. Cal ser del “poble de tota la vida”?. No pot ser rei un jove senegalès del barri de l’esglesia?. Gràcies.

7 01 2008
Laura Soliva

Jo també porto uns 15 anys col·laborant en la Cavalcada de Reis a Sils i des d’en fa 3 que formo part de l’organització dels “Amics dels Reis” (no, “comissió de festes”).
És per això, que agraeixo a totes i a tots els que ens doneu el vostre suport, reconeixement i recolzament aportant crítiques constructives que ens ajuden a millorar i enriquir la nostra tasca (sempre dins les nostres possibilitats) any rera any.
També “agraïr” aquells i aquelles que feu comentaris desafortunats i sense massa arguments. Actuant d’aquesta manera ens feu crèixer i ens feu adonar que no ho fem tant malament com penseu o dieu. Nosaltres sí tenim arguments del “perquè de tot plegat”.
Res més a dir…. això seria repetir-me. Per tant, rellegiu l’escrit de l’Albert i l’Anna i després……… poseu “sobre la taula” comentaris i dubtes que no us hàgim aclarit.

I torno a recordar que estem oberts a crítiques constructives, a noves propostes, a noves idees, a noves incorporacions,… però tot i el nostre esforç per millorar, sabem que fem el que fem no tothom estarà content!

7 01 2008
xibarri
8 01 2008
Botiflers!

La crítica constructiva: 2009 REI de color negre.

Seria gratificant veure que els silencs adoptem amb tota naturalitat un Rei Negre de color negre.

Estimada Laura Solivas una abraçada i ànims pel 2009.

A més segur, q la comunitat immigrant podria sumar-se als actes de Sils si els integrem d’alguna manera, no?

Buti

8 01 2008
torronet

Buti, qui dius que s’ha comprat un 4×4? es l’ùnic de Sils? o és que els que treballen al Ajuntament han d’anar amb carro? Mira, potser els que hi ha l’entrada serviria per algo, ja que per fer bonic ho dupto molt, no et sembla?

10 01 2008
Silenc

sembla ser que el rei negre de Sils era una dona, motiu pel qual no parlaria als nens, per no delatar la seva falsa identitat, doncs quins criteris més curiosos de selecció teniu a la comissió de reis! Volem un rei negre subsaharià! Tot i això, visca la República!

10 01 2008
silenca

Jo proposaria un rei xinès. Crec que a Sils també hi ha molta comunita xinesa i perquè no? Així segur que tampoc els discriminaríem perquè tant parlar dels negres i ara resulta que no tindrem en compte els xinesos que viuen a Sils?
Fins i tot jo proposaria que Sils fos el primer poble amb 4 reis: en melcior, en gaspar, en baltasar i en “xin-xan” . Posats a tocar la pera…fem-ho bé!!!
I qui sap, potser d’aquí uns anys quan tinguem una nova comunitat de polonesos o de països de l’est,…potser també podríem afegir-n’hi un 5è de rei.
Imagino que el presupost per pagar carrosses també passaria per un increment de les contribucions municipals però si tots hi estem d’acord,…visca els reis multiculturals!!!

10 01 2008
Marta ( una que dona la cara o més ben dit el nom)

Hola a tots i a totes,
ESTIC FLIPANT!!!!!!!
Cada dia la vida em sorpren més, ahir vaig arribar de treballar a casa i la meva mare em va comentar el que estava passant al blog. Jo no m’ho podia creure!! Gent que critica i diu aquestes tontaries tan grans, això no pot ser. Em vaig llegir tot el que hi posava.
Hi ha coses que les trobo coherens i correctes, d’altres que tenen una explicació lògica, però perdoneu-me però he llegit unes berbaritats impressionants.
Com pot ser que ha una persona se l’insulti d’aquesta manera fent una cosa totalment desinteressada i sense esperar res més a canvi que veure la cara d’il·lusió dels infants????(em refereixo a les critiques que ha rebut el rei negre)
Mireu jo conec bé el tema dels reis i de fet vaig estar observant durant tota l’estona que varen està a la Laguna els 3 reis mags, i perdoneu però no entenc aquestes critiques sense fonament!!!
També cal dir que estic a favor de que el rei negre i els seus patges siguin persones d’etnia africana, però no passa res si hi ha anys que no ho son, cap problema.
Haig de confessar-vos que tinc una mescla de sentiments, per una banda estic contenta que es parlin d’aquests temes per intentar millorar i reflexionar sobre les coses (és molt interessant i enriquidor), però per l’altre sento una gran tristesa, primer per la forma en que la primera persona que va atacar el rei negre i les grans tonteries que diu, també per fer comentaris sense sentit i per últim i el que em fot més com a silenca implicada al poble, és que tothom parla, critica, comenta però sempre som els quatre gats que fem que les coses funcionin al poble i que cada dia intentem superar-nos com a persones i com a poble, cosa que hi ha molta gent que aqui diu coses sense fer res per canviar-les. També cal dir que prefereixo ser els quatre gats que muntem les coses que no pas que, aquesta colla de gent es posi pel mig de les entitats, perque fins ara erem tots més o menys ben avinguts, a veure quant dura???
I per acabar dir-vos que jo estic molt orgullosa de la nostra cavalcada i de totr el que es fa el poble!!!! Visca el rei negre, l’organització i tots els silencs i silenques amb ganes de millorar i apostar pel nostre poble!!!!!!!!

5 01 2009
slis

moltes gracies a la gent que orgqanitza aixo per la maninada,
jo soc de sils de naixament i sempre ha sigut la millor festa amb diferencia
els que critiquen………si no els agrada que marxin……..ho fa la gent educada
en quan al rei negre
jo vaig fer fa molts anys de rei negre i m ho vaig passar molt be
que tenen que ser subsaharians pues em sembla molt be pero aquest no crec que sigui el tema a discutir……..es una festa lo que compte es el resultat no la manera d arrivar hi
que us portin moltes coses a tots els reis i els que no els hi portin res ,,,,,,,sempre podran anar al poble del costat

5 01 2009
Anònim

A veure, a veure… qui serà l’afortunat rei negre…

Demà, tots a llegir el blog!! O potser aquest vespre ja hi ha caliu….

5 01 2009
imma

Llegint tots aquests comentaris sento molta tristor per aquesta gent que nomès sap criticar i desprestigiar la feina que fan els altres,segur que no estan acostumats a realitzar aquesta mena d´activitats desinteressades i voluntàries i no saben el temps i la il.lusió que comporten. Per la meva part agraeixo i animo als col.laboradors a que ho segueu fent, tinc un fill de dos anys i mig que anirà ben content a esperar els Reis i nomès per això us estic molt agraïda i espero que nomès us quedeu amb els comentaris i opinions constructives, ojalà hi hagués més gent com vosaltres!

5 01 2009
m'agrada el Rei negre

Gràcies a tots aquells que heu treballar perque tots el nens i nenes de Sils aquest
nit s’ho passin molt bé. Gràcies de debò. Però el rei negre de l’any passat tenia un aspecte … no gaire aconseguit. Ho torno a dir: amb aquest petita crítica no vull treure mèrit a les persones que es passen tot any organitzant aquesta feina.
Que els Reis us portin moltes coses!!!

5 01 2009
Maria

L’any passat era lleig i no podia parlar. Aquest any segur que es guapo i enrotllat !!!
Visca el rei Baltasar, si es africà, millor!
De bon rotllo!

5 01 2009
Anònim

Ui, ui,ui… què ha dit!!!

I això que em van xivatar que l’any passat era una REINA Negre… ara pla l’hem liada grossa!!!

5 01 2009
Bloc

Fil tancat. Podeu continuar comentant a:
Cavalcada 2009




%d bloggers like this: