TGV i Sils

16 02 2008

liniaave.jpg

r_arrow.gif
icona.gif L’Estat autoritza el muntatge de les vies del TAV fins a Riudellots

O.M.. Riudellots de la Selva.
El Consell de Ministres va autoritzar ahir, a través d’Adif, les obres de muntatge de les vies del TAV en els 48,9 quilòmetres entre la Roca i Riudellots, amb un pressupost de licitació de 12,6 milions d’euros. Les obres de la plataforma del traçat del TAV en aquest tram estan ja molt avançades, i per això el Ministeri de Foment ha fet ja el primer pas per començar a instal·lar les vies. Això afectarà, pel que fa a les comarques gironines, els municipis de Riells i Viabrea, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric, Massanes, Maçanet de la Selva, Riudarenes, Sils i Vilobí. La via serà doble i amb ample internacional, i s’utilitzaran més de 200 quilòmetres de carrils, 10 de vies auxiliars, 550.000 tones de balast i 161.053 travesses. Tot aquest muntatge es farà des de la base que Adif ha construït a Sant Feliu de Buixalleu, una instal·lació que precisament va rebre les queixes de l’alcalde, Josep Roquet. A més, hi haurà tres zones d’amuntegament de material, a la Roca, Santa Maria de Palautordera i Riudarenes.

El Punt, dissabte, 16 de febrer de 2008

r_arrow.gif
icona.gif Del Vell Bloc:

Les obres del TAV o AVE

Enviat a Creixements el 18 Feb 2007
icona.gif 1. Les obres a la Selva, a bon ritme
.
ANNA PUIG. Hostalric
La Selva va ser la primera comarca gironina on van començar els treballs de construcció del TAV. D’això ja fa gairebé tres anys. En l’actualitat, es continua fent moviments de terres, construint talussos i col·locant plataformes i altres estructures per on, en un futur, transitarà el tren d’alta velocitat. Segons fonts d’Adif, l’empresa pública que dirigeix els treballs d’aquest tram del TAV, s’està executant la part més laboriosa del projecte, que és la construcció de la plataforma. La instal·lació de la via i la catenària és insignificant, en relació amb les obres.Tal com continuen explicant les mateixes fonts, el muntatge de la via es fa de manera contínua a tot el tram gironí del TAV. És a dir, tot i que hagin acabat les obres de la plataforma, a la Selva no es posarà la via fins que no hagin acabat els treballs fins a la frontera. «La via es col·loca amb una maquinària especial i el procés és molt ràpid», segons l’Adif. Així, aquest organisme té fixat el 2009 com a horitzó per acabar les obres a la Selva -tot i que la plataforma podria estar feta molt abans.
.
27 QUILÒMETRES I DEU VIADUCTES
Els quatre trams del TAV a la Selva sumen un total de 27,2 quilòmetres de via. Es construiran deu viaductes, dos apartadors -que són una via lateral perquè els trens puguin desviar-se i estacionar- i tres túnels.El tram Riells i Viabrea-Massanes té una longitud de 9 quilòmetres i travessa aquests dos municipis i Sant Feliu de Buixalleu i Hostalric. Les obres les realitza l’empresa Ferrovial Agromán. El tram Massanes-Maçanet fa uns 5,2 quilòmetres i els treballs van a càrrec de la UTE formada per Sacyr, SAU, Cavosa i Scrinser. El tram següent és Maçanet-Sils, de 5,7 quilòmetres, i el projecte l’executa la UTE Emerita de Obras i Hispánica. Finalment, queda el tram Sils-Riudellots, que fa 7,3 quilòmetres. L’adjudicatària és Sacyr i Scrinser.
.
icona.gif 2. El cost del TAV a les comarques gironines superarà els 2.300 milions d’eurosEl tram més car és el transfronterer, entre Perpinyà i Figueres, seguit del subterrani a GironaORIOL MAS. Girona
Un número de deu xifres: 2.337.760.351 euros. Aquests són els diners que a hores d’ara es calcula que es gastarà l’Estat en la construcció del tren d’alta velocitat a les comarques gironines, sumant-hi tots els trams, tant els que ja s’estan fent com els que encara estan en projecte. De fet, aquest concepte és el que s’endú una bona part del pressupost de l’Estat en inversions per a les comarques gironines el 2007. El tram més car és el de Perpinyà a Figueres, que inclou el túnel transfronterer i costarà cap a mil milions d’euros, seguit del tram entre Riudellots i Sant Julià de Ramis, amb el cobriment a Girona, Sarrià i Sant Julià. En canvi, el tram entre Sils i Riudellots, de poc més de set quilòmetres, és el més barat de tots, amb un cost de poc més de 30 milions.

Els túnels transfronterers i el pas subterrani a Girona són els principals causants del cost de 2.300 milions d’inversió que suposarà el tren d’alta velocitat. El primer d’aquests dos trams costarà 952 milions d’euros, amb 44 quilòmetres de recorregut, i en el cas de Girona seran més de 768 milions per a poc més de 17 quilòmetres. Aquest tram, doncs, és el que tindrà el preu per quilòmetre més car, amb 44 milions d’euros per quilòmetre, deu vegades més que el tram més barat, que serà de Sils a Riudellots, on cada quilòmetre costarà poc més de 4 milions.

D’altra banda, les millores introduïdes en la variant del Pla de l’Estany, el tram entre Cornellà del Terri i Vilademuls, també han encarit el projecte, on en aquest punt costarà 126 milions, deu més que la variant de Figueres. El tram de la Selva representarà una despesa de poc més de 200 milions, i està dividit en cinc trams més petits que actualment ja estan en obres.

Darrerament, el Ministeri de Foment ha posat a licitació el tram entre Sant Julià de Ramis i Pontós, i la setmana passada va presentar l’estudi informatiu del tram de Figueres.

25,6 vegades el pressupost de Girona.

El projecte del TAV multiplica per més de 25 el pressupost de l’Ajuntament de Girona per al 2007, que és de 91,2 milions d’euros. Només el tram entre Riudellots i Sant Julià de Ramis -que inclou el pas subterrani a Girona- costa 768,2 milions d’euros, vuit vegades i mitja el pressupost de la ciutat.
500 milions menys que el DPTOP.
Els diners que s’invertiran en el TAV a la demarcació són només uns 500 milions menys que la inversió del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat en xarxa ferroviària, carreteres, ports, aeroports i transport públic i de mercaderies pressupostada durant tot el 2006 per a tot Catalunya, que va ser de 2.863 milions d’euros.
7,8 vegades el pressupost del Barça.
El pressupost del Barça per aquesta temporada 2006/2007 és d’uns 300 milions d’euros, cap a vuit vegades menys que el cost de les obres del TAV a les comarques gironines.
769 escoles noves.
Construir una escola nova costa habitualment entre 2,5 i 4 milions d’euros. Posant-hi una mitjana de 3 milions, els diners destinats al TAV a les comarques gironines servirien per construir 769 escoles. Més del doble dels centres educatius actuals, que és de 380, aproximadament.
menú per a tots els gironins durant un any.

Amb els 2.300 milions del TGV es podria pagar un menú diari de 9 euros a cadascun dels 687.331 gironins empadronats a finals del 2006 durant els 365 dies de tot un any. I encara sobrarien gairebé 80 milions d’euros. Per anar a fer el toc.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2221231
El cost del TAV a les comarques gironines superarà els 2.300 milions d’euros
07/01/2007

icona.gif 3. Expropiacions. Una quinzena de propietaris van signar ahir a Sils les actes d’expropiació del segon tram d’afectació del TGV. En aquest municipi, les obres estan bastant avançades en el primer tram i, segons l’alcalde, Joaquim Rovira, no s’ha produït cap incident, «a banda de les molèsties que causa el pas dels camions». Entre els dos trams, el traçat és d’uns 4 quilòmetres i passa a prop de la urbanització de Vallcanera. Afecta terrenys agrícoles i un habitatge de segona residència.

Expropiació pel TGV a Sils
El Punt, 12.11.2004 | ANNA PUIG

Anuncis

Accions

Information

3 responses

16 02 2008
LNC

Sóc partidària d’anomenar TGV a aquesta infraestructura 😉

16 02 2008
Mark

Jo sóc partidari d’anomenar-lo com a TPV. A mi que no em diguin gran velocitat al que no ho és!

Quanes fan aquestes grans infrastructures, ja que han de costar tants diners, fem-les bé. Igual que la N-II… de veritat que allò és nou? No pot ser més irregular l’asfalt i a sobre porten un “ritme” lent com una mala cosa. Indicació nefasta, plaques laterals anti-soroll pràcticament inexistens.

I encar va aquella urbanita a inaugura ves a saber què. :/

17 02 2008
Mark

Jo sóc partidari d’anomenar-lo TPV… tot substituint la G de Gran per la P de Petita, de tal manera que s’ajusti més a les caracterísitiques reals. La “Sra.” Álvarez es mostra orgullosa d’inaugurar coses inacabades en les quals el que s’acava està no massa ben fet. També diu que l’Estat Espanyol serà el que més km de “trens de gran velocitat” tindrà… però no s’ha parat a acomparar les “grans velocitats”.

Per no parlar del mal desenvolupat desdoblament de la N-II. Tants anys per pensar-s’ho per acabar fent un nyap! Obres lentes i mal fetes. Diuen que els accidents són culpa dels conductors però no es van parar a mirar com estava i està la senyalització de les diferents obres, així com la il·luminació. La “sra.” va venir a inaugurar qui sap què… bé un mini tram que ni ben fet està. El ferm de l’autovia deixa que desitjar la veritat, ningú diria que és obra nova.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: