Estació i RENFE

1 08 2008

RENFE, estació, aparcament, projecte de pas subterrani, etc.

352

Foto superior: “19 de juny de 2009 a Sils hi ha un nou estany ( a l’estació de RENFE)”, enviada al bloc per correu electrònic.

Anuncis

Accions

Information

33 responses

27 11 2007
.Pas subterrani

Sils exigeix a Renfe un pas subterrani a l’estació perquè els usuaris no travessin la via

Reclama als pobles veïns que se sumin a la demanda

ANNA PUIG. Sils
L’Ajuntament de Sils exigeix a Renfe que construeixi un pas subterrani a l’estació perquè els usuaris puguin anar d’una andana a l’altra sense haver de travessar per la via, amb el perill que això comporta. S’ha demanat suport als pobles veïns -l’estació l’utilitza gent de tota la comarca- per fer front comú davant la poca receptivitat que fins ara ha demostrat Renfe.

Els usuaris han de travessar la via per anar a l’andana del costat contrari. Foto: M. LLADÓ

L’alcalde de Sils, Martí Nogué (Independents de Sils-PM), sosté que fa temps que s’intenta negociar amb Renfe i amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques perquè es faci aquest pas subterrani. «De moment cap dels dos organismes ha mostrat massa receptivitat per executar-lo i és per aquest motiu que reclamem el suport dels municipis veïns per així tenir més força per aconseguir allò que reivindiquem», segons Nogué.

Per l’alcalde, la situació actual no es pot perllongar. Els usuaris que han d’agafar un tren que para a l’andana contrària de la que hi ha l’estació estan obligats a travessar la via. «Els usuaris han de tenir seguretat», exigeix l’alcalde. Afirma que municipis com Flaçà ja han encarrilat una solució d’aquesta situació tan perillosa pels usuaris. «I Sils, que és una de les estacions amb més activitat de la demarcació, també necessita aquesta actuació», va dir. El cert és que per Sils hi passen més de 400.000 viatgers a l’any, la majoria dels quals provenen de municipis veïns.

MOCIONS DE SUPORT
Tal com va explicar Nogué, s’ha fet arribar una moció a les poblacions veïnes a favor de la construcció d’aquest pas subterrani. Riudarenes, per exemple, ja hi ha votat a favor. I en el ple de Santa Coloma de demà també s’hi ha incorporat l’esmentada moció.

REIVINDICACIONS
Aquesta no és la primera reivindicació que fa l’Ajuntament de Sils en relació a l’estació. Durant anys van estar lluitant perquè Renfe impulsés un projecte de remodelació de l’edifici, que va estar molt de temps amb una tela de protecció ja que es desprenien trossos de la façana. La remodelació es va fer ara fa quatre anys. Una altra lluita s’ha centrat en demanar més vagons als trens i més freqüències de parades.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2633769
18.11.2007 | ANNA PUIG

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Procedent d’un antic article,
https://silsdelaselva.wordpress.com/2007/11/27/pas-subterrani-a-lestacio/

25 01 2008
.Pas subterrani

estacio.jpg

Foment construirà passos subterranis a les estacions de Sils i Caldes de Malavella. Els dos municipis veuran finalment realitzada una gran reivindicació històrica

E.Batlle, Sils/Caldes de Malavella

Les estacions de Sils i Caldes de Malavella canviaran properament les seves fesonomies. Després d’anys de reivindicacions, el Ministeri de Foment acaba de redactar el projecte de renovació de via entre Caldes i Maçanet i aquest, inclou la construcció de dos passos subterranis de vianants entre andanes a les estacions de Caldes i Sils. El cost total del projecte és de 350.000 euros.

Els alcaldes d’ambdues poblacions es mostren molt satisfets, ja que després d’anys , finalment hi ha un projecte i es duran a termes les obres. L’alcalde silenc, Martí Nogué (Independents de Sils-PM) va explicar que el consistori ja ha demanat a Foment que els “deixin veure el projecte”, ja que les obres de millora, segons Nogué no sols suposaran la creació d’un pas subterrani sinó també, “es millorarà l’accessibilitat i visibilitat a les andanes” a més, d’una remodelació de les vies, que s’adaptaran al sistema de raïl europeu.

Per la seva banda, l’alcalde de Caldes de Malavella, Joan Colomer (PIC) es va mostrar molt satisfet de la notícia i espera que les obres no afectin només al pas subterrani, sinó que es remodeli l’estació de Caldes “que ja fa anys que es demana”, va resaltar Colomer. L’alcalde espera poder consultar properament el projecte redactat per Foment.
Peticions a Obres Públiques

Durant anys, els alcaldes i regidors dels dos municipis s’han reunit periòdicament amb la Generalitat per demanar una solució. L’alcalde de Sils va explicar que la tardor passada es va reunir amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal perquè “intercedís amb Adif i intentés desencallar la situació”, ja que fa molts anys que “se’ns havia promès”. I properament, “ho veurem fet realitat” va afirmar Nogué.

Des de fa molts anys, aquests dos pobles de la Selva han exigit a Renfe un pas subterrani a les seves respectives estacions, ja que els usuaris per anar d’una andana a l’altra, ho han de fer a través de les vies i això, comporta un greu perill.

A més, les protestes veïnals per aconseguir que Renfe creï aquests passos subterranis han estat un continu. I finalment, les reivindicacions de Sils i Caldes seran una realitat (…)

Diari de Girona, 25 gener 2008

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Procedent d’un antic article del bloc,
https://silsdelaselva.wordpress.com/2008/01/25/pas-subterrani-estacio/

31 08 2008
Bloc

Adif millorarà el pas entre andanes en cinc estacions de tren gironines

ANNA PUIG. Girona
Adif, l’empresa pública que depèn del Ministeri de Foment, ha licitat les obres de millora dels passos entre andanes a les estacions de Sils, Flaçà, Figueres, Portbou i Ripoll. Les obres consistiran a substituir els actuals passos de fusta per uns altres de tipus Strail, antilliscants i adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs tenen un pressupost de 284.482 euros i inclouen la millora de passos en cinc estacions més de Catalunya –concretament, Tortosa, Cambrils, Tarragona, Salou i Torelló–. En total s’instal·laran dinou passos nous: cinc a Portbou, quatre a Tortosa, dos a Salou i Ripoll i un a la resta d’estacions.

El Punt, dissabte, 30 d’agost de 2008
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2980495

17 11 2008
·1241

Gairebé set milions de viatgers han usat el tren per anar a Barcelona entre 2006 i 2008
L´estació de Girona va acollir 7.357 persones diàries, mentre que la de Fornells només 17

(…) Tot i això, les diferents estacions del recorregut Girona-Barcelona registren una freqüència d´ús molt diferent. La de Girona, per exemple, és la que ha comptat amb un major moviment de viatgers, ja que 7.357 persones hi han acudit per desplaçar-se en el corredor que uneix aquesta ciutat amb la capital de Catalunya. En segon lloc, la més utilitzada en aquest sentit ha estat la de Barcelona-Sants, amb 6.555 persones, i a continuació es troba la de Passeig de Gràcia, amb 1.290. Tot seguit, i ja en terreny gironí, hi ha l´estació de Sils, amb 1.241 persones al dia, seguida de Sant Celoni (Barcelona) amb 1.079, i Caldes de Malavella, amb 1.967 (sic) …

DdG, 17 de novembre de 2008
http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008111700_3_298704__Comarques-Gairebe-milions-viatgers-usat-tren-anar-Barcelona-entre-2006-2008

17 11 2008
·Estruços

Quatre estruços «s’instal·len» a la via del tren, a Sils, i provoquen encara més retards en la línia Portbou-Barcelona

Sils.- Els retards que ja són habituals en la línia Portbou-Barcelona, arran d’unes obres a la via, es van agreujar dimecres passat per quatre estruços, que es van escapar, encara no se sap d’on, i que impedien la circulació del tren al seu pas pel municipi de Sils.

Els fets van ocórrer a la tarda. El tren Catalunya Exprés que passava per Girona a dos quarts de set en direcció a Barcelona es va tornar a endarrerir en arribar a Sils a causa d’aquestes quatre aus. Els estruços es van instal·lar a la via i van impedir la marxa del tren durant deu minuts, aproximadament. Això passava prop de l’estació de Sils, a l’altura dels estanys. Segons van informar fonts de Renfe, es desconeix d’on provenien les aus, però el fet és que no hi havia manera de fer-les fora de la via. Un usuari del tren així ho explicava, i va assegurar que ni els xiulets del tren ni l’agitació d’una canya van fer desistir les aus de la seva actitud. «Els estruços són tranquils però calia anar amb compte que no piquessin a algú amb el seu enorme bec», continuen explicant fonts de la companyia.

Al cap d’una estona, els estruços es van decidir a avançar, sense sortir de la via, i el tren els seguia a poc a poc. Finalment, i per tal d’evitar més retards, es va avisar els Mossos d’Esquadra; els agents van aconseguir arraconar els animals i així es va permetre la circulació del tren.
Un cop semblava que el problema estava solucionat, es va produir un altre fet inesperat. Segons la versió de la companyia Renfe, cap a les vuit del vespre els estruços es van escapar una altra vegada i es van tornar a parar a la via del tren. Els Mossos d’Esquadra finalment se”ls van emportar per evitar més incidents. Ahir la companyia encara no havia descobert de qui eren propietat aquests animals que encara van provocar més inconvenients a aquesta línia.

Retards habituals

Les obres a la via al tram comprès entre Riells i Viabrea i Maçanet de la Selva continuen provocant retards. Ahir Renfe afirmava que els trens havien arribat dins l’horari previst. És a dir, amb trenta minuts de retard en el pitjor dels casos, i només amb un quart d’hora en els millors. Els treballs es van iniciar dilluns i s”allargaran inicialment fins al 5 de setembre. Durant aquesta primera setmana les queixeis dels usuaris i dels alcaldes afectats han estat continuades, i la Generalitat ha demanat que s”obri un expedient a Renfe pel fet de realitzar les obres en plena temporada turística.

El Punt, 25-07-2003

Font: L’Absurd Diari
http://www.absurddiari.com/c/llegir.php?llegir=llegir&ref=2933

11 12 2008
Bloc

El pla de l’àrea de Girona preveu una variant a Riudellots i un nou traçat de la de Bescanó

Urbanisme va aprovar ahir el pla director de l’àrea urbana de Girona, que inclou quatre estacions de tren noves

(…) Precisament a l’aeroport és on hi ha prevista una de les noves estacions de tren aprofitant el pas del TAV i el futur eix transversal ferroviari, i millorant les connexions amb l’estació de Riudellots. La intenció és potenciar el tren convencional com a sistema de rodalies entre Sils i Flaçà, i per això es faria una nova estació entre Riudellots i Fornells, una altra a l’Avellaneda i una al Pont Major de Girona. Fer una variant pel sud de Riudellots que connecti amb l’aeroport i fer arribar la de Bescanó fins a Salt són altres propostes.

dijous, 11 de desembre de 2008
Font:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3155218

18 12 2008
·Pas inferior

dijous, 18 de desembre de 2008

Reformaran les estacions de tren i andanes de Blanes, Sils, Maçanet, la Molina i Hostalric

Han entrat en el pla de Foment per millorar la xarxa ferroviària

ORIOL MAS. Maçanet de la Selva
El Ministeri de Foment ha engegat un pla de 125 milions per millorar les estacions de rodalies de Renfe. A la demarcació això suposa la reforma integral –millora d’accessos, nous passos inferiors o ampliació de les terminals, entre altres actuacions– i l’allargament i adequació de les andanes de les estacions de Blanes, Maçanet-Massanes, la Molina, Hostalric i Sils.

El pla de Foment preveu dos tipus de millores a les estacions de tren. Per una banda, fer una modernització integral de les estacions, ja sigui amb la construcció de nous edificis o a través de la reforma dels actuals, en els casos en què les estacions existents estiguin capacitades per acollir l’augment de serveis, o per motius de catalogació històrica. I per l’altra banda, millorar de l’accessibilitat a les andanes, i també allargar-les i fer-les més altes perquè s’adaptin a les característiques dels combois. A Hostalric, Blanes i Maçanet, la primera fase se centrarà en les andanes, i les obres s’acabaran l’últim trimestre de l’any vinent. La segona fase consistirà en la remodelació de les estacions, la millora d’accessos, l’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda o la construcció de passos inferiors o l’ampliació de la superfície d’ús públic, entre altres obres. Això està previst enllestir-ho a finals del 2011, ja que tot just ara s’estan elaborant els projectes. En funció de la redacció, en el cas de Blanes no es descarta construir un edifici nou que substitueixi l’estació actual. Pel que fa a Sils, s’hi farà un pas inferior i obres complementàries, i a la Molina, encara no és clar què s’hi executarà.

El pla, que surt del conveni entre la Generalitat i l’Estat, actuarà sobre una cinquantena d’estacions de la xarxa de rodalies, sobretot de les línies C-1 i C-2.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3201846

27 02 2009
.ICV demana millores

ICV-EUiA de Sils i Caldes reclamen millores a la línia de tren de Renfe

CALDES DE MALAVELLA / SILS | DDG
Els regidors d’ICV-EUiA de Sils i Caldes de Malavella reclamen milllores dels trens de Renfe que enllacen Barcelona-Girona-Figueres-Portbou després que des de l’1 de febrer s’han canviat els horaris i els trens tarden més. Pels ecosocialistes, aquesta situació “no s’ajusta en absolut al tipus de transport públic, ràpid, eficaç, ecològic i de qualitat que els catalans desitgem i necessitem” afirmen en una nota. Per aquest motiu, reclamen que es canviïn alguns horaris.

Divendres 27 de febrer de 2009
http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2009022700_3_316880__Comarques-ICVEUiA-Sils-Caldes-reclamen-millores-linia-tren-Renfe

24 03 2009
.Protesta

Els ajuntaments justifiquen la protesta
24/03/09

Els ajuntaments gironins coincideixen que cal millorar el servei de Renfe i reclamen que se solucionin els problemes. La majoria dels alcaldes consultats justifiquen la protesta dels usuaris. L’alcalde de Portbou, Antoni Vega, assegura que «tot el que siguin reivindicacions per millorar el servei és vàlid». Vega hi afegeix que la urgència de millores en el servei implica millorar els horaris: «No pot ser que el primer tren arribi a Portbou a les nou, perquè la gent que va a treballar no el pot agafar», diu. L’alcalde de l’Escala, Estanis Puig, diu: «Les queixes són totalment justificades, calen millores si es vol apostar pel transport públic com a alternativa al cotxe.»

Francesc Camps, alcalde de Celrà, defineix la protesta com un «reflex del problema que hi ha quan un servei es gestiona a distància», una queixa que comparteix l’alcalde de Fornells de la Selva, Gabriel Casas. L’alcalde de Llançà i president del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Pere Vila, assegura que els usuaris tenen tot el seu suport i hi afegeix: «Fa temps que s’hauria d’haver fet perquè les administracions només creuen si hi ha proteste.» L’alcalde de Castelló, Salvi Güell, també es mostra preocupat pel mal servei. En canvi l’alcalde de Figueres, Santi Vila, diu que no li agraden «aquest tipus d’accions tan contundents perquè augmenten la crispació». Tot i això, defensa que cal que els municipis «passin a l’acció» ja que comparteix les queixes. Tampoc l’alcalde de Maçanet, Alfons Soms, veu bé l’opció de les protestes, tot i que assegura que és conscient de la problemàtica.

Alguns ajuntaments han aprovat mocions per reclamar a Renfe i Adif una millora del servei. És el cas de Sils o Caldes. Precisament, els alcaldes d’aquestes poblacions, Martí Noguer i Joan Colomer, respectivament, coincideixen que s’ha anat enrere. A Girona, els cinc grups polítics amb representació municipal es van posar d’acord per aprovar una moció el mes de febrer en què es reclamava la creació d’un servei de rodalies a les comarques gironines i indemnitzacions pels retards.

(Informació recollida per Mar Vicente, Montse Barrera, Jordi Colomer i Dani Vilà)

http://www.elpunt.cat/sils/article/1/13-serveis/17992-els-ajuntaments-justifiquen-la-protesta.html

22 06 2009
.Aigua

Foto enviada al bloc per correu electrònic:

Títol: “19 de juny de 2009 a Sils hi ha un nou estany ( a l’estació de RENFE)”

29 06 2009
Mark

Transmès el dia 29-06-2009 a les 6:35

Notícia al DdG que ens perjudica als silencs. COm sempre, el culpable està a Madrid.

Renfe es nega a posar trens fins més tard perquè creu que no tindran prou passatgers
Diu que els horaris vigents tenen una bona acceptació i que endarrerir-los suposaria un perjudici pels actuals clients

GIRONA | LAURA FANALS
Com la majoria dels gironins saben, perquè s’hi han trobat, el darrer tren que surt de Barcelona en direcció Girona és a les 21:16 hores entre setmana, i a les 21:46 els caps de setmana i festius. Per als que volen anar des de la capital catalana fins a Figueres, la cita encara és més aviat: el darrer comboi marxa de Barcelona a les 20:25 hores en direcció a la capital de l’Alt Empordà. Això fa que, si una persona acaba de treballar a les nou del vespre a Barcelona, li sigui molt difícil o directament impossible desplaçar-se en tren entre les dues ciutats. Fa uns mesos, el Congrés dels Diputats, a proposta de CiU, va aprovar per unanimitat incrementar el nombre de trens i horaris dels combois entre Girona i Barcelona. Ara, però, el Govern espanyol ha assenyalat clarament que no té previst endarrerir aquests últims trens perquè considera que els nous horaris no tindrien suficient èxit, en vista “de l’acceptació que tenen els actuals”.
Concretament, es tracta d’una resposta donada al diputat gironí de CiU Jordi Xuclà, que va preguntar al Govern estatal si tenia previst augmentar el nombre de trens que uneixen Girona i Barcelona o si pensava endarrerir els horaris dels últims trens que surten de la capital catalana en direcció Girona i Figueres. La resposta de Renfe és clara: “Considerem que la freqüència actual de serveis de mitja distància, Regional i Catalunya Express satisfà la demanda existent”. Segons les dades que ofereixen, entre l’1 de gener i el 30 de novembre de 2008 es van progamar 14.116 trens, que van transportar 4.450.145 viatgers, la qual cosa suposa una mitjana de 315 persones per tren.
Pel que fa a la possibilitat d’endarrerir els trens d’última hora, la resposta de Renfe també és clarament negativa: “Endarrerir qualsevol d’aquests dos trens suposaria un perjudici per als viatgers actuals en benefici d’uns hipotètics clients, el nombre dels quals no es considera elevat, a la vista de l’acceptació dels horaris vigents”. Així doncs, la negativa és evident.
Per a Xuclà, aquesta resposta “és la gota que fa vessar el vas”. Ho considera “lamentable”, especialment si es té en compte que des de Madrid surten trens fins a mitjanit que connecten amb els principals municipis de la Comunitat, amb el nou intercanviador de la Puerta del Sol, inaugurat aquesta setmana, inclòs. També recorda que s’està incomplint el mandat del Congrés dels Diputats i la moció que es va aprovar des de l’Ajuntament de Girona.
Per tal d’intentar acabar amb aquesta situació, Xuclà ha anunciat que proposarà una cimera a la resta de partits que s’han preocupat per la qüestió ferroviària per tal de buscar solucions comunes. També va lamentar que el nou ?ministre de Foment, José Blanco, no hagi estat més sensible que Magdalena Álvarez, i va criticar que els diputats socialistes no facin més pressió perquè el govern de Zapatero ofereixi millores ferroviàries a les comarques gironines. Xuclà preveu que la cimera pugui celebrar-se al llarg dels propers 15 dies

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2009062900_3_340839__Comarques-Renfe-nega-posar-trens-fins-tard-perque-creu-tindran-prou-passatgers

29 06 2009
Dominique

Sembla mentida, no saben quanta gent baixa a treballar a la capital cada dia? O a estudiar? Per exemple, algú que vulgui plantejar-se uns estudis de Grau o de qualsevol altre tipus en horari de tarda no poden fer-los si no tenen carnet de conduir.

Què tenen acceptació els d’ara? I com saben si els que posarien en tindrien o no?

A mi m’ha passat amb un estudis de la UNED, l’horari era fins les 21:30, no tenia tren de tornada a Sils des de Girona, per tant les assignatures totes amb assistència setmanal, les tutories, van quedar en res. També amb unes classes d’art a l’escola de La Mercè summament interessants.

Per als que no tenim cotxe o carnet de conduir és un greuge comparatiu i pels que no el volen fer servir és una obligació imposada.

Toca’t els nassos! I visca la mobilitat !

Segueixo dient que hi ha coses que no entendré mai…

2 07 2009
.Horaris i plataforma

Dijous 2 de juliol del 2009
El Punt

Renfe manté els horaris actuals fins a finals d’any tot i les reclamacions de la plataforma

Renfe ha mantingut els horaris actuals fins a finals d’any, coincidint amb els ajustaments que la companyia fa habitualment a mitjan juny i desembre. Això ha generat els recels de la Plataforma d’Usuaris Gironins de Renfe, que havia obtingut el compromís de la companyia d’estudiar millores en els horaris de primera hora del matí, de manera que determinats trens arribessin a Barcelona abans de les hores en punt, i no poc després com fins ara. Des de Renfe, però, s’afirma que el manteniment d’horaris no implica que es descartin canvis més endavant, en funció dels acords en la propera reunió entre les dues parts, que serà divendres.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/55879-renfe-mante-els-horaris-actuals-fins-a-finals-dany-tot-i-les-reclamacions-de-la-plataforma.html?piwik_campaign=rss&piwik_kwd=portada&utm_source=rss&utm_medium=portada&utm_campaign=rss

4 07 2009
.Bloc

Dissabte 04 de juliol de 2009
Diari de Girona

RENFE: NO HI HA REMEI

JOAQUIM DOMINGO F a temps i temps que els usuaris de Renfe de les comarques gironines han manifestat per activa i per passiva les mancances de tot tipus que sofreixen: a) retards; b) saturació, un dia sí i l’altre també, que obliga molts passatgers a romandre drets tot el viatge; c) manca de trens de Barcelona-Girona-França a partir de 2/4 de 10 del vespre.

Avui, juliol del 2009, tot continua igual. La majoria dels passatgers que hem agafat el Catalunya Exprés a Sils cap a un quart de deu del matí no hem pogut seure. Hem fet tot el viatge dempeus. Ningú no ha dit res, ni ningú no ha protestat. De fet, no podíem dir res, perquè no ha passat ni el revisor ni cap persona de l’entitat en tot el trajecte.

És del tot deplorable que a un país que es considera com la vuitena potència econòmica mundial, s’hi perpetuïn unes infraestructures i unes dinàmiques ideades a mitjan s. XX.
És deplorable i impresentable en democràcia que, després de tant de temps que els usuaris es lamenten i es manifesten per demanar un servei digne, tot continuï ?igual. Renfe ha fet cas omís de tot.
És deplorable, impresentable i vergonyós que els nostres polítics responsables de l’àrea tampoc diguin res ni presentin les actuacions pertinents per solucionar els problemes.
És deplorable, impresentable, vergonyós i tercermundista que l’últim tren de Barcelona en direcció a les comarques gironines i a França surti a quarts de deu del vespre.

I en aquest aspecte vull remarcar que, si un gironí té una reunió al vespre, vol anar a teatre, a concert, visitar un malalt, assistir a una reunió política o empresarial, o si simplement vol anar a sopar amb els amics ha d’anar a Barcelona en cotxe particular o quedar-se a dormir a la ciutat, amb la despesa que això comporta.
Com és que els nostres polítics no afronten d’una manera clara i contundent tots aquests problemes relacionats amb Renfe

Com és que els nostres polítics s’omplen la boca sobre el canvi climàtic, la reducció de gasos, la importància del transport públic i no solucionen els problemes exposats? Són ells qui ens obliguen a anar a Barcelona en cotxe propi i, per tant, a contaminar.

Volem solucions, o almenys que ens diguin quines mesures prenen per solucionar el tema. Que no es treguin la responsabilitat tot contestant que aquests trams depenen de Madrid. Fa molts i molts d’anys que s’excusen en Madrid. Ells també són responsables de l’actual i etern desgavell de Renfe.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2009070400_4_341876__Opinio-RENFE-REMEI

5 07 2009
.Pas subterrani

Diumenge 05 de juliol de 2009
Diari de Girona

Sils reclamarà a Adif que allargui el pas subterrani que projecta realitzar a l´estació
L’alcalde, Martí Nogué (IdS), i el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ho sol·licitaran conjuntament

Foto: Adif ha projectat un pas subterrani només per als passatgers del tren.
Carles colomer

SILS | MARTÍ SANTIAGO

Són multitud els viatgers que cada dia agafen el tren de Sils per desplaçar-se i la seguretat en tot el recinte de l’estació és una de les demandes que més han reclamat els veïns i els partits polítics que han governat el municipi. En aquest sentit, Adif estava projectant la construcció d’un pas subterrani per als usuaris que aniria per sota les andanes. L’avantprojecte no ha acabat de convènçer l’alcalde de la població, Martí Nogué (IdS), que sol·licitarà a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviaries que realitzi una petita modificació que no no suposarà encarir gaire el pressupost.

Tal com està concebut el pas subterrani tan sols seria d’utilitat per als usuaris del tren, de manera que en finalitzar l’horari de circulació dels combois de passatgers està previst tancar-ne els accessos. Nogué explica que la seva intenció és que el pas subterrani s’allargui sis metres, tres per cada costat, de manera que un dels accessos s’ubiqui a l’actual aparcament -a la zona de les antigues vies de mercaderies- i l’altra, fora del recinte de l’estació. El consistori cediria la part del terreny de titularitat pública on haguessin d’anar ubicats els accessos.

Amb la proposta del govern, el pas subterrani podria estar obert tota la nit i Adif tindria, al mateix temps, la possibilitat d’impedir l’accés al recinte de l’estació. D’aquesta manera, la gent podria continuar anant tant a l’aparcament municipal com a la plaça de l’estació sense haver de realitzar una volta considerable desaprofitant l’existència d’un pas subterrani.

Nogué va reunir-se fa un parell de setmanes amb el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, per comunicar-li la situació i plantejar-li la idea d’ampliar el subterrani que proposa realitzar Adif. Nadal es va mostrar d’acord amb la idea del batlle i està pendent de concretar una reunió amb Adif per exposar-li la idea.

L’alcalde de Sils considera que no és una demanda difícil de complir. A més, explica que des de la població també ajuden el sector del ferrocarril perquè el consistori ha cedit “les vies de càrrega i descàrrega per realitzar-hi un aparcament gratuït per als usuaris del tren”, apunta.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2009070500_3_342038__Comarques-Sils-reclamara-Adif-allargui-subterrani-projecta-realitzar-lestacio

11 08 2009
.Expenedores de bitllets

Dimarts 11 d’agost de 2009
Diari de Girona

Noves màquines expenedores de bitllets a Sils, Flaçà i Caldes
Adif licita els contractes de gestió de servei de gestió integral en tres estacions gironines

GIRONA | A.S.
Les queixes dels usuaris de Renfe de les comarques de Girona lamentant que en moltes estacions no hi ha ni personal ni màquines expenedores de bitllets -o que n’hi ha d’aquestes però no funcionen amb normalitat- comencen a donar fruit. Almenys, la companyia Renfe anunciava ahir la licitació del contracte per a la col·locació d’aquestes màquines a tres estacions gironines: Flaçà, Caldes de Malavella i Sils. A més de les noves màquines expenedores, totes tres estacions estaran subjectes a importants remodelacions que suposaran millores en la seva gestió.

El problema que ha provocat reiterades queixes dels viatgers és que les màquines expenedores de bitllets de Mitjana Distància a Catalunya no funcionen bé. En alguns casos, simplement no van. L’arribada d’aquestes dispensadores a les estacions havia esperançat els usuaris, que podrien pagar amb targeta de crèdit, a més d’estalviar-se les cues davant de les taquilles.

No obstant això, una disfunció en el sistema informàtic impedeix la correcta marxa d’aquests dispositius comercials, segons va admetrela companyia Renfe. Algunes màquines porten més de dos mesos instal·lades a les estacions amb el cartell de “fora de servei” o, directament, ocultes.
Cada vegada que un client vol comprar un bitllet o un abonament per a un Catalunya Exprés o un Regional ha de prendre’s el seu temps. L’adquisició d’aquests títols de transport ha de realitzar-se exclusivament en els taulells de l’estació. Si va amb el temps just, s’arrisca a perdre el tren. Les màquines autovenda podrien pal·liar aquest inconvenient, però la seva posada en marxa no ha anat com era desitjable. Gràcies a un conveni entre l’operadora del servei, Renfe, i els responsables de la majoria de les estacions, Adif, es van adquirir fa un temps 14 expenedores. Però només servien bitllets sis d’elles i no sempre, tal com reconeixien fonts de la companyia ferroviària.

Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d’aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.

En constatar que l’error en el software es repetia, els responsables ferroviaris van optar per no activar les màquines que es van instal·lar en les terminals barcelonines d’Estació de França i Passeig de Gràcia. Ni les dues que en un primer moment havien de posar-se a l’estació de Sants.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2009/08/11/comarques-noves-maquines-expenedores-bitllets-sils-flaa-caldes/349679.html

10 09 2009
.Pas subterrani

Dijous 10 de setembre de 2009
Diari de Girona

Sils disposarà d´un nou pas subterrani a l´estació per impedir separar el poble

SILS | MARTÍ SANTIAGO

L’Ajuntament de Sils ha aconseguit que el pas subterrani que projecta l’Adif a l’estació s’allargui uns metres per impedir que quedi tancat a les nits i separi al poble i, en canvi, pugui usar-se les 24 hores del dia tant pels usuaris del tren com la resta de ciutadans de la població. L’alcalde de la població, Martí Nogué (IdS) explica que va reunir-se amb un representant del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i van aparaular el projecte. De fet, Sils tan sols n’haurà de pagar un 3% i ho farà de forma anual. Així doncs, dels 180.000 euros que ha de desemborsar per a la realització del pas subterrani tan sols n’haurà de pagar 60.000 cada any.

Nogué ha explicat que les obres del nou pas subterrani trigaran un temps a realitzar-se ja que l’Adif ha d’incorporar aquesta modificació en el projecte inicial i això endarrerirà el seu desenvolupament.

Per al batlle de la població, aquest tracte, que encara no s’ha signat oficialment, representa un gran benefici pel poble ja que temia que quedés “partit en dos” de forma irremeiable. I és que inicialment, l’Adif preveia fer un pas subterrani d’una llargada inferior i que quedaria circumscrit tan sols al recinte de l’estació, la qual cosa li otorgaria la potestat de mantenir-lo tancat les hores que els trens no circulessin. Amb la nova proposta, en canvi, tant el municipi com l’estació sortiran beneficiats en haver-hi gran quanitat de gent que aparca el vehicle al pàrquing dels ferrocarrils.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2009/09/10/comarques-sils-disposara-subterrani-lestacio-impedir-separar-poble/355954.html

10 09 2009
zzz

30 Kilos per un pas subterrani………….dissenyat per el sr.calatrava o el sr foster?
podriem alegar que els usuaris son inmigrants………igual la conselleria de benestar social s enrolla i ens ho paga

8 10 2009
.Supressió pas a nivell

Dijous 8 d’octubre del 2009, El Punt

Adif posa a licitació la supressió de tretze passos a nivell de poblacions gironines
08/10/09 02:00 – Peralada – m.v

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha posat a licitació les obres per suprimir tretze passos a nivell de les comarques gironines. Deu són de poblacions de la línia de tren entre Barcelona i Portbou, i tres més, de municipis situats a la línia de Barcelona a Puigcerdà. En concret, són passos a nivell de Sils, Caldes de Malavella, Vilopriu, Sant Miquel de Fluvià, Palau de Santa Eulàlia, Garrigàs, Peralada, Ripoll, Ribes de Freser i Puigcerdà. Les obres tenen un pressupost de 336.206,9 euros.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/89547.html

19 10 2009
.Renfe

Dilluns 19 d’octubre de 2009
Diari de Girona

Renfe no ampliarà els horaris a Girona i Figueres perquè no hi hauria prou usuaris

El Govern espanyol considera que no hi hauria gaires viatgers tenint en compte “l’acceptació dels horaris vigents”

GIRONA | DDG

El Govern espanyol no ampliarà el servei de trens de mitjana distància de Barcelona a Girona i Figueres perquè creu que no hi hauria suficients usuaris. Així ha respost el Govern a una pregunta al Congrés que va fer el diputat de Convergència i Unió Jordi Xuclà, referent a l’ampliació dels serveis de trens d’aquesta línia fins a la mitjanit. Malgrat que el diputat gironí parla d’ampliar, la resposta del Govern és que si Renfe retardés l’últim dels combois d’aquesta línia es podria causar “un perjudici per als viatgers actuals en benefici d’uns hipotètics clients, el nombre dels quals no es considera elevat vista l’acceptació dels horaris vigents”.
Actualment, el darrer tren que surt de Barcelona i arriba fins a Figueres ho fa a les 20.16 i arriba a la capital altempordanesa a les 22.09. Els diumenges, però, hi ha un servei més tard que surt de la capital de Catalunya a les 20.46 i arriba a l’estació figuerenca a les 22.42. Així, pel Govern, retardar aquest darrer comboi de mitjana distància podria perjudicar els actuals usuaris per uns altres que no serien gaires.
Tot i això, el Govern matisa que Renfe treballarà per fer els canvis que siguin necessaris de manera que la freqüència dels trens cobreixi la demanda existent “en el marc d’una utilització racional i eficient dels recursos públics”.

En una altra pregunta d’aquest servei, Xuclà interrogava al Govern si hi havia alguna intenció d’ampliar la freqüència de trens entre Barcelona i Figueres. La resposta del Govern és la taula de dades que es reprodueix en aquesta informació i que, “en termes generals, l’oferta és superior a la demanda existent. Les dades són de l’any 2008 i mostren com el servei de Figueres a Barcelona i viceversa va tenir aquell any 6,7 milions de places, de les quals se’n van ocupar 4,8 milions. A la taula també es pot comprovar quins dies tenen més usuaris i que, de mitjana, els trens porten un centenar menys d’usuaris dels que poden portar per les places que tenen.

Sobre els retards que es poden produir per les obres del tren d’alta velocitat a l’estació barcelonina de Sant Andreu Comtal, el Govern especifica que no es tindrà dret a indemnització “quan la demora es produeix per obres, incidències anunciades o causes de força major”.

En qualsevol cas, en el servei de Barcelona a Portbou, pels retards de menys de 30 minuts no s’abona cap compensació econòmica; pels de 30 a 45 minuts s’abona un 25% del bitllet; la meitat del bitllet de 45 a 60 minuts; i el 100% si supera l’hora.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2009/10/19/renfe-no-ampliaragrave-horaris-girona-figueres-perquegrave-no-hi-hauria-prou-usuaris/364270.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

diumenge 11 de octubre de 2009
RENFE – MOVILITZACIO

Els usuaris de Renfe de la línia ferroviària Portbou-BCN es mobilitzaran el dia 13

Sense descartar seguir negociant es mostren disconformes amb les propostes de la companyia

Girona 8 d’octubre 2009.- La Plataforma d’usuaris de mitjana distància de la línia ferroviària Portbou-Girona-Barcelona es mobilitzarà el proper dia 13 d’octubre aturant a Passeig de Gràcia el tren que surt de Figueres a les 5:55. Aquesta nova mobilització vol denunciar el servei extremadament deficient que presten Renfe i el Ministeri de Foment, mitjançant ADIF.

La Plataforma ha acceptat la proposta de Renfe de fixar una devolució exprés del bitllet quan el retard sigui de 15 minuts tot i que no tolera el xantatge que pretén vincular la companyia ferroviària espanyola que, com a contrapartida, exigia aturar les mobilitzacions.

Recordem que Renfe es nega reiteradament a resoldre cap dels quatre punts essencials plantejats tot i la mediació de la Generalitat de Catalunya que resulta del tot inútil i més quan hores d’ara segueix essent una incògnita quan es farà efectiu el traspàs de Regionals de Renfe al Govern de Catalunya.

Dels quatre punts prioritaris per la Plataforma, Renfe es continua oposant a negociar la reducció de preus d’un 35 % mentre durin les obres del TAV i es nega a recuperar la validesa de 90 dies dels abonaments Bonoexprés de 10 viatges. D’altra banda, en relació a la demanda de reducció del temps de trajecte únicament s’ha compromès a revisar la gestió de la línia per tal d’analitzar la programació horària i així poder garantir la puntualitat escurçant el temps de trajecte. Cada dia circulen de mitjana 13.000 passatgers a la línia Barcelona-Portbou.

Plataforma Usuaris Renfe
http://www.usuaris-renfe.com
usuarisrenfe@gmail.com¨

Font: http://laveudesils.blogspot.com/2009/10/renfe-movilitzacio.html

20 10 2009
zzz

Sr Millet ara que voste no te feina no podria tenir el detall d ocuparse de Renfe?

3 01 2010
.Queixes

Bitllets de Mitja Distància més cars per un servei ‘cada vegada més deficient’

Diumenge, 3 de gener de 2010 12:10

A partir d’ara, els passatgers que agafin un tren hauran de pagar el bitllet entre un 4 i un 6% més car. I és que l’arribada de l’Any Nou, en el capítol de transports, s’acompanyarà d’un augment de totes les tarifes de Renfe. Al corredor Portbou-Barcelona, la Plataforma d’Usuaris critica que aquest increment és ‘abusiu’, i més perquè ‘en el darrer any el servei ha empitjorat’. El portaveu de l’entitat, Albert Orriols, diu també que a l’hora de la veritat, els qui agafin un Mitja Distància acabaran pagant molt més. ‘La companyia està fent una puja encoberta d’ençà que va començar a renovar els trens’, critica. Entre els particulars, les crítiques per l’augment i el mal servei es repeteixen.

Fa poques hores que Catalunya ha pujat al tren del 2010 en sentit metafòric, però a la realitat els viatges ferroviaris s’hauran de pagar més cars a partir d’ara. Els augments que Renfe comença a aplicar des d’aquest 1 de gener s’estenen en un arc d’entre el 4 i el 6%, depenent del tipus de comboi i del trajecte que s’esculli.

Així, per exemple, fer un trajecte en TGV sortirà un 4% més car. O un bitllet des de Girona a Barcelona, tant si es viatja amb un Mitja Distància o un Regional, costarà un 5% més. Precisament, durant els darrers mesos aquest corredor ferroviari és un dels que ha concentrat més crítiques per part dels passatgers. Retards constants i mal servei han estat a l’ordre del dia.

Sense anar més lluny, aquest mateix dijous –a poques hores per canviar l’any- una avaria en el sistema d’electrificació va obligar els trens a circular en via única entre Flaçà (Gironès) i Figueres. Per això, la Plataforma d’Usuaris de Renfe critica que la nova puja de tarifes és del tot ‘inadmissible’.

El portaveu de l’entitat, Albert Orriols, diu que abans d’augmentar el cost del bitllet ‘cal millorar el servei’. A més, la plataforma també lamenta que, a l’hora de la veritat, els qui agafin un tren Mitja Distància acabaran pagant molt més que aquest 5%.

I és que aquest increment també s’haurà de sumar a un altre: el de més d’un 10% que hi va haver a finals d’octubre d’ençà que la companyia va començar a renovar els obsolets Catalunya Express pels nous models S-449. A més, Albert Orriols també adverteix que les puges per aquesta renovació encara no s’han acabat, i que continuaran en els propers anys.

‘Renfe ens va oferir retardar aquestes puges, però a canvi havíem de renunciar a la devolució express, una de les reivindicacions per la qual fa temps que lluitem’, lamenta el portaveu.

Lluitar contra un gegant

La Plataforma d’Usuaris ja avança que no s’estarà de braços creuats davant aquesta puja de tarifes. ‘El que farem serà convocar un referèndum on-line per veure, mitjançant votacions electròniques, quines noves mesures de pressió emprendrem’, declara Albert Orriols.

El portaveu admet que ‘és difícil’ lluitar per fer valer els seus drets, perquè Renfe ‘és un gegant’. Però conclou que ells, com a viatgers ‘que només volem arribar a l’hora’, no deixaran de reclamar.

Els passatgers, indignats

Entre els particulars, les crítiques per l’augment de tarifes i el mal servei de Renfe es repeteixen. La Roser Bullich, veïna de Vilademuls (Pla de l’Estany), critica que els trajectes ‘van de mal en pitjor’. I hi afegeix: ‘Hi ha retards constants, mala informació, canvis d’horaris i, a sobre, ara hem de suportar un nou augment’.

Per la seva banda, en Julián Duran, de Barcelona, també fa una crítica semblant. ‘En un moment de crisi com l’actual, i més tenint en compte que no rebem un servei de qualitat, l’increment del bitllet no està justificat’, explica. Duran diu que no té ‘cap mena de confiança’ en Renfe, i lamenta que els usuaris estan ‘completament indefensos’ a l’hora de reclamar millores.

‘A més dels continus retards, ara haurem de pagar un 5% més’, critica Olesia Egorova, veïna de Sils (Selva). I conclou: ‘Els trens segueixen arribant tard, i sembla que no s’adonen que hi ha crisi’.

ACN
http://www.9diari.es/index.php/catalunya/catalunya-economia/7584-bitllets-de-mitja-distancia-mes-cars-per-un-servei-cada-vegada-mes-deficient-

25 06 2010
.VIGILEUUU!!

Una jove de 19 anys mor atropellada per un tren a Hostalric (…)

passos subterranis a les estacions jaaaa!!!! Jo també vaig estar apunt de ser atropellada a l’estació de Sils!!! Vaig quedar estupefacte, blanca durant uns minuts i sense parla! Baixem de CATxpress, esperem tots els viatgers que arranqui el tren per poder creuar les vies i… buuuuufffffff!!! un tren venia de figueres a tota pastilla per l’altre costat a les 11 de la nit!! Qui ho havia de dir a aquelles hores k passaria un tren i sense xiular…, baixava amb aquelles ganes de gaudir de cap de setmana i gairebe no ho explico!! VIGILEUUU!!

Font: comentari a un article del DdG, 3/11/2008

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008110300_17_296110__Successos-jove-anys-atropellada-tren-Hostalric

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

En aquest sentit, us informo que el Ministeri de Foment acaba de redactar el projecte de renovació de via entre Caldes de Malavella i Maçanet que inclou la construcció de dos passos subterranis de vianants entre andanes a les estacions de Caldes de Malavella i de Sils.

Barcelona, 10 de gener de 2008

Joaquim Nadal i Farreras
Conseller de Política Territorial i Obres Públiques

http://www.parlament.cat/activitat/bopc/08b201.pdf

28 06 2010
.José Blanco

Dilluns, 28 de juny del 2010

L’apuntador
Obligat creuar les vies
28/06/10 01:00 – Josep Maria Pasqual

Creuar les vies és una cultura (adquirida o forçada a través de generacions)

L’accident mortal i múltiple de la nit de Sant Joan al baixador de Castelldefels-Platja, en què un tren va arrossegar un grup de persones que creuaven les vies fèrries, ha activat la rutina habitual: obrir el tema de debat. Com sol passar en la societat actual, hi ha disfuncions sobre les quals ningú no parla mai fins que un succés fatal les destapa com a centre d’interès. La paraula imprudència s’ha convertit en el paradigma de les informacions i de les opinions en aquest episodi sagnant de les dotze persones mortes i altres víctimes ferides com a conseqüència de creuar les vies en comptes de fer servir els passos subterranis o elevats. En aquest cas, imprudència vol dir carregar el mort als morts. Però, a Catalunya, abans del dia de l’accident i també després del dia de l’accident, centenars, milers de persones creuen, diàriament, les vies fèrries.

En aquest sentit, som un país «imprudent» i, el que és pitjor, d’una «imprudència» impune o tàcita. Les raons caldria buscar-les en la cultura ferroviària de la gent. De la mateixa manera que en la nostra cultura es dóna per fet que un tren és un transport públic poc de fiar perquè sovint incompleix els horaris de sortida i, més sovint encara, els d’arribada, també es dóna per fet que les vies hi són per creuar-les. Creuar les vies és una cultura (adquirida o forçada a través de generacions). Durant molts anys, la imatge de les vies fèrries en una estació qualsevol duia incorporada la imatge d’unes bigues de fusta instal·lades expressament per fer-les servir de passera.

És cert que en els últims anys, sobretot (o exclusivament) a les estacions de més trànsit s’han construït més passos subterranis o elevats i les megafonies insisteixen repetidament sobre la prohibició de creuar les vies. Però també és cert que hi ha estacions en què creuar les vies no només no està prohibit, sinó que és obligat perquè no hi ha alternativa.

N’hi ha una, Sils, per exemple, que ha estat remodelada en els últims temps i, perquè hi creuïn les vies els viatgers, han substituït les antigues bigues de fusta per una superfície sintètica, sobre les vies, per a creuar-les obligatòriament. Quan el ministre de Foment, José Blanco, declara que «mai, en cap cas, està permès creuar les vies», falta a la veritat. Acostumat a les maquetes de l’AVE, no deu haver pujat o baixat mai a Sils, si no sabria que la prohibició de creuar les vies l’obligaria a caminar fins a Caldes de Malavella (12 km) o fins a Maçanet-Massanes (6 km), per tal d’evitar la «imprudència» o per no incomplir la normativa de seguretat vigent.

Font: http://www.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/8-articles/187544.html

1 07 2010
.Soterrat

El nou pas soterrat de l´estació de tren acabarà amb la divisió del nucli de Sils
Les obres podrien començar abans de finals d’any i l’Adif també preveu eliminar el pas a nivell que hi ha a la zona de Massabé

Usuaris de l’estació creuant la via.
Carles Colomer

SILS | E.B.

L’estació de Sils és una de les més concurregudes de la línia Barcelona-Portbou i les vies divideixen de sempre el municipi en dos, i cada dia es pot veure com molts usuaris deixen el cotxe a l’aparcament d’una banda de l’estació i han de creuar per les vies per agafar el tren a l’andana que dóna a l’atra banda. Això, però, que tota la vida ha estat així, podria començar a desaparèixer a finals d’aquest any quan l’Adif (l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries) comenci a fer el pas soterrat.
Una actuació que posarà fi a la divisió del poble en dos, ja que finalment, després de les negociacions entre l’Adif, Ajuntament i Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Ptop) s’ha pogut desencallar un punt en què divergien: l’allargada del pas soterrat. Finalment, serà d’utilitat no només per als usuaris del tren, sinó també per a tots els veïns, ja que tindrà sis metres més del previst i, per tant, un dels accessos anirà a parar a l’actual aparcament -a l’àrea del moll de càrrega-, i l’altre fora l’estació.
Una obra que, segons apunta l’alcalde, Martí Nogué (IdS), no suposarà una forta despesa pel consistori, ja que finalment aquest “només haurà de fer-se càrrec del manteniment” i, per tant, els prop de 250.000 euros del projecte, els pagaran entre Adif i Ptop, afegeix.
Nogué es mostra satisfet que s’acabi per fi amb la imatge de creuar les vies, que fa pocs dies va ser notícia per l’accident de Castelldefels i que es fa a diari a Sils. La idea d’Adif, segons explica el batlle, és que aquesta obra es pugui iniciar abans d’any i que estigui feta amb un curt termini de temps.

Fi al pas nivell de Massabé

Per altra banda, una altra demanda sobre transport dels veïns de Sils també comença a tenir solució, en concret, es posarà fi al pas a nivell de la zona de Massabé i per abolir-lo i fer més segur al pas de la gent, es construirà un pont per poder circular. En aquest moment, segons relata l’alcalde, l’Adif es troba en la fase de redacció de l’avantprojecte i aquesta, però, de moment no té una data fixada.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/07/01/nou-pas-soterrat-lestacio-tren-acabara-divisio-del-nucli-sils/416211.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

1 08 2010
DEVOLUCIÓ EXPRÉS

Renfe inicia la devolució en retards de 20 minuts
L’empresa accedeix a una reclamació de la Plataforma d’Usuaris per compensar les molèsties de les obres del TAV

GIRONA | PILI TURON Renfe ha accedit a una de les principals reclamacions de la Plataforma d’Usuaris de Girona i ja l’ha començada a posar en pràctica: la devolució exprés de l’import del bitllet en cas de retards de 20 minuts o més. Es tracta d’una mesura “excepcional” -en paraules de la companyia- que només tindrà validesa mentre durin les obres del tren d’alta velocitat i en els viatges que es realitzin en trens Mitja Distància o Regionals de la línia de Portbou a Barcelona.

El retorn del cost del bitllet -mitjançant l’entrega d’un altre en el cas dels individuals o un cupó quan es tracti d’un abonament- es va començar a fer efectiu dimecres de la setmana passada, només per als tiquets d’un viatge, a les estacions de Barcelona-Sants i Girona. A partir del proper diumenge, 1 d’agost, la mesura s’ampliarà a Figueres, Flaçà i Caldes de Malavella. El calendari que l’empresa ha fet arribar a la Plataforma d’Usuaris de Renfe informa que el dia 16 s’hi afegiran Sils, Llançà i Portbou; mentre que l’1 de setembre també es podrà reclamar la devolució immediata de l’import a les estacions barcelonines del Passeig de Gràcia, el Clot i Sant Andreu Comtal, a Granollers centre, Sant Celoni i Maçanet de la Selva. La implantació es completarà l’1 d’octubre, en aquest cas no augmentant el nombre d’estacions, sinó el tipus de bitllet, ja que també es podrà sol·licitar el reemborsament dels diners per als abonaments mensuals.

Llistat de condicions

Renfe ha acompanyat aquesta compensació amb un llistat de condicions. En primer lloc, per reclamar la devolució cal que el tren arribi al seu destí amb un retard igual o superior als 20 minuts. Les causes d’aquesta demora, però, han de ser reponsabilitat de l’empresa ferroviària i no d’un factor extern. L’usuari només podrà demanar el retorn a les guixetes de les estacions incloses en la mesura i d’acord amb el calendari especificat abans; cosa que haurà de fer a partir de les 12 del migdia del primer dia hàbil després del retard i fins a un màxim de 15 dies després, tot presentant el bitllet on consti la data de la incidència.

Font: http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/07/29/renfe-inicia-devolucio-expres-cas-retards-20-minuts/422119.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

http://www.usuaris-renfe.com/Renfe/Inici.html

4 08 2010
MISTER LOCKE

Benvingut, mister Locke

04/08/10 02:00 – MANEL BARBERÀ MAS

Corria l’any 1846 i a l’enginyer Sr. Locke li van encarregar de valorar el trajecte del primer ferrocarril a Espanya, el que connectaria Barcelona amb Mataró. Va estar-se uns dies a Barcelona inspeccionant els treballs, els quals van merèixer la seva aprovació. El resultat de la seva visita va ser un comunicat que va dirigir al Consejo de la Compañía, en el qual deia que “sería muy acertado que ésta reuniese bastante capital para construir la línea doble, pues no es improbable que el aumento del tráfico lo exija…”.

L’11 d’octubre del 1848, un cop acabades les obres, es va fer un viatge de prova i a l’anada el tren va trigar 36 minuts a fer el recorregut.

A l’any escàs de la inauguració de la línia s’hi van fer importants obres, una d’elles va ser prolongar les andanes de les estacions per resultar insuficients per al trànsit de viatgers. D’això fa 164 anys.

Corre l’any 2010 i en moltes estacions les andanes continuen sent insuficients i, a més, molt baixes, més de 40 cm del terra al primer graó del tren. Avui en dia anar en Rodalies de Barcelona (Sants) a Mataró es triga 48 minuts.

Segueix havent-hi moltes línies amb via única, Arenys-Maçanet, Vic-Puigcerdà, Manresa-Lleida, etcètera.

Les inversions en infraestructures han estat del tot insuficients i aquestes han quedat obsoletes. Cadascú que tregui les seves conclusions, jo em quedo amb el tòpic de “sin comentarios”.

Sils (Selva)

Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/23-lectorescriu/202861.html

15 09 2010
RODALIES

Xarxa ferroviària
Aproven el pla que preveu crear un sistema de rodalies

A més, es preveu construir cinc intercanviadors entre la xarxa ferroviària i altres mitjans de transport a Girona, Figueres-Vilafant, aeroport, Flaçà i Caldes de Malavella-Sils.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/09/15/aproven-pla-que-preveu-crear-sistema-rodalies/432374.html

15 11 2010
VAGA ENCOBERTA

Gairebé tres hores per arribar a destí

Durant aquest cap de setmana, les cancel·lacions es van produir amb els primers trens que surten de Figueres cap a Barcelona. Dissabte, Renfe va disposar un servei alternatiu per carretera i, poc després de les set del matí, un autocar recollia els passatgers a l’estació de Girona per dur-los fins a Sant Celoni i enllaçar amb un tren de Rodalies que els deixés a la capital. El viatge va durar gairebé tres hores. Sortint de Girona, l’autocar va parar a Caldes de Malavella i Sils, i, a partir d’aquí, va seguir per la carretera comarcal que porta a Sant Celoni, però el conductor desconeixia on s’ubicava l’estació de tren i els mateixos passatgers el van haver d’indicar. Allà, els passatgers van pujar a un Rodalies, que els va portar cap a Barcelona fent totes les parades establertes.barcelona |acn

Font: http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/11/15/gairebe-tres-hores-arribar-desti/445672.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

De maquinistes de Renfe
Una vaga encoberta afecta la línia Portbou-Barcelona
Està previst que la companyia Renfe i el sindicat Semaf es reuneixin dimarts que ve per trobar una sortida

PERACAULA, I. – ACN | BARCELONA Una vaga encoberta de maquinistes de Renfe obliga a suspendre des de dimarts passat alguns trens que fan el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l’inversa. La companyia ferroviària atribueix les incidències a un conflicte laboral que està portant a una vaga no anunciada per parts dels maquinistes i això provoca la suspensió diària del primer i últim tren del dia amb origen i destí a Portbou. Les cancel·lacions es produeixen també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona i està previst que les afectacions s’allarguin fins aquest dimarts quan, segons ha assegurat Renfe, l’empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.

Aquesta no és la primera vegada que els maquinistes entren en conflicte amb l’empresa i plantegen mobilitzacions. El mes de maig passat, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) va convocar els maquinistes a fer tres dies de vaga. Reclamaven més places a l’aparcament soterrat de l’estació de Sants. Un mes anterior a aquesta vaga també n’hi va haver una altra que es va convocar per no estar d’acord amb les modificacions de les condicions laborals.

Tot i que el sindicat es desmarca del conflicte apuntant que no hi prou maquinistes en plantilla, els problemes amb aquests continuen pel mateix camí i aquesta setmana, sense anunciar-ho, estan duent a terme una vaga des de dimarts que obliga a suspendre diàriament el primer i últim tren del dia que cobreix el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l’inversa. Molts passatgers d’aquesta línia han de viure cada dia un calvari per desplaçar-se cap a la capital catalana.

Les cancel·lacions dels serveis s’estan produint també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona. Renfe ha disposat un servei alternatiu per carretera i aquest dissabte poc després de les set del matí sortia un autocar que recollia els passatgers a l’estació de Girona fins a Sant Celoni i allà enllaçaven amb un tren de Rodalies que els acabava de dur a Barcelona.

El viatge va durar gairebé tres hores. L’autocar que els duia a Sant Celoni va parar a Caldes de Malavella i Sils i a partir d’aquí va seguir per la carretera comarcal que va a Sant Celoni on el conductor desconeixia on s’ubicava l’estació de tren i els mateixos passatgers el van haver d’indicar. Un cop a l’estació, els passatgers van pujar a un Rodalies que els va portar cap a la capital catalana fent totes les parades establertes en el trajecte.

Aquest diumenge, el primer tren que surt des de Girona -excepcionalment els diumenges- ha circulat amb normalitat, però la vaga pot continuar afectant la circulació de trens durant dos dies més. Davant d’aquesta situació, Renfe denuncia un incompliment d’horaris mínims dels maquinistes i està previst que la vaga encoberta es pugui allargar fins dimarts que ve quan, segons ha assegurat Renfe, l’empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.

Font: http://www.diaridegirona.cat/catalunya/2010/11/15/vaga-encoberta-afecta-linia-portbou-barcelona/445618.html

7 02 2011
ANDANES

Els riscos de pujar i baixar del tren
La separació i l’alçada entre alguns trens i les andanes de les estacions creen problemes d’accessibilitat als usuaris

GIRONA | PILI TURON la distància entre tren i andana suposa un problema per a bona part dels viatgers.Una dona baixant a l’estació de Caldes de Malavella en un tram de l’andana que no està alçat.La separació que hi ha entre el graó del vagó i l’andana a Sils és força gran.El fet es reprodueix a Flaçà …

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2011/02/07/riscos-pujar-baixar-tren/463641.html

11 02 2011
MAQUINISTA DESPISTAT

Incident a la línia Figueres-Barcelona
Renfe expedienta el maquinista que ha passat de llarg a Sils per esbrinar si la causa ha estat la boira

El maquinista ha hagut de fer marxa enrere prop d’un quilòmetre per recollir els passatgers a l’estació. Alguns testimonis expliquen que la boira no era tan densa
CARLES ARBOLÍ

Sils | Actualitzada el 11/02/2011 14:25

Renfe ha obert un expedient informatiu al maquinista del tren de mitja distància de la línia Figueres-Barcelona que aquest matí s’ha saltat l’estació de Sils per esbrinar si la culpa ha estat de la baixa visibilitat provocada per la boira, tal com ha informat personal de Renfe als passatgers. Segons aquesta versió, el maquinista no hauria vist l’estació de Sils i hauria passat a gran velocitat per davant de les andanes i dels passatgers, que, incrèduls, han vist com el tren que tenia prevista la seva parada a les 9.02 del matí no s’aturava. En adonar-se’n, el maquinista ha hagut de fer marxa enrere prop d’un quilòmetre i ha recollit els passatgers, alguns dels quals han demanat explicacions al personal de Renfe, que ha admès que el conductor no ha vist l’estació.

Tot i aquest imprevist, el viatge ha continuat amb tota normalitat i el tren ha arribat a l’hora prevista a Barcelona, al voltant de les deu del matí. Fonts oficials de la companyia han especificat que en cap moment hi ha hagut risc per a la seguretat, tot i que es manté que es desconeixen els motius de l’incident. Alguns testimonis han assegurat que en el moment que han passat els fets la boira no era molt densa i dubten de la primera versió facilitada pel personal de Renfe.

Font: http://www.ara.cat/societat/tren-salta-estacio-sils-boira_0_425357753.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Estació de Sils
Un tren es passa de llarg l´estació a causa de la boira
El maquinista no ha vist l’estació de Sils i ha passat a gran velocitat per davant de les andanes i dels passatgers

Estació de tren de Sils Carles Colomer

ACN Un tren Mitja Distància de la línia Figueres-Girona-Barcelona s’ha saltat involuntàriament l’estació de Sils a causa de la intensa boira que hi havia aquest divendres al matí a la zona. El maquinista no ha vist l’estació de Sils i ha passat a gran velocitat per davant de les andanes i dels passatgers que, incrèduls, han vist com el tren que tenia prevista la seva parada a les 9.02 del matí no s’aturava. En adonar-se’n, el maquinista ha hagut de fer marxa enrere prop d’un quilòmetre i ha recollit els passatgers, alguns dels quals han demanat explicacions al personal de Renfe, que ha admès que el conductor no ha vist l’estació.

Tot i aquest imprevist, el viatge ha continuat amb tota normalitat i el tren ha arribat a l’hora prevista a Barcelona, al voltant de les deu del matí.

Renfe ha informat que ha obert un expedient informatiu per aclarir el succeït.

Font: http://www.diaridegirona.cat/comarques/2011/02/11/tren-passa-lestacio-causa-boira/464820.html

12 02 2011
PERILLÓS

A l´espera del pas soterrat de l´estació

Un dia de boira densa pot ser perillós perquè a l’estació de Sils per anar a l’aparcament o a l’altra andana cal creuar les vies, així ho afirma l’alcalde Martí Nogué. Per això, l’Ajuntament està pendent que l’Adif construeixi el pas soterrat, que encara no s’ha fet com denuncia ICV de Sils, i que s’hauria d’iniciar en breu segons el tempo previst. Ajuntament, Generalitat i Adif estan pendents de signar el conveni que ja es va aprovar per ple per solucionar-ho.sils |e.b.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2011/02/12/lespera-del-pas-soterrat-lestacio/464898.html

30 01 2012
Anna

Ens agradaria contactar amb la plataforma per una entrevista en un mitjà de comunicació. Gràcies.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: