Sils, gran pàrquing de Girona

11 08 2008

una idea de l’alcaldessa Pagans

2008

El Govern advoca per una nova línia de Rodalies entre Girona i Maçanet
La freqüència de trens en hora punta fins a Maçanet-Massanes seria d’un cada 30 minuts

BARCELONA | EUROPA PRESS/DDG
El Govern de la Generalitat advoca per la creació d’una nova línia de Rodalies a les comarques de Girona i que uneixi la ciutat de Girona amb l’estació de Maçanet-Massanes amb un tren cada 30 minuts a l’hora punta, un dels objectius que estableix l’executiu català al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, actualment en fase de tramitació.
Així ho va explicar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una pregunta parlamentària per escrit formulada pel diputat de CiU Benet Maimí.
En la pregunta, el diputat nacionalista va demanar informació a la Conselleria sobre quins són els motius del Govern per “no incrementar la freqüència de passada del servei ferroviari entre Barcelona i Maçanet de la Selva per la costa”, que és l’anomenada línia C1 de la xarxa barcelonina de Rodalies gestionada per la companyia Renfe.
El Govern va recordar que aquest tram -que va ser la primera línia ferroviària que va néixer a la Península ibèrica, el 1848, i que llavors unia Barcelona i Mataró, promoguda per l’empresari “indià” Miquel Biada- té doble via entre Barcelona i Arenys de Mar.
El “condicionant” que limita la capacitat del tram és que, a partir d’Arenys de Mar no hi ha via doble, sinó única, “motiu pel qual és preferible que els trens amb origen o destí Girona circulin per la línia de l’Interior”, el que és el mateix, la línia que surt de l’estació de Sant Andreu Comtal de Barcelona travessant el Vallès Oriental, i que també arriba a Maçanet-Massanes, on continua fins a la ciutat de Girona.
“Donada la limitació de la capacitat infraestructural, els serveis ferroviaris existents a la línia de la costa van orientats a servir la mobilitat entre Barcelona i el Maresme, que concentra el gruixut de la demanda”, va argumentar el Govern.

Font: Diari de Girona, 11/08/2008

2007

Sils, gran pàrquing de Girona, una idea de l’alcaldessa Pagans

Pagans reclama una xarxa pròpia de rodalies per alleugerir el trànsit a Girona
Ampliar reformes. Pagans considera imprescindible la millora de la xarxa de trens de proximitat.

DDEG, GIRONA.

L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans (PSC), va insistir ahir en reclamar la millora de xarxa de rodalies per aconseguir millorar la circulació de vehicles al centre de Girona. Pagans va considerar que perquè augmenti l´ús dels transport públic no només calen campanyes, si no que reclama «les eines». La màxima autoritat municipal va posar com a exemple l´augment de freqüències dels autobusos, on ja s´ha notat un increment del seu ús, tot i que encara «estem a uns nivells baixos».

Pagans va advertir que «no s´ha fet una autèntica revolució en el trasport públic i encara estem pendent d´una altra». Va assenyalar que «Girona ha de tenir les seves pròpies rodalies amb tren, i no només Barcelona». La màxima autoritat afirma que «es pot tenir uns grans aparcaments a Flaçà, Sils o Caldes, però després s´ha de tenir un tren que passi cada deu minuts o cada quart».

Font: Diari de Girona, 11/07/2007

Llegiu també:

Anuncis

Accions

Information

3 responses

11 08 2008
LNC

Aneu-vos acostumant, en Nogué es vol portar la centralitat del poble a Mallorquines. Just a la Rotonda que va fer en Rovira i va ser tan criticada, ara s’ha vist el perquè. S’està fent un hipernyap en forma d’U des del milenium a la junta de compensació del secor central. La zona de la vostra Església i l’Estació, esdir, el centre històric de Sils d’aquí quatre anys serà una mena de Raval amb pàrquings, horts, cases antigues i poc mantingudes per immigrants, etc…

13 08 2008
Anna

Ja seria hora que hi hagués una bona comunicació entre Girona i el Maresme. No veieu com va la Nacional II de concorreguda? Moltíssima gent venim de fora i no podem utilitzar el transport públic per manca de servei?. El que diuen que només hi ha una via a partir d’Arenys…fa uns 15 anys n’hi havien dues i estava molt bé poder venir a Girona en tren des del Maresme, ja sigui per la feina, al metge o a estudiar. A veure si es posen les piles tal com cal, i no ens consideren ciutadans de tercera.

12 12 2008
Bloc

UN INTERESSANT PROJECTE DEL TREN A GIRONA

El Pla Director del sistema urbà de Girona preveu la construcció de quatre estacions noves de tren entre l’aeroport i el Pont Major per crear una àgil xarxa de rodalies que incrementi l’ús del transport públic i redueixi el vehicle privat.

La mobilitat va ser un dels temes més destacats en la campanya de les passades eleccions municipals de Girona i, en aquest context, un dels principals debats es va centrar sobre si era necessari o no per a la ciutat la construcció d’un tramvia. CiU, ERC i ICV n’eren els seus principals impulsors, mentre que l’alcaldessa, Anna Pagans, considerava que els costos resultaven excessius. L’alternativa del PSC era incrementar la freqüència de trens entre els municipis propers a Girona i instal·lar dos baixadors: un al nord de la ciutat (Pont Major) i un altre al sud (Avellaneda). La tesi d’Anna Pagans era que “els aparcaments dissuasius de Girona han de ser a Sils, Caldes i Flaçà”. Ara, el Pla Director del sistema urbà de Girona, presentat dimecres pel director general d’Urbanisme a Girona, Pere Solà, no només recull aquelles propostes electorals del PSC, sinó que les amplia en un projecte per crear una xarxa de rodalies. Aquest pla inclou fins a quatre estacions noves de tren. Una seria entre el Pont Major i Pedret, pensada per la proximitat de l’hospital Trueta; una altra a l’estació fe mercaderies, ja al sud de la ciutat; una tercera entre Riudellots i Girona, previsiblement enfocada a atendre les necessitats del Polígon Industrial; i una quarta a l’aeroport. Aquesta s’ha convertit gairebé en imprescindible tenint en compte l’espectacular increment del nombre de passatgers registrat en els últims anys, de la mateixa manera que cada cop es fa més necessari aprofitar el pas del TAV al costat mateix de les instal·lacions de Vilobí. El projecte global és interessant i ambiciós per fomentar el transport ferroviari, cada dia més imprescindible en els sistemes de mobilitat. Ara bé, un cop elaborat aquest pla, queda per saber el calendari i com es pensa dur a terme, perquè les necessitats no són de futur, sinó de present.

Divendres 12 de desembre de 2008
http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008121200_4_303533__Opinio-INTERESSANT-PROJECTE-TREN-GIRONA

Llegiu també: L’Estació i RENFE

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s




%d bloggers like this: