Transport escolar, maig

21 05 2008

Els mossos paren les mares a la carretera per la manifestació i anoten les dades d’una d’elles

Són les 18:14 h. [ dilluns 19 de maig] i ens acaben de trucar advertint-nos que una companya de la Junta de l’AMPA ha hagut de donar la cara per les mares i per l’associació ja que els mossos d’esquadra estaven cercant als responsables de l’aldarull.

A la nostra companya Mª Tere Gonzàlez Alarcon, mare d’en Marc Miralles de 5è, de l’Aina Miralles de 1r. i l’Alba Miralles de la Llar d’infants, li han demanat les dades i n’han pres nota amablement.

Sembla ser que el problema era la “manca de velocitat” a la carretera. És a dir, en un via on s’ha d’anar a 80 km/hora no es pot transitar a menys de 40 km/hora.

No sabem si aquestes dades poden servir per a què el transport escolar sigui gratuït però si és per alguna altra cosa, demanarem consell a la FAPAC, és clar.

Ens preguntem que passa si transita davant nostre un tractor… Sabem que van a una velocitat lenta que no supera aquestes velocitats. Així és que:

Pares i mares de Sils i entorn, si teniu tractors i esteu disposats a “protegir” alguna altra convocatòria de manifestació dels vostres veïns i veïnes ja sabeu, encapçaleu-la!

Esperem que així ens evitarem aquests ensurts.

Gràcies pel suport!

La Junta de l’AMPA mobilitzada

Comentaris

  1. Mari Tere Comentaris

    22 Mai 2008, 20:16

    Hola, sóc la Mari Tere González, la mare a la que aquesta altra mare acusa d’haver provocat als mossos. Això és totalment fals. A mi no em va aturar ningú, jo vaig baixar del meu cotxe i juntament amb altres mares em vaig acostar als mossos perquè ells preguntaven pel responsable de la cua formada pels cotxes de pares i mares que venien de recollir als seus fills de l’escola. Jo i les altres mares els vam explicar que era una movilització organitzada per les AMPA de caràcter comarcal i ells van estar molt amables, però seguien demanant el nom d’un responsable, en aquest cas el del president de l’AMPA. Els vàrem dir que ja havia marxat i van preguntar si hi havia algú que pertanyés a l’AMPA, llavors jo vaig dir que pentanyo a la junta i els hi vaig donar les meves dades. Això va ser el que va passar. En cap moment jo vaig buscar cap mena de crispació ni vaig provocar res, tal i com diu aquesta mare en el missatge anterior. Un salut a tothom.

  2. Mare Comentaris

    22 Mai 2008, 01:00

    He de dir que va ser ella qui va provocar als mossos buscant una crispació innecessària i que per això la van parar. Em va semblar una actitud poc coherent per part de la Ma. Teresa.

Font: Bloc de l’AMPA

Més dades per al debat


Interessant article publicat el 6 de febrer de 2008

Els pobles petits de la Selva accepten pagar pel transport escolar urbà però els grans continuen negant-s’hi

Educació garanteix els mateixos diners, que són per al servei obligatori

SÒNIA DA SILVA. / A.P. D.B.. Santa Coloma de Farners

Els municipis petits de la Selva estan d’acord a participar en el finançament del transport escolar urbà, que ofereix el Consell Comarcal i que fins ara pagava Educació. Són pobles com Hostalric, Riudarenes, Vilobí o Sant Feliu de Buixalleu, als quals els correspon pagar una part ínfima en comparació amb altres pobles –en alguns casos han d’aportar 200 euros–. Educació ha negat que deixi de pagar res. Sosté que fa una aportació pel servei obligatori i que el Consell la distribueix com vol.

Fa pocs dies, el Boletín Oficial del Estado aprovava les xifres dels padrons d’habitants dels municipis de tot l’Estat. Les dades són molt eloqüents i evidencien una evolució espectacular de la Selva en relació amb la resta del país. El creixement demogràfic de Catalunya en els darrers deu anys ha estat del 17%, el de les comarques gironines, del 30%, i el de la comarca de la Selva, de més del 44%. En municipis concrets com Sils, Vidreres, Maçanet o Caldes, el creixement ha estat espectacular: d’entre el 50 i el 80%. Aquestes xifres són arguments que des del Consell Comarcal de la Selva hem esgrimit davant la conselleria d’Educació quan hem anat a negociar els continguts econòmics del conveni signat entre les dues institucions per a la gestió dels serveis de transport escolar i ajudes individuals de menjador.

En aquest àmbit, actualment encara estan en vigor uns decrets de l’any 1996, que fa més de cinc anys que s’estan intentant actualitzar i que són els que de manera clara perjudiquen comarques com ara la Selva, amb unes característiques específiques de població i localització dels alumnes. La llei preveu que tinguin transport escolar gratuït els usuaris que resideixin en municipis on no hi hagi centre d’ensenyament adequat al seu nivell. O sigui que pots viure a 500 metres de l’escola, i si és en un altre municipi tens dret a transport (i menjador) gratuït. Però també pot ser que visquis a 15 quilòmetres de distància de l’escola i no tinguis dret ni a transport ni a menjador gratuïts, com passa a més 50 escolars de Riudarenes.

Ja fa anys que diverses institucions, entre elles, el Consell Comarcal de la Selva, reclamen que hi hagi una regulació del decret de menjador i transport escolar especialment pel que afecta a la gratuïtat d’aquests serveis. La normativa que hauria de regir seria la de garantir al màxim que tots els alumnes de Catalunya que tenen una distància important des del seu domicili al centre tinguessin transport públic a l’abast, amb independència de si és al mateix municipi o no. El que ha de quedar clar és que el transport escolar és un servei vers els escolars i també vers la societat, ja que el cost social, familiar i fins i tot ecològic de desplaçar cada matí 1.500 nens i nenes en bus escolar és força inferior a fer-ho en vehicles particulars.

I aquesta és la realitat de la Selva: tenim més de 1.500 nens i nenes que resideixen majoritàriament en urbanitzacions, que tenen distància d’entre cinc i vint quilòmetres des del domicili a l’escola, que per decisió del govern català es veuran obligats a pagar per un servei de transport escolar que fins ara gaudien de manera gratuïta.

El Departament d’Educació considera que el transport no obligatori és una de les partides que es poden retallar i a la comarca de la Selva, als municipis i habitants de la comarca, ens toca assumir aquesta retallada de pressupost. No s’ha tingut en compte la realitat del nostre territori ni s’ha vist quina és la realitat demogràfica de la Selva, ni els creixements que tenim, ni les disfuncions que pot generar una decisió d’aquest tipus. No han volgut fer cas dels nostres arguments, no els han volgut estudiar, ni tan sols han volgut assumir els compromisos acceptats per anteriors governs de la Generalitat.

I la cosa està així: el pròxim dia 22 d’abril els nens i nenes dels pobles de la Selva deixaran de tenir transport gratuït per a les urbanitzacions i pobles de fora del nucli urbà central. La Generalitat deixarà de pagar el transport en bus dels nens i nenes que estudien primària i resideixen a: Aiguaviva Park, Salitja, Residencial Park, Aigüesbones, Llac del Cigne, Touring Club, Can Fornaca, Santa Coloma Residencial, Mas Altaba, Terrafortuna, Malavella Park, Sant Dalmai… Tot per culpa d’unes discriminacions absurdes i incoherents entre els habitants del país que perjudiquen de manera clara algunes comarques, entre les quals, la de la Selva .

El transport escolar urbà no és obligatori i l’usen els alumnes que viuen a les urbanitzacions i als nuclis disseminats del mateix municipi on hi ha l’escola. En números globals, el transport escolar a la Selva –que inclou l’urbà, que no és obligatori que sigui finançat, i l’interurbà, que sí ho és– costa 2,4 milions anuals. La Generalitat n’aporta 2 milions. En concret, el transport escolar urbà l’utilitzen 1.584 nens de dotze municipis. Té un cost de 905.000 euros, dels quals 501.000 ja estan coberts amb l’ajut de la Generalitat. Per tant, hi ha un descobert de 400.000 euros que fins ara l’acabava aportant Educació. El Consell Comarcal, com a gestor del servei, ha instat els ajuntaments a fer una aportació econòmica o, si no, es clausurarà el servei a finals d’abril. Els municipis petits ho han acceptat. S’ha de tenir en compte que, en tenir menys usuaris del servei, la quantitat que se’ls reclama és menor. A Sant Feliu de Buixalleu, per exemple, es transporta 8 nens i l’Ajuntament ha de pagar 200 euros. En canvi, a Caldes hi ha més de 300 usuaris i la xifra puja a 30.000 euros. I els municipis grans s’hi han negat.

Per la seva banda, fonts del Departament d’Educació van explicar que es transfereix els fons al Consell per cobrir el transport obligatori, i que aquest servei continuarà garantit. El que passa és que en el cas de la Selva, aquests diners s’utilitzen tant per al transport obligatori com per al que no ho és, cosa que no passa en altres comarques. De fet, en cap dels altres Consells consultats per aquest diari es produeix aquesta situació. Per exemple, a l’Alt Empordà el Consell assumeix el servei obligatori però, en canvi, l’opcional el paga cada municipi. A la Garrotxa o al Gironès tampoc es preveuen problemes.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2728152
.

icona.gif Nova convocatòria per a col·lapse: dilluns 19 M

Nova movilització pel transport escolar: Col·lapse al CEIP Dilluns 19 maig 2008

Les AMPAs de la Selva convoquen noves movilitzacions per aquest proper dilluns 19 de maig a l’entrada i sortida del centre escolar dels seus respectius municipis.

Us demanem que sigueu tant efectius com l’última vegada o, si podeu, encara més.

  • Per un transport escolar públic i gratuït per a les famílies.
  • Perquè l’escolarització és obligatòria per als nostres nens i nenes, un dret constitucional i estatutari i en el nostre municipi el transport escolar és qui ens el garanteix

La Junta de l’AMPA reinvindicadora

Font: Bloc de l’AMPA, 16 de maig

icona.gif Fotos de la protesta, 12 M

icona.gif Objectiu AMPA: colapsar el trànsit al voltant del CEIP, 12 M

Fotografia d’un full informatiu de l’AMPA

icona.gif Ple, 8M: Ni les famílies ni l’Ajuntament

El Consell de la Selva fa pagar una primera quota de 120 euros pel transport escolar i els pares s’hi neguen

ANNA PUIG. Sils
El Consell Comarcal de la Selva ja ha fet arribar una circular a les escoles en la qual exigeix el pagament d’una primera quota de 120 euros a les famílies que el curs que ve utilitzin el servei de transport escolar urbà. Aquest primer rebut s’ha d’abonar abans del 30 de juny. En total, la part proporcional que hauran de pagar les famílies per aquest servei és de 290 euros i alguns ajuntaments han acordat aportar una subvenció de 50 euros per nen. La resta ho pagarà Educació i el Consell serà el gestor del servei. Les AMPA de la Selva es neguen en rotund a pagar per aquest servei perquè consideren que el Consell Comarcal i els ajuntaments no han estudiat totes les alternatives possibles i han triat la més fàcil, «que és fer pagar als usuaris», diuen. Per això han organitzat per dilluns vinent una mobilització a tots els centres escolars. Demanen als pares dels nens que són usuaris del servei i també als que no ho són que dilluns al matí portin en cotxe particular els escolars i provoquin un col·lapse circulatori als seus respectius municipis. Aquesta protesta ja té el suport de les AMPA de les escoles de Bonmatí, Caldes, Maçanet, Riudarenes, Santa Coloma, Sils, Vidreres, Vilobí i Sant Feliu de Buixalleu i també la dels instituts d’Anglès, Hostalric, Santa Coloma i Vidreres.

D’altra banda, el ple de Sils va aprovar ahir per unanimitat una moció en què exigeix a Educació que pagui íntegrament el cost d’aquest servei i que, per tant, no siguin les famílies ni l’Ajuntament els que l’hagin d’assumir. ICV, però, va demanar que si Educació no accepta la proposta sigui l’Ajuntament qui acabi pagant els 30.000 euros que ha d’aportar Sils.

El Punt, divendres 9 maig

icona.gif Protesta pel bus escolar de la Selva

ANNA PUIG. Sils
Les associacions de mares i pares de Sils, Santa Coloma, Maçanet, Vilobí, Caldes i Vidreres –i se n’hi podrien sumar encara més– estan mobilitzant les famílies perquè el proper dilluns tothom vagi en cotxe particular a l’escola i col·lapsi de trànsit els respectius municipis. És la primera protesta que faran les AMPA per reclamar una solució a la problemàtica del transport escolar urbà a la Selva. Aquest servei té un dèficit de 400.000 euros que Educació no té intenció d’assumir. Per aquest motiu, el Consell Comarcal i els ajuntaments han acordat que el transport escolar urbà, que no és obligatori i fins ara era gratuït per les famílies, es financi a partir del curs que ve a través d’Educació, els ajuntaments i els pares. Això significa que cada família haurà de pagar 290 euros anuals per cada fill que utilitzi el servei. La majoria d’ajuntaments ofereixen un ajut de 50 euros l’any. «És molt fàcil gestionar el servei si el paguen uns altres. Estem en contra dels 290 euros perquè creiem que no s’ha treballat prou el tema per trobar altres solucions», diu Marcel Sallent, president de l’AMPA de Sils, el qual critica que el Consell encara no els hagi cridat per reunir-se.

El Punt, dijous, 8 de maig de 2008


Ens ha arribat aquest raonament: si els pares i mares han de pagar els 290 euros anuals per alumne, molts nens de Mallorquines, Vallcanera i altres districtes, deixaran d’agafar l’autocar. Si aquest any ja hi ha embussos a les entrades i sortides del CEIP, què passarà el curs vinent quan moltes mares i molts pares agafin el seu cotxe i intentin aparcar a les rodalies del CEIP?

Algun malpensat o malpensada ha arribat a argumentar que potser ara que l’Ajuntament té pocs ingressos serà el moment de fer pujar la recaptació amb més i més multes per mal aparcament 😉

Més informació a:

Quatre ajuntaments de la Selva subvencionaran una part del transport escolar no obligatori amb cinquanta euros per usuari

Actualitzat a les 19:31 h 30/04/2008

Vidreres (Selva).- Els ajuntaments de Vidreres, Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva (Selva) pagaran una part del transport escolar no obligatori del curs 2008-2009 per un valor de cinquanta euros per usuari. El que es vol és alleugerir la despesa de les famílies que, en el cas de Vidreres, per exemple, és d’un total de 290 euros per curs i alumne. Aquesta mesura arriba després que el Departament d’Educació anunciés, a través del Consell Comarcal de la Selva, que no subvencionarà el dèficit del curs 2007-2008 del transport escolar no obligatori, que ascendeix a 400.000 euros.

Font: 3cat24

Advertisements

Accions

Information

53 responses

5 05 2008
Silenc

Es diu que hi ha “gresca” assegurada al ple municipal del dijous quan s’hagi de parlar del transport escolar. Cal recordar que l’ajuntament no es responsable del transport escolar, que es la generalitat qui ha retallat aquesta despesa. Si es vol fer una concentració es pot anar al consell comarcal Santa Coloma o la delegació de Girona. Parlem del tema, però no fem demagogia fàcil només per a desgastar a l’alcalde, per més malament que ho faci en altres temes. La demagogia facil farà que el Nogué torni a guanyar les pròximes eleccions.

6 05 2008
Convocatòria dia 12

Hola, només dir-vos que les Ampas de la Selva convoquen una mobilització el dilluns 12 perquè tothom faci servir el transport particular per portar i recollir els nens de l’escola, i fer evident el colapse circulatori que pot comportar, la falta del transport escolar.
US AFEGIU?

7 05 2008
Mark

Hi ha altres maneres de fer pressió que haver d’omplir l’entorn de l’escola de cotxes, tot contamninat i malgastant temps. Però vaja, cadascú sap allò seu.

Em sembla bé que l’ensenyament sigui gratuït, però tampoc ens passem amb els paternalismes mal entesos de reclamar-ho tot, tot i tot. Fora llibres, ja!

8 05 2008
AVH

Carlos el Cordobés de nada te va a valer venir a los plenos para intentar dejar al Albert Miralles en ridículo, ni tu, ni tu grupo Político estáis preparado para este menester. Solo te tengo que decir que para el próximo tu y tu Alcalde, ha un quedareis peor de lo que habéis quedado hoy

Si en la Asamblea General de Vallcanera Park, se le vio el Plumero al Alcalde y al Teniente Alcalde de Sils hoy se le ha visto a todo el Equipo de Gobierno y su trupé

Hoy se han quedado, con el trasero al aire.

No serán estas familias de Vallcanera las Comes y King Park, las que han acudido hoy al Pleno las que os voten en las próximas Municipales,

Que vergüenza no tienen ni idea no saben de lo que hablan, no saben distinguir del POUM de la ONU.

Yo pienso que los bomberos se tendrían que dedicar a pagar los fuegos si es que valen para eso.

Los otros dos no se ha que se dedican pero la política no es lo suyo pero lo comprendo.

Señor tabernero hoy sus contestaciones, no han estado a la altura que los vecinos se merecían,

DIMITAN MARCHENSE PORQUE USTEDES NO DAN PARA MÁS DE VERDAD DAN PENA MUCHA PENA.

9 05 2008
jo

“Si vamos 30 personas de Vallcanera al pleno del Ayuntamiento el transporte será gratuito para todos”, curiós argument que es llegeix a un cartell del blog del avh. A una democracia tothom pot ser alcalde o president i es de mal gust fer bromes amb la professió d’algú. No es amb aquests “arguments” com tumbareu al Nogué.

10 05 2008
Bloc

El Consell Comarcal de la Selva dóna suport a les famílies i reclama a La Generalitat el transport gratuït per als alumnes no obligatoris

En els darrers dies, han aparegut en els mitjans de comunicació una sèrie de notícies i cartes que poden induir a la confusió respecte al paper del Consell Comarcal de la Selva en el tema de l’anomenat transport no obligatori, que a partir del curs 2008/09 deixarà de ser sufragat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Fa uns mesos, que el Consell Comarcal de la Selva ja va explicar abastament la seva postura en relació a aquest tema que es resumeix dient que si fins ara La Generalitat abonava al cent per cent el cost del servei, ara ha retallat la partida i ha decidit que siguin els pares que n’assumeixin el cost. Des del passat novembre, que es va tenir coneixement del capteniment del govern català, hem parlat d’aquest tema amb les AMPA’s, les direccions dels centres, així com també amb els alcaldes dels diferents municipis afectats deixant ben clara la nostra postura, explicitada en una moció aprovada també, de moment, per una dotzena d’ajuntaments de la Selva.

Des del Consell Comarcal reivindiquem i demanem al govern català que revisi els criteris d’atorgament de les partides corresponents al transport escolar no obligatori, que s’estudiï la situació particular de la comarca de La Selva, que es tingui en compte la distribució geogràfica de la població escolar i que, alhora, es faci una dotació adequada per mantenir el servei actual de forma gratuïta.

Tanmateix, i simultàniament a aquestes gestions que continuarem dimarts que vinent 13 de maig, amb una reunió amb representants d’ajuntaments, AMPAs i Departament d’Educació, hem iniciat els tràmits per organitzar el servei del curs que ve, sigui quin sigui el resultat de les negociacions. Per això, hem hagut d’establir un preu de sortida que serà el màxim que hauran de pagar els usuaris en les condicions més desfavorables possibles, però que calia exposar perquè tothom coneixes la realitat de la situació actual. Si el curs vinent no varia res, (nombre d’usuaris, nombre d’autobusos, aportació del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya) el cost serà de 290 € per usuari. Sens dubte, nosaltres continuarem treballant per aconseguir que aquesta xifra sigui inferior i ja hi ha ajuntaments compromesos en rebaixar-la; però cal que els ciutadans i les famílies que fan ús del transport escolar siguin conscients del cost del servei i de quina és la situació en aquests moments. En aquest sentit, cal constatar que El Consell Comarcal de la Selva i els ajuntaments estem al mateix costat que els pares i els centres a l’hora de negociar aquesta qüestió, atès que tots pensem el mateix: que cal conservar un servei que garanteixi l’escolaritat gratuïta a tots els alumnes de la comarca. No hi ha dubte que a qui cal convèncer, i en això pensem que hem d’anar plegats, és al Departament d’Educació que ha decidit retallar la dotació per a aquest servei a la comarca de La Selva.

I recordem, com així ho dèiem fa unes setmanes als mitjans de comunicació : “aquesta és la realitat de la Selva: tenim més de 1.500 nens i nenes que resideixen majoritàriament en urbanitzacions, que tenen una distància d’ entre cinc i vint quilòmetres des del domicili a l’escola, que per decisió del govern català es veuran obligats a pagar per un servei de transport escolar que fins ara gaudien de manera gratuïta”. I recordeu que el 22 d’abril, el servei de transport escolar no obligatori ha deixat de ser abonat pel Departament d’Educació; però el Consell Comarcal de la Selva ha continuat transportant els alumnes de manera gratuïta perquè en va assumir aquesta responsabilitat.

Robert Fauria i Danés

President del Consell Comarcal de la Selva

Font: http://www.selva.cat/premsa/?p=312

12 05 2008
Anònim

En primer lloc gracies , per facilitar el transport fins a final de curs.
Possiblement els peres en queixen on no correspon pero pensi que la majoria no som politics o na sabem on adreçarnos per fer la protesta, pero pensim que no la fem com molts pensen contra governants o politics , sino per defensar als nostres fills i les nostres families.
Tots sabem com va la economia ara i en lloc de tindre mes facilitats ens posen traves.
Ajudeu

12 05 2008
Anònim

Algun sap si n´hia ha alguna llei de que digui quan un transport escolar es obligatori.

I per que? per distancia, per acces….

12 05 2008
Anònim

Gracias a todas las personas que han hecho el esfuerzo de vajar hoy al colegio con su vehiculo con el dia que hacia y atodos aquellos que no han podido vajar por diferentes motivos, ya se ha de trabajo y demas pero han echo un esfuerzo en pedir favores para que vajasen a sus hijos y no cogieran el autocar.

Y a todos los que sin tener hijos en edad escolar o sin tenerles tambien lo han echo.
Demostracion de que el pueblo se une , si la ocasion lo requiere y que cuando no hay politica por medio , y la necesidad es social y sobre todo para los niños somos todos uno.

12 05 2008
silenca

aquest matí he vist als municipals colocant els cons abans d’hora i una furgoneta de TV3, com ha anat la protesta?, han posat multes?, heu colapsat Sils?

12 05 2008
Un participant

Resumint:

Ha estat un festiu colapse de protesta.
Hem sortit a la TV.
A la tarda s’ha fet més evident, el colapse ha durat més de mitja hora, sobre els carrers dels voltants de l’escola i per la carretera; i els clàxons no han deixat de sonar mentres anaven seguint els trajectes dels autocars…

O sigui, hem aconseguit el que voliem: ens hem fet veure i ens hem fet sentir.

Ah, i el reporter Miralles a punt per pendre nota…

12 05 2008
Anònim B

En resposta el segon anònim:
Només hi ha transport gratuït quan els alumnes canvien de municipi. aquest és l’únic motiu. Si que hi ha una llei que ho determina. Al blog d’AMS hi informació.

12 05 2008
Jo

Molt de clàxon; al matí, també han anat en manifestació fins a l’ajuntament i hi han entrat, no sé si els de l’ampa o els de vallcanera; a la tarda els particulars han seguit els autocars fins a les urbanitzacions … m’agrada aquest argument que diu que si és l’ajuntament qui paga el transport, ho acabarem pagant tots nosaltres, millor que pagui el departament d’Educació o, com a mal menor, els particulars.

Si polítics i funcionaris frenessin les seves despeses, segur que hi ha diners per això i per molt més.

12 05 2008
Anònim

¿PER TU ELS FUNCIONÀRIS NO SÓN TREBALLADORS?.
SENSE COMENTARIS…..

12 05 2008
Anònim

Gracies anomim B per la teva informacio
gracias anomino B por tu informacion
A Silenca la meva resposta es que els municiapals aquest mati han fet la seva feina malgrat no li agrades perque tambe son pares de familia i s´han portat molt be amb tothom i han agut de tragar amb els veins que sobre tot per la tarda els han dit de tot .

GRACIES MUNICIPALS

Sils ha sigut un caos, Maçanet i Sta. Coloma de Farners tambe.

Al Jo que tens rao com al mal menor no han de pagar tot els habitants de la Comarca de la Selva els transport dels nens, pero aqui no hi ha mal menor i de mes gran simplent que fins ara ha sigut el Departament D´Educacio el que s´hi ha fet carrec , i el que volem es fer un pais mes gran amb mes ajut social i no de menys , s´ha lluitat molt de temps per un Estatut i ara que s´ha provat no es perque els governants de la Genalitat ho facin pitjor que el govern de Madrid amb meny drets i menys serveis socials.

Els funcionaris si que son treballadors i no tenen culpa de tot aixo, al contrari tambe els hi afecta.

El sou de cada persona li afecta a cada una, i sempre buscara el millor per la seva casa i s´ha de respectar.

I aquest mati s´ha parlat amb l’Ajuntament i ens ha donat el seu soport, pero no erem de del AMPA NI DE VALLCANERA NI DE KING PARK, NI DE TOURIG CLUB NI DE LA BARCELONETA NI DE MALLORQUINES DE SILS POBLE, SIMPLEMENT EREN PARES I MARES I FILLS DEL NOSTRE MUNICIPI SILS

14 05 2008
AMPASILS

Us hem afegit noves informacions (documents) a la web http://www.ampasils.org i al bloc: ampasils.bloc.cat per a que tots ens poguem informar bé.

Gràcies a tots pel suport!

Avui, dia 14 de maig 2008 ha hagut una nova reunió d’AMPAs a les 19:00 h. i al Consell Comarcal on hi ha estat present el Sr. Otero, delegat d’educació, Ajuntaments, tècnics d’educació i AMPAs a les 20:00 h. Ens hem trobat amb una nova convocatòria de families protestant davant el Consell i fent molt de soroll!

Tothom ha presentat les seves posicions, però les AMPAs, com a representants de les famílies no hem donat el braç a torcer i ens hem negat en rodó a fer-nos càrrec d’aquesta despesa. Hem demanat sol·lucions definitives als legisladors i als gestors.

Per exemple, una revisió d’una llei dels anys ’80, obsoleta davant de la pressió urbanística que tenim en les nostres poblacions. Les urbanitzacions creixen i malgrat estar dins del “mateix municipi” no estan prou a prop del nucli urbà, per tant ho han de tenir en compte.

Ja vam tenir un ensurt i ens van colar un “gol” força gros amb el servei de menjador, quan vam eixugar el deute dels impagats d’anys anteriors i ara no estem disposats a rebre’n cap més.

Esperem que si hi ha altres movilitzacions hi hagi el mateix poder de convocatòria.

Junta de l’AMPA del CEIP Jacint Verdaguer de Sils.

14 05 2008
Poema

Mireu que opinen al bloc d’ICV:

1 Comentaris:

Anònim ha dit…

També vull opinar
A Vallcanera existeix un virus cancerigen i paràsit, de nom AVH, que ja fa anys que volta i revolta el veïnat. Com que no serveix per res i no fa cap feina ,ni la seva (te una “baixa fraudulenta”) busca i re busca la seva supervivència mirant de xuclar d’ allà on pot . i no te cap mena de vergonya en muntar els “ciris” que calguin per tal d’ anar fent. La seva darrera fellonia es anar contra l’ alcalde , disfressant l’ acció amb altres “xorrades” , com ara aquesta, perquè aquest ( l’ alcalde) no vol que els ciutadans de Sils paguin les obligacions dels propietaris de Vallcanera amb les canonades d’ aigua. Clar que per poder anar sobrevisquin i tirar endavant les seves malifetes , es recolza en una base social de la mateixa “estofa” on hi troba un substrat adobat . Hi, a mes, troba altres “xitxarel•los” que s’ ha aprofiten d’ ell per altres interessos obscurs. Aquest virus apareix cada cop que a Vallcanera hi ha un problema. Un poema.
5/13/2008

14 05 2008
Poema

I aquesta l’he trobat a l’anomenat bloc de la silenca:

dimecres, maig 14, 2008
IdS encara es nega a comprometre’s a pagar la part que el Consell Comarcal i la Generalitat no vulguin assumir pel transport escolar.

“No n’hi ha prou” és l’expressió que pares i mares fan servir davant l’actitud Nogué de desviar la reivindicació pel transport escolar gratuït a altres institucions, i reclamen que IdS es comprometi a assumir el cost del servei i abonar la primera quota de 120 € per nen i nena que el Consell Comarcal vol cobrar abans del 30 de juny.
“El mínim que podria fer l’alcalde és anunciar ja que aquesta primera quota es farà càrrec l’ajuntament” reclamen, davant la imminència d’aquest primer pagament. L’alcalde, però, opta pel silenci i intenta desviar l’atenció.

14 05 2008
Silenca

Jo penso que el tema del transport s’ha dedecidir en en ple, crec que els demes grups politics de sils també han de dir.hi la seva i que es mullin. No crec que comprometres a pagar sigui la millor opcio, abans d’aixó s’han exaurir tots els recursos possibles i si aixó no és possible intentar arribar a un acord que satisfagui a tothom.

19 05 2008
comentari fora de lloc

jo diu a una altra banda:

“… l’obsessió de fer-nos pagar entre tots les despeses de transport escolar d’alguns…”

“Què pagui la Generalitat i, si no pot ser, que paguin les famílies interessades,
especialment d’aquesta gent que utilitza l’autocar escolar gratuit com un luxe, ja que podrien perfectament portar els nens al CEIP aprofitant les anades al treball o be perquè son mestresses de casa amb prou temps com per agafar el cotxe i portar els nens al ceip.”

No liem la troca, paguem tots. sigui generalitat sigui ajuntament, oi?
O es que perque, jo si no tinc fills vull que tots els meus diners es destinin a sanitat?

I que vol dir fer servir el transport escolar com un luxe, o com un taxi que diuen altres…? Em dolen aquestes descripcions…

Si observem la realitat, el transport escolar més que una necessitat és una facilitat, i que vull dir amb això, que la majoria de gent que viu en un nucli apartat té transport particular per poder accedir als serveis que hi ha al nucli (i ja sé que n’hi ha que no, i que per aquests si que seria una necessitat per poder garantir el dret a l’educació).
O sigui que la majoria de persones es podria organitzar per portar o recollir els nens de l’escola. Per tan per aquesta regla de tres la majoria serien uns frescos i uns aprofitats, per usar el transport escolar (els que no poden dur els nens, o bé s’encarrega la veïna o bé van al servei de guarderia)

Crec que el transport en uns casos cobreix i en d’altres facilita el dret a l’educació a aquelles families que no tenen a prop una escola, permet una millora en l’us sostenible dels vehicles, facilita el transit a les entrades i sortides i no només el circulatori, si no també el dels nens, ja que arriben i marxen a la mateixa hora, per tan facilita la normalitat escolar.

El problema no està en que es pugui agafar el cotxe o no per portar els nens a l’escola, la idea és que no s’hagi de fer servir el cotxe per anar a l’escola.

I una pregunta als “que manen” que diuen que miraran a veure com s’amortitza millor el servei: no arriben una mica tard en aquesta anàlisi?

19 05 2008
Jordi

Crec que el tema del transport és un tema que afecta directament al concepte d’ensenyament gratuït ial principi d’igualtat davant la llei. Si qui té la responsabilitat d’afrontar la normativització del servei s’inhibeix, conculca la desigualtat entre persones que tenen un mateix dret. És evident que davant d’un fet de distància geogràfica considerable per accedir a un centre on s’imparteix un ensenyament obligatori, no ho oblidem, qui presta el servei ha de contemplar i regular aquest accés i posar els mitjans econòmics necessaris per realitzar-lo.
Penso que és un error estratègic confrontar-se amb els ajuntaments i no reivindicar aquest dret al Departament d’Ensenyament, és a dir a GIrona i a Barcelona. El ressó mediàtic seria també molt més important. No oblideu que l’unió fa la força, ajuntaments i ampes han de cavalcar junts.

19 05 2008
AMPASILS

Des de les AMPAs s’està valorant una manifestació a Girona davant de la delegació d’Educació (Plaça del Lleó). Es tractaria d’anar tots fent pinya, quants més pares i mares de quantes més poblacions millor. Els nens i nenes a l’escola i els progenitors i tutors a protestar. Volem que es noti la nostra Presència i fer molt de soroll. Quan més ens fem notar millor.

En quant tinguem notícies del dia de l’event us ho farem saber a tots aquí, al nostre blog i on demaneu.
Aprofitem l’avinentesa per seguir insistint que no volem que passi desapercebuda la massificació del CEIP de Sils, aquest curs 2008-2009 ja es compleix el que preveia la normativa per començar la segona escola al municipi però ningú a dit res encara.

Us proposem que, tot i que per la nostra part ens reunim amb els agents implicats, vosaltres participeu, si esteu d’acord amb nosaltres evidentment, i pengeu pancartes a les vostres finestres, façanes, cotxes i allà on se us acudeixi amb el següent lema:

“A SILS: PROU PROMESES. VOLEM FETS. ESCOLA NOVA, JA! ”

o qualsevol altre que se us acudeixi i/o que sigui més original, com per exemple:

“TENIM NENS, NO ANXOVES. ESCOLA NOVA, JA!” o quelcom així

(amb perdó per la comparació, però de moment ens costa ser creatius amb els “mogollons” que tenim, segur que a vosaltres se us acudeixen mots més bons)

Gràcies pel suport,

La Junta de l’AMPA

19 05 2008
Un altre Jordi

No és qüestió d’estratègia, és qüestió de justícia: El transport escolar ha de ser gratuït perquè està lligat a l’ensenyament.

19 05 2008
Un altre Jordi

I si ha de ser l’ajuntament qui l’acabi pagant, que el pagui. Més ben igual quina administració em cobra i quina ha de pagar. No ens deixem manipular per l’Ajuntament.

19 05 2008
Jo

No es deixem manipular pels que utilitzeu el tema per a fer politiqueo local, ho sigui desgastar als d’IdS amb qualsevol tema; mireu que l’AMPA no va per aquí, sino a presionar a la Generalitat, anant al carrer Ultonia de Girona, si cal. L’Ajuntament no ha de pagar el transport escolar, ho ha de fer la Generalitat.

19 05 2008
Jordi

És evident que és una qüestió de justícia i d’ensenyament i aquesta és una qüestió que depén de la Generalitat, em sembla més manipulació atribuir-li una competència a l’ajuntament per una qüestió d’assetjament polític i generar confusió en els termes del problema que determinar qui té cada competència. A mi si que m’importa quina administració em cobra i quina ha de pagar, és clar que hi ha una gran diferència entre els recursos de l’una i de l’altra i una pot reglamentar per a donar una solució definitiva al problema i l’altra no.
No m’agrada gens la passivitat i la falta d’iniciativa de l’equip de govern, però les coses són com són.
Penso que hi ha un estratègia clara darrera de les mobilitzacions a qui a Sils que promou un determinat grup polític municipal.

19 05 2008
Anònim

TU, “JO”!, ES NOTA QUE NO TENS CRIATURES A L’ESCOLA!!!.
ENTENC QUE QUI GOVERNA EN UN MUNICIPI HA DE TENIR CURA D’ATENDRE LES NECESSITATS DE LA SEVA POBLACIÓ, NO?. i QUE FA L’ALCALDE? I ELS IDS-PM DE SILS??.RES DE RES, NO ES MULLEN EN RES.
JA ESTÀ BÉ DE GENT QUE ES FICA A POLÍTICA I NOMÉS ES DEDICA A GESTIONAR ELS SEUS PROPIS INTERESSOS PERSONALS.

19 05 2008
LNC

El politiqueo és “JO” és dir no aneu aquí i aneu allà, així sembla que faig suport mentre els del meu partit fan el mateix que jo, que és no pagar. El no politiqueo és que els nens i les nenes tinguin transport escolar per l’ensenyament i ho pagui L’ADMINISTRACIÓ, que per això recapta. No piquem, el primer a exigir, al Nogué que és el més proper. A Vallcanera quan les coses no van bé anem a la Junta que no són cap partit. Prou politiqueo d’IdS. Si cal, que pagui l’Ajuntament.

Totalment d’acord amb l’últim anònim.

19 05 2008
Altre anònim

Què és “politiqueo”?
Em sembla que quan opinem com ho fem, tots en fem, atès que tenim diferents punts de vista. Cada administració recapta pels serveis que li toca oferir i que jo sàpiga l’ensenyament i l’accés al mateix no són competència d’un ajuntament.
Crec que simplifiqueu quan exigiu tot a qui no toca, evidenment amb l’interés polític de desgastar al govern municipal, LNC et falta proclamar la moció de censura. Estic d’acord en que qui governa l’ajuntament és ineficaç i inoperant, però els diners públics no es poden distribuir alegrement perquè sí i perquè és el que tenim més a prop. Fins a quant s’haurà d’augmentar el pressupost municipal si cada any augmenta la població escolar que suposadament necessita aquest transport?. El problema no es que es quedin sense transport sinó qui el paga i quina és la solució definitiva .

19 05 2008
LNC

Un ajuntament amb superàvit, que volia comprar un tractor, Dos Plens Municipals extraordinaris per decidir-se, i no vol pagar el transport escolar. Et sembla poc?. Moció de censura ja ! Amb un any en tenim prou ! Si la Generalitat no paga què és del partit al que s’acaba d’apuntar el Nogué (això amb CiU no passava), que pagui l’ajuntament, i es baixin els sous.

20 05 2008
Anònim

Fem-ho sencill i igualitari, com que tothom és “en principi” lliure de viure on vulgui, i tothom sap o hauria de saber, quins drets i deures tenen tots el individus (el desconeixement d’una norma no exclou del seu compliment), hi ha dues solucions:
* treure tot transport escolar no obligatori.
* subvencionar a tots els alumnes per transport, visquin en una masia a les afores o al bloc del costat.

20 05 2008
anònim

Hi ha algun altre municipi de la comarca on es proposi que sigui l’ajuntament qui pagui tot l’import del transport escolar? Aixó de Sils és una companya AVH-LNC-AMG:

Próximo Jueves, 22 a las 19 horas todos frente al Ayuntamiento para reclamar el transporte escolar. Convoca AVH-LNC-AMG.

😉
😉
😉

21 05 2008
LNC

CEIP VALLCANERA, la solució global.

22 05 2008
Una mare que opina

Opino com en l’altre blog, un CEIP a Vallcanera ajudaria a separar els nens dels dos principals nuclis del terme municipal. Quan més barrejats, millor.

Pensa on són les instal·lacions esportives, el teatre i les principals àrees cultural del municipi.

Ja et vaig dir que és possible que sigui legítima la teva reclamació però no em sembla lògica.

L’escola ha d’estar en l’índret de més fàcil accés i aquest és en el nucli gran de població, t’agradi o no.

També et vaig argumentar que separar els nens del poble i de la urbanització donaria “ales” alguns malparlats xenòfobs que ja intenten segregar la urbanització per altres conceptes. Seria crear ghetos innecessàriament tant en un costat com en l’altre. No fotem.

No barregis la independència amb Vallcanera, no crec que sigui aquest el cas.

22 05 2008
UN POQUITO DE PORFAVOR

Vendo Casa en Vallcanera, !!una ganga!! dentro de poco el ayuntamiento nos va a poner una parada de autobus en la puerta de casa, nos va a iluminar la carretera de acceso, va a cronstruir un CEIP, nos va a cambiar las tuberias del agua, nos va a asfaltar la urbanización y ademas tenemos a AVH que si algo no te gusta la lia y ya esta….por cierto me he quedado sin pan!!! ¿puedo reclamar al alcalde un bus al super????

22 05 2008
Anònima

Opino que a Vallcanera hi ha d’haver un CEIP i un ajuntament propi.

22 05 2008
LNC

Caramba, UNPOQUITO, semblava un anunci de Can Cabirol o dels Blocs de pisos, clar canviant l’AVH per l’enganxina. 😉

22 05 2008
anònim...

….i un hospital i un casino i una universitat i una bolera i mes parcs…… ¿i perque no!!!??? !!UNA PLATJA!!!

Vinga Valdés ja tens feina.

22 05 2008
UN POQUITO...

Srta. LNC, molt criticar pero…..la teva junta màgica del Sr.Torres esta fent ben poc del que publicava el teu blog…ademés jo no vaig votar al enganxina vaig votar al Sr.Torres després d´escoltar al Sr.AVH i al Sr.Solà que van venir a casa meva a demanar el vot.

22 05 2008
LNC

Passa com a la llar d’infants en Nogué i en Cot estan fotent marro, però la determinació de l’Arnau és real i sincera.

22 05 2008
UN POQUITO...

Siiiiii, la determinacio del Sr.Torres es molt real (RECEPCIO SI GESTIO NO) i molt sincera (TRANSPARENCIA, ASSAMBLEA AL CAP D´UN MES DE GUANYAR LES ELECCIONS, COMPROMIS DAVANT DE NOTARI,………)

22 05 2008
UN POQUITO...

LNC: A veure si endevines de quina junta et parlo:

a)El president/a es diu Torres
b)Tenen un camell a la junta
c)Han enganyat als veïns de Vallcanera
d)Gestionan i no liquidan.
e)Tenen al Valdes en contra.

Ja se que es complicat pero hi ha un 50% de possibilitats de endevinar-ho….sort.

22 05 2008
LNC

Molt bona 🙂 🙂 🙂 🙂

Però han contractat un advocat expert en recepcions i el conveni ja és paper mullat

En Valdés només està en contra dels cinc que estan actuant al dictat d’Ids, em diuen.

23 05 2008
Dominique Olmos

Francament, i ara com a persona individual i fora de l’associació, començo a estar fins als nassos que en una qüestió tant seriosa com la del transport escolar, on ens toquen la butxaca i el dret als nens a l’accés al centre escolar, un tema en el que estem donant la cara, en la què alguns portem mesos treballant i deixant moltes hores en reunions, pàgines web i altres històries, s’hi barregin temes personals i de política.
No em sembla de rebut.

No m’importa si l’ABC, l’NPV, l’PPP, l’TTC, o les sigles que hi vulgueu anotar diu ase o bèstia però no hi barregeu les vostres trifulques polítiques amb les qüestió sobre la què estem tractant.
Reconec que estem fent política, sí, però cívica, social, de carrer, de família, la del dia a dia. L’AMPA ja ha donat la seva versió, podeu tornar a rellegir en aquest blog o directament al de l’associació tota la documentació recopilada, tot el que opina la Junta sobre el pagament del transport escolar.
Jo tinc la meva pròpia opinió sobre la política municipal però ARA no hi barrejo aquest tema amb el transport.

ARA el que toca és la UNITAT, que és el que estan fent TOTES les AMPAs de La Selva interior coordinant-se, reunint-se i intentant posar d’acord una munió, cents, de famílies per aconseguir un únic objectiu: LA GRATUITAT I LA CONTINUITAT DEL SERVEI DE TRANSPORT ESCOLAR A LA SELVA i pagant qui correspongui. Ja veurem com acaba tot plegat, però de moment estant anant a per totes.

Repeteixo, les vostres qüestions m’importen un rabe ARA mateix. Penso que esteu interferint per pur egoïsme i intentant aprofitar l’avinentesa, a veure si en podeu treure, els uns i els altres, rendiment polític, uns per callar i atorgar i no prendre una posició clara davant la qüestió, restant parats a veure-les venir i els altres per escalfar l’ambient contínuament.

D’altres, senzillament, es dediquen a fer el que en llenguatge informàtic o internauta, ja ho he dit en d’altres moments, de TROLLS, m’explico: a dir, a interferir en converses o crear el caos i la disbauxa per tal que les discussions o les converses no arribin a bon port. Un intent de ciberterrorisme de pa sucat amb oli penós. Digne de ser menystingut i ni tant sols ser respost pels altres comentaristes de posts.

Haig d’afegir que encara no sé de què va l’últim article afegit de la font: Des de Sils camí d’Itaca, però en quant faci les meves investigacions ja faré algun comentari. Em sembla molt gruixut el titular. La Junta de l’AMPA no té cap interès en desinformar a ningú. Les persones poden fer i anar on vulguin, només faltaria. Em sembla que qui conegui, a fons, les nostres actuacions sap que no s’adiu, en absolut, amb el nostre tarannà. I si se’m permet, l’article no diu res, no explica res, només fa ressò d’unes fons que li han esbombat un rumor, però sense especificar fets, ni concloure res. No puc treure’n l’entrellat llegint la nota.

No crec que sigui aquest el camí, ni cap a Itaca ni cap enlloc. Estic francament fastiguejada.

No soc ningú per dir als altres que han o no han de fer, només opinar i també puc RECOMANAR una mica més de seny, si us plau.

24 05 2008
anònim

“Si vamos 30 personas de Vallcanera al pleno del Ayuntamiento el transporte será gratuito para todos” (AVH)
😉
😉
😉
Próximo Jueves, 22 a las 19 horas todos frente al Ayuntamiento para reclamar el transporte escolar. Convoca AVH-LNC-AMG.
😉
😉
😉

25 05 2008
LNC

1.- Que pagui l’Ajuntament, no costa tant… 30.000 € i s’acaba el problema, que l’AMPA té una altra estratègia, és la seva.

2.- Al marge de simpaties, el que es publica al Bloc és sempre d’una font fidedigna (l’única colada que han fet de moment va venir d’IdS que envien coses i també són publicades, respecte el recurs de Vallcanera perquè tenien por de mani per la recepció)

Ceteris paribus, que diuen.

25 05 2008
Marcel Sallent Surroca

Si per tu LNC, 30.000,00 € no es tant, dons quina sort.

Aquests és el pressupost que hi ha per tal que les associacions de Sils puguin fer els seus actes i puguin moure i animar i fer Sils més humà. I fer els seus projectes.

El problema és que no s’acava amb el problema si paguem els pares o els Ajuntaments, només es trapassa el problema. I es traspassa a qui o en té les competències.

El que volem les AMPAs és arribar a que es modifiqui la Llei que regula el transport escolar i adaptar-lo a les necessitats actuals (la llei és del 1986).

Si aquesta Llei (o Decret o el que sigui) la modifiquem (properament es començarà a recollir firmes en aquest sentit) farem que el transport escolar l’assumeixi qui l’ha d’assumir i no una administració a qui no li correspon.

A més a més els diners de l’Ajuntament crec que és millor que vagin en benefici de tots els Silencs i Silenques amb actuacions per a la comunitat, amb actuacions que beeficiïn al major ombre de persones d’aquest municipi.

Si els Ajuntaments ara paguen, ja no podran deixar de fer-ho i això és un llast que aquest any potser es podria assumir, però a la llarga és inassumible, perquè anirà creixent i creixent. Aquest any sembla que hi ha hagut superavit. Millor. Però, i si el proper no n’hi ha?, que farem?, De quina partida treurem els diners?

L’estratègia de l’AMPA no és d’ella sola sinó és consensuada i compartida per la resta d’AMPAs de la Selva Interior, per tant, creiem que tindrà més força i podrem fer que finalment el transport sigui gratuït per a tothom que ho necessiti.

Ara mateix i com a president de l’AMPA de Sils puc assegurar que farem tot el que estigui en les nostres mans per tal que el transport sigui gratuït i el pagui qui l’ha de pagar: Educació i Consell Comarcal de la Selva.

Ademés el que volem és que qui administra els diners del transport escolar (Consell Comarcal de la Selva) faci una bona gestió i no com fins ara.

Volem que aportin altres propostes, ja que l’únic que han fet ha sigut buscar la solució més fàcil “que paguin els pares i mares o els Ajutaments o tots dos”. o sigui, s’han tret les puces de sobre per passar-les a un altre.

Ells són els gestors, cobren per fer-ho, dons que ho facin bé.

És fàcil gestionar quant, si tens un dèficit, algú te l’aixuga (fins ara Educació). Però un gestor ho és per buscar solucions, per poder fer diferents propostes, per avaluar-les, per exposar-les (si cal) i després prendre les decisions corresponents.

Podríem creure que els gestors del CCS han fet això. Però no. No van buscar (jo crec que ni sel’s va acudir) cap altre solució que la que ens proposen, pagar el transport escolar.

I les AMPAs i els pares i mares hem dit no.

No estem sols en això. Les AMPAs i les mares i pares dels diferents pobles que ens envolten hi estem junts. I junts ho acoseguirem. Amb el suport de tots ho farem possible.

El que m’ha agradat molt és comprovar que la protesta no la fan només els pares i mares que necessiten el transport, sinó que és secundada pels pares i mares que no l’utilitzen.

Per cert, això de les “fonts fidedignes” de que parles, mira-ho bé.

Fonts fidedignes són les que diuen el que passa realment, les que expliquen un fet objectivament, no les que diuen el que ens interessa escoltar.

Normalment cal escoltar més d’una font fidedigna per tal de fer-se una composió més acurada del que realment està succeïnt.

Per cert, qui rollo us he clavat!!

25 05 2008
ordinador portàtil del Marcel

Sóc el portàtil cotxambrós del Marcel i us anuncio que no em funciona la tecla ” n ” a vegades, de debò, així que disculpeu les molèsties si no s’entenen algunes paraules, afegiu la lletra allà on calgui.

25 05 2008
anònim

“Que pagui l’ajuntament” és la estratègia AVH-LNC, sovint amb el vistiplau de ICV-AMG, que utilitzen qualsevol tema per a perjudicar a IdS-MNS. Busquen merder on sigui per a desprestigiar a l’alcalde. Aquesta estratègia es poc inteligent, mobilitzarà quatre exaltats i poca cosa més. Ara fins i tot s’han atrevit a buscar merder amb l’AMPA.

Que pagui la Generalitat, que el Consell Comarcal dongui prioritat a despeses socials de primer ordre i retalli despeses secundàries.

I si no que hu paguin els pares amb aquests 400 euros que el Zapatero ens va regalar per esgarrapar uns quants vots. 😦

25 05 2008
LNC

És un honor que el president de l’AMPA aclareixi. Enhorabona i gràcies, Marcel.

Per mi 30.000 € són molts, per l’Ajuntament és un 13% del superavit d’aquest any o un 3,6 % de que l’Estat i la Generalitat dóna a Sils (!). Les meves fonts ratifiquen que els pares i les mares volen transport gratuït i no entestar-se en que ho pagui aquesta o aquella altra administració, el que no toca és haver de pagar pel dret a l’ensenyemament, i més quan des de l’Ajuntament a la Generalitat, passant pel Consell, totes les AAPP són gestionades pel montillistes.

25 05 2008
Lluís

hola comenteu molt aquí. gràcies

25 05 2008
Bloc

Article publicat al bloc Des de Sils camí d’Itaca, 25-05-08:

L’Ajuntament de Sils rep més de 800.000 € de la Generalitat i l’estat, però IdS es nega a comprometre’s als 30.000 € del transport escolar gratuït

L’Ajuntament de Sils rep més de 800.000 € de l’Estat i la Generalitat, però tot i aquesta important quantitat, el Govern local es nega a comprometre’s a finançar el transport escolar a les famílies que suposa una despesa de 30.000 € de la totalitat dels escolars del municipi.
.
L’excusa, tot i les transferències rebudes, és que ho han de pagar altres institucions. A Vallcanera, però es reclama que si això no passa, l’Ajuntament es faci càrrec d’aquesta despesa i no cobrar a les famílies els 290 € per nen o nena que el Consell Comarcal vol cobrar, d’acord a la proposta presentada pel Consell Comercal als alcaldes, que en Nogué va acceptar en la primera reunió que es va plantejar el tema.
.
La quantitat que l’Ajuntament hauria de pagar pel transport escolar gratuït representa menys del 4 % de la quantitat que rep, al marge dels seus propis tributs (impostos locals i taxes) L’Ajuntament silenc, a més, té superàvit (gasta menys del que recapta) al darrer exercici econòmic, però el govern Nogué ha prioritzat altres propostes diferents a aquesta de garantir la gratuïtat per les famílies del servei de transport escolar.
.
L’alcalde de Sils és actualment afiliat al PSC, partit que ostenta la presidència de la Generalitat de Catalunya amb José Montilla.
.
La proposta de que l’Ajuntament garantís el transport escolar a les famílies de forma subsidiària a les intencions del Consell Comarcal va ser sol.licitada al Ple pel Grup d’ICV i CiU es va mostrar partidària si s’exclou de l’ajut les famílies afectades amb rendes altes.

Font: http://losilenc.blogspot.com/2008/05/lajuntament-de-sils-rep-ms-de-800000-de.html

29 05 2008
Bloc

Plataforma d’AMPAs de La Selva interior – què estan fent ara…
Publicat per ampajvsils in General, Transport escolar, ús, abús i gestió – 28 Mai, 2008

Mentre aquesta la vostra AMPA ha engegat la campanya per la construcció del nou centre escolar a Sils, la plataforma d’AMPAs de La Selva interior resta a l’espera de rebre notícies del Departament d’educació i/o del Consell comarcal però encara no han rebut res de nou fins aquests moments.

Tot i això, les Juntes segueixen treballant i es reuneixen aquest proper divendres per coordinar-se i pulir els últims serrells de la moguda dels propers dies.

Quina moguda? En breu, molt aviat us ho anotarem, però prepareu-vos per agafar el cotxe i fer una marxa lenta fins al Consell comarcal.

Us demanem que tots els pares i mares que pugueu assistir-hi surtiu de Vidreres i aneu per la carretera fins al la seu del Consell. També ens podem afegir pel camí, però es tracta d’anar-hi tots i demostrar que estem en desacord amb el que passa.

S’ha decidit que sigui Vidreres perquè és un punt comú a molts dels pobles del voltant i les poblacions més llunyanes tenen accés per les vies intercomarcals més ràpides.

Només cal saber el dia i l’hora.

Us esperem a tots.

Per un transport públic i gratuït per als nens i nenes de les escoles de La Selva.

La Junta de l’AMPA

Font: http://ampasils.bloc.cat/post/7251/223334
29 maig 08

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: