Col·lecció Claret

12 09 2008

Col·lecció d’automòbils Salvador Claret. Un Museu a Sils

PdVMotor09 Hobbies 1

round-icon-small Perdrem la Llotja i la Col·lecció d’automòbils Salvador Claret ?

On es traslladarà el museu?

La Llotja canviarà de municipi?

Fonts dignes de crèdit confirmen que a més de perdre la “Col.lecció d’Automòbils Salvador Claret“, Sils podria perdre també la “Llotja de l’automòbil i la moto antiga“, la Llotja de Sils, degana de les fires ibèriques, especialitzada en vehicles antics i de col·lecció, que s’organitza el primer cap de setmana de juny. L’any 2007, la participació d’expositors va ser la més nombrosa de totes les fires del sector organitzades arreu de l’Estat, amb més de 300 expositors vinguts, entre d´altres països, d´Anglaterra, França, Italia, Portugal, Alemanya i Espanya. La seva afluència de visitants es va estimar en més de 35.000 persones.

Ens agradaria poder desmentir aquesta informació. Ignorem si l’Ajuntament de Sils ha fet gestions sobre el tema.

Foto inferior: http://www.giromus.cat/02_catala/11_personatges_ca/claret_ca.htm

round-icon-small Situat a peu de l’N-II, les obres de desdoblament d’aquesta carretera han provocat una disminució de l’afluència de visitants. Per aquest i altres motius, la col·lecció es traslladarà. Claret no vol revelar on ni quan. Però ja està escalfant motors.

Font: El Punt, 27 agost 2008

round-icon-small SALVADOR CLARET SARGATAL, un excel.lent entès del món dels Automòbils. Ell conserva, amplia la col.lecció amb l’ajuda de la seva família. Participa en conferències, cedeix i exposa automòbils i d’altres articles arreu del món. Gaudeix d’aquest món, que coneix bé perquè s’ha documentat durant tota la seva vida.

SALVADOR CLARET NASPLEDA, era el seu pare, pioner i fundador de la “Col.lecció d’Automòbils Salvador Claret”. Ell era el gran de 7 germans i van quedar orfes quan ell tenia només 8 anys. Va anar a viure a casa d’un metge, el Dr. Sànchez. Aquest senyor era dels únics que tenia cotxe de Girona. En Salvador el sabia portar millor que el propietari, que el va ajudar a trobar una feina relacionada amb l’automòbil. Va regentar un taller de cotxes a Girona, va fer de taxista i va crear una autoescola, “Autoescola Claret”. El seu primer cotxe, el va comprar l’any 1958, era un Ford de model T del 1923. No tenia però encara cap idea de crear un museu, només passió pels cotxes. Tota una vida vinculada a l’automòbil.

SALVADOR CLARET SARGATAL, va néixer l’any 1949 a Sils i es considera un gran ambaixador de Girona. Comenta que, a casa seva van entrar primer els cotxes i després jo. Com que jo era el petit, tenia 12 anys i acompanyava al meu pare per tot arreu i li portava els estris que em demanava. Ben aviat vaig començar a conèixer aquest món. Actualment gestiona varies empreses entre elles, una estació de servei, un bar i un restaurant, situat a peu de la N-II del terme municipal de Sils, en la cruïlla que va a Vidreres. Aquesta col.lecció es pot veure a Sils. Vam poder conèixer Salvador Claret, i amb poca estona ens va fer estimar el món de l’automòbil. Tal i com diu ell, l’automòbil és el clar reflex de la societat. –

– LA COL.LECCIÓ ESTÀ DEDICADA A L’EVOLUCIÓ VISCUDA PELS AUTOMÒBILS, DES DEL SEU NEIXAMENT ? Sí, però també hi trobem motocicletes, bicicletes i material d’aviació, a vehicles de motor i les seves peces; en definitiva el món de l’automòbil. Es pot veure gairebé tots els anys, des del vapor al 1890 fins avui. El primer vehicle que va comprar el meu pare, l’any 57 o 58, va ser un Ford del model T del 1923. Ara ja no el tenim perquè ell el va vendre per canviar-lo per un altre. En aquell moment no hi havia cap idea de col.leccionar. Ell tenia una gran passió pels cotxes i els adquiria per desmuntar-los, per veure com funcionaven i tornar-los a muntar. Els estudiava per conèixer la maquinària interior.

QUANTS AUTOMÒBILS TÉ LA COL.LECCIÓ ? Té 134 automòbils, 87 motocicletes, 60 bicicletes i material d’aviació. Però també té molta part d’articles dedicats al món de l’automòbil, com fons documental, fons d’Art, pintura, joguines… l’Art automobilístic amplia i enriqueix aquest museu. Tot aquest fons documental, fa que aquesta col.lecció sigui única.

– QUAN DECIDEIX CONSERVAR I CONTINUAR LA COL.LECCIÓ DEL SEU PARE ? Quan el pare va morir, a l’any 1984, la meva germana, els nebots i jo vam decidir que la col.lecció no es vendria, sinò que treballeriem per ampliar-la.

– QUINS CANVIS HA INTRODUIT ? Doncs, la compra de vehicles de fabricació nacional i bicicletes. Peró el que més s’ha incrementat és la biblioteca, l’arxiu relacionat amb l’automòbil i el fons d’art. – Vostè diu que l’automòbil és el reflex de la societat, en què es basa per fer aquesta afirmació ? Em refereixo a la branca social. El cotxe no ha canviat mai, tècnicament parlant, només d’estètica. Però ha provocat molts canvis en la nostre societat. Les ciutats s’han adaptat a ell, han hagut de crear les carreteres, modificar les rutes, ha canviat el concepte del temps. Abans la gent anava a peu per arribar a molts llocs i amb el cotxe va canviar la idea. El desplaçament es va facilitar per tothom. La nostra societat viu al voltant de l’automòbil. Si hi ha una nova crisis de petroli, s’hauran de reduir els consums. El primer bé de les persones és la casa i el segon el cotxe. És un gran recaptador d’impostos.

– LI COMPORTA MOLTES DESPESES EL FET DE TENIR LA COL.LECCIÓ ? Si, sí. Moltes. Tot és molt car. Sempre parlem de comprar, ampliar la col.lecció, i tot això implica que constantment estàs fent moure diners. Aquella pintura, o aquell llibre, o aquell cotxe, no es pot deixar escapar. Viatges a d’altres països per fer alguna conferència, o mostra, o exposició.

– HA TRASLLADAT PART DE LA COL.LECCIÓ PER CATALUNYA, ESPANYA O ALTRES PAÏSOS ? Sí, hem fet fires i exposicions. Hem estat al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa, hem cedit material als 100 anys del Real Automòbil Club de Catalunya. També deixem alguns vehicles a Fundacions, Ajuntaments i altres Institucions Públiques, que celebren setmanes temàtiques. Alguna empresa que ens demana un cotxe per exposar. Durant l’any 2005 vam fer un total de 20 exposicions i 12 del que portem del 2006. També viatjo fora d’Espanya, m’hi trobo bé. Fem xerrades on tothom escolta i està interessat pel tema. Volen aprendre i intercanviar informació. M’enriqueix i en gaudeixo. Però em nego a deixar cotxes antics per publicitat i pel.lícules que no fa gent professional. Perquè el tracten com un objecte més d’atretzo, és material que lloguen i no hi donen cap importància.

– EL MÓN DE L’AUTOMÒBIL ESTÀ POC DESENVOLUPAT A ESPANYA ? No es pot comparar amb països com Bèlgica, Holanda o Alemanya que han fet de tot per poder recuperar els seus cotxes de l’època perquè ho consideren un llegat històric i cultural i com no, social. Aquí no s’hi dóna importància. No hi ha aquest afany de conservar, conèixer el món dels automòbils. La proposta museística és molt fluixa, els continguts són avorrits i no capta l’atenció de ningú. Per exemple, el dia que la BMW va obrir una gran exposició a Munic, va ser una sensació impressionant. Hi havia un gran esforç darrera. Tota la història estava reflexada amb fotografies en forma d’espiral, de manera que mentre anaves pujant arribaves als nostres dies. Molt de suport fotogràfic, videos, pintures…


Font: Sandra Floreenza i Xifra, Museus de les comarques gironines

……………………………..

round-icon-small A l’inici de la dècada del 1960, Salvador Claret va començar a reunir una col·lecció de vehicles d’època que, amb els anys, s’ha convertit en una de les millors de l’Estat espanyol. Salvador Alsius ens mostra alguns dels 130 vehicles que s’hi exposen.

La Col·lecció d’Automòbils de Salvador Claret està situada als afores de Sils, al costat de l’hostal que també va fundar Salvador Claret, l’Hostal del Rolls. En aquest museu s’hi exposen cotxes, motos i, fins i tot, una avioneta.

Salvador Claret va fer dels vehicles d’època una de les passions de la seva vida. El seu primer cotxe, el que li va despertar l’afició, va ser un Ford T, amb el qual va participar al ral·li de Sitges i va fer la volta a Espanya i a Portugal l’any 1966.

El vehicle més antic la col·lecció és un Merry Weather de 1883, que funciona a vapor. Altres joies del museu són un Alfa Romeo de l’any 1925 i un Avions Voisin que, a més de tenir un motor extraordinari, era una perfecta mostra d’art déco.

Altres cotxes són interessants per la notabilitat dels seus propietaris, com un Rolls-Royce de la comtessa de Güell; el Ford A de l’actriu Madaleine Caroll, que passava temporades a Sant Antoni de Calonge; el Mercedes Benz que havia lluit Francisco Gento, l’extrem internacional del Reial Madrid, o un Cadillac que pertanyia a la flota de la casa civil i militar de Franco.

Una de les quatre sales de l’espai d’exposició està dedicada a Catalunya, amb cotxes com un Hispano Suïssa, un Ricard de competició, un Biscuter o un Iseta.

Font: Edu3cat

round-icon-small Llegiu també:

Anuncis

Accions

Information

21 responses

24 08 2008
Bloc

El Museo de D. Salvador Claret en Sils (Girona) es una de las visitas más recomendables que puede hacer un aficionado a los vehículos clásicos. Posee una numerosa y variada colección de ejemplares, donde destacan con luz propia los de fabricación española algunos de los cuales sólo podemos encontrar aquí por ser modelos únicos. Marcas como Orix, Salamanca, Nacional R.G., Ricart, Salvador, Eucort, etc, no las verás en otro museo.

Pero esta fenomenal colección tiene un talón de Aquiles que es la falta de espacio de las instalaciones. Esto hace que algunos coches, motocicletas o elementos decorativos se solapen unos a otros, dificultando la toma de la fotografía pertiente. Es un problema comprensible y mejor así a que algunos ejemplares queden desprotegidos o a la intemperie.

Lo que no resulta tan comprensible es que el único Pegaso Z-102 que poseen, una berlinetta Touring Panorámica blanca, de las últimas que se fabricaron, esté completamente tapada por un artefacto o máquina enorme, que no parece guardar ninguna relación con el mundo del automóvil, y que lo más cercano que me recuerda es a una asadora de castañas.
Yo me hice un viaje de 700 Km. de ida más otros tantos de vuelta sólo para ver este Pegaso, y vosotros juzgareis las fotos que le pude tomar…

http://www.pegasoqueestasenloscielos.es/?p=498

27 08 2008
Bloc

dimecres, 27 d’agost de 2008

Motors de la història

La col·lecció d’automòbils Salvador Claret de Sils inclou 136 cotxes, 98 motos i un centenar de bicis

ANNA PUIG

Els humans tenim la mania de desplaçar-nos contínuament d’un lloc a l’altre. I som mandrosos. Ens les enginyem per buscar sistemes que no ens suposin una despesa d’energia (humana). En aquest sentit, l’automòbil ha estat el vehicle terrestre que més incidència ha tingut en la societat i l’economia al segle XX. Des dels primers carruatges amb motor del segle XVIII fins als actuals cotxes de darrera generació, el món de l’automòbil ha evolucionat espectacularment.

Tant si sou aficionats al motor com si no, us recomano visitar les instal·lacions de la Col·lecció d’Automòbils Salvador Claret, a Sils. En una superfície de 3.500 metres quadrats hi trobareu 136 cotxes, 98 motos i gairebé un centenar de bicis. A part de motors estacionaris, eines agrícoles motoritzades i un munt de pòsters i fotografies històriques. Però no hi busqueu un museu convencional. «Nosaltres no tenim un projecte museogràfic. És una col·lecció on els automòbils estan col·locats seguint només criteris d’espai», diu el promotor, Salvador Claret. Això sí, la col·lecció està integrada a la xarxa del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i, entre altres coses, s’han editat quaderns didàctics per als escolars.

Entre les peces més significatives, hem de destacar un automòbil a vapor Merryweather de 1883, així com la rèplica del Bonet, el primer automòbil construït al nostre país. Dins del seu recorregut hi trobareu marques tan emblemàtiques com Hispano Suiza, Rolls Royce, Bugatti o tan populars com el Ford T, Biscuter o el Seat 600. El Rolls Royce de la comtessa de Güell, un Maybach únic a l’Estat, un Ricard que es va cedir per exposar-lo a l’Expo de Sevilla i que es va cremar en l’incendi d’un dels recintes firals, un vehicle de l’actriu de Hollywood Madeleine Carroll o un dels Jaguar de la casa civil i militar de Franco. També hi ha motos de Sito Pons, Crivillé o Cardús i marques com Gas Gas, Bultaco o Montesa.

En definitiva, un passeig pel motor de la història. La Col·lecció Salvador Claret, però, no passa pels seus millors moments. Situat a peu de l’N-II, les obres de desdoblament d’aquesta carretera han provocat una disminució de l’afluència de visitants. Per aquest i altres motius, la col·lecció es traslladarà. Claret no vol revelar on ni quan. Però ja està escalfant motors.

Preu de l’entrada: – 3 euros. Hi ha preus especials per a grups

Horaris d’estiu: – De dijous a dissabte, de 10 del matí a 5 de la tarda. Diumenges, només matins

Font: http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2976990

29 08 2008
Anònim

La col·lecció es traslladarà, a un altre indret del terme municipal de Sils?
Una pena que el museu marxés de Sils. El regidor corresponent hauria de fer gestions.

29 08 2008
Jo

Sí, s’haurien de fer gestions urgents, Sils no hauria de perdre una cosa així.

2 09 2008
Anònim

Imagineu que perdem la col.lecció d’automòbils i amés amés perdem la Llotja de Sils, si no me equivoco la porta el mateix Claret.

Solució, la Generalitat i l’ajuntament compren can Cabirol, 2000 m2 per a un magnífic museu, sense comptar el gran pati. I Sils guanya un equipament cultural de PRIMERA.

Señores i senyors regidors, podriau treure el asumpte al ple del dijous 4.

3 09 2008
buf

Abans de comprar la Magnífica Casa i Pati de Can Cabirol per al museu s’ha de destinar a equipaments per la gent…

Cosa que ja hauria de ser una realitat.

4 09 2008
LNC

S’ha de comprar, gastar i l’ajuntament ha de pagar equipament o Museu?

I després criticar que es pagui el transport escolar i la recepció de les urbanitzacions ???

Les prioritats silenques són d’allò més estranyes, sectàries i xenòfobes.

De bon segur la bona gestió d’en Salvador Claret ens evitaran aquestes idees de bombers dels Sils antic… actualitzar-se o morir. Ànims salvador tu podràs, com sempre 😉

4 09 2008
buf

Si apa que amb els “moderns” que són veritablement sectaris anem apanyats. És clar que l’Ajuntament ha de pagar euipaments, i no cal debatre més perquè és òbvi.

Si en comptes de fer el Centre Cívic haguéssim comprat aquesta casa donaria per molt. Pas a pas i sense pressa…

4 09 2008
baf

compte el que dius, buf, que la prepotent LNC et pot acusar de sectari, xenofob, amb idees de bomber de Sils reaccionari i més f… que el PP

4 09 2008
buf

Això de xenòfib no s’aguanta per enlloc. I ja t’asseguro que és més sectària ella demanant només coses per una sola Urbanització.

Que el PSOE és pitjor que el PP està clar. Tots dos són dolents però uns diuen les coses pel seu nom mentre els altres te les foten d’amagat…

21 10 2008
·Enginys

VII MOSTRA I ENGEGADA D´ENGINYS MECÀNICS
El proper 9 de novembre de les 11 a les 14 hores, la CASC organitza la seva reunió anual dels «enginys mecànics» als jardins de les seves instal·lacions. La reunió és una cita prèvia a la Setmana de la Ciència que anualment se celebra a la Col.lecció amb una jornada de portes abertes i que aquest any s’ha previst per al dia 16 de novembre. La Col.lecció convida en aquesta edició especialment a tots aquells propietaris de motors estacionaris a que vinguin amb els seus motors a la Col.lecció a Sils. Més informació al c.e.: casc@museuautomobilsclaret.com o al 972853036.

http://ids-pmpersils.blogspot.com/2008/10/vii-mostra-i-engegada-denginys-mecnics.html

17 09 2009
.Motor Toys, 10 oct

Dijous 17 de setembre del 2009
El Punt

Torna Motor Toys

La Col·lecció d’Automòbils de Salvador Claret organitza per al dia 10 d’octubre la segona edició del Motor Toys. Aquesta fira dedicada a les miniatures i joguines relacionades amb el món de l’automoció tindrà lloc a la plaça de l’Estació de Sils, de les 10 del matí a les 7 de la tarda. S’hi preveu la participació d’uns 25 expositors, uns quants procedents de l’estranger.

21 09 2009
.Guia de museus

Dilluns 21 de setembre de 2009
Diari de Girona

Tres espais de les comarques gironines seran a la primera guia de Museus d´automoció
El llibre inclou les col·leccions de Vicenç Folgado de l’Escala, Francesc Sais de Palau Sator i Salvador Claret de Sils

Foto: Un Ford descapotable de 1929 que es pot veure al Museu de la col·lecció Vicenç Folgado de l’Escala.

mayte llandrich

GIRONA | MAYTE LLANDRICH

Avui dilluns es presenta la Guía de Museos de automoción de España, que agrupa 23 museus agrupats a la Federació Espanyola de vehicles antics. Entre els museus que s’hi poden trobar, n’hi ha tres que es troben ubicats a les terres gironines. Els museus que representen la província de Girona són: el Museu de la moto col·lecció Vicenç Folgado, el Museu Vehicles Col·lecció Francesc Sais i la Col·lecció d’automòbils Salvador Claret.

D’entrada, d’aquesta guia se’n farà una tirada de 25.000 exemplars, però s’espera que ràpidament s’ampliï amb una segona tirada. Un total de 23 museus són presents en aquesta guia, i malgrat i que no hi són tots, s’hi poden trobar els més representatius.

La presentació oficial de la guia es fa una setmana abans de les Jornades de Patrimoni que se celebren els dies 26 i 27 de setembre organitzades per la FEVA (Federación Española de Vehículos Antiguos). Les Jornadas Patrimonio Automoción se celebren a la majoria de països europeus i és la tercera vegada que tenen lloc a Espanya. Enguany, a més, s’ha fet una crida perquè tots els vehicles antics surtin pels carrers de les principals ciutats de l’Estat, amb motiu de la celebració dels 50 anys de la creació de la Dirección General de Tráfico. La idea de la FEVA és que altres països europeus repeteixin la idea de crear una guia de museus de vehicles antics.

Aquesta guia, segons els seus responsables, està dirigida a la sensibilització de les autoritats i la societat en general cap al nostre patrimoni d’automoció. També es pretén preservar, conservar i difondre el patrimoni industrial d’automoció.

El Museu de la Moto, col·lecció Vicenç Folgado de l’Escala, va obrir les seves portes l’any 1999 amb un fons que no ha deixat mai de créixer i ja s’hi poden contemplar més de cent motos restaurades. Està organitzat en diferents espais, on les motos són les principals protagonistes, però amb una notable presència d’automòbils que daten des de 1923 fins a1980. El museu completa la seva col·lecció amb diverses miniatures, joguines i una gran maqueta de tren situada a la part alta.

El Museu de Vehicles Col·lecció Francesc Sais, situat a Palau Sator. Aquest museu consta d’una exclusiva selecció de clàssics populars tals com Mini Morris o Renault 7 entre d’altres, juntament amb altres de fabricació internacional com el Ford Capri o Volswagen. El més antic dels vehicles exposats és un Citröen 5CV de 1924. Les motos també estan representades en aquesta col·lecció amb models de Guzzi o curiosos ciclomotors o motos franceses.
La col·lecció d’Automòbils Salvador Claret de Sils es troba en un espai de 4.500 metres quadrats, dividit en cinc sales diferents. S’hi troben els automòbils antics i diversos objectes relacionats amb l’aviació, motos, velocípeds, motors estacionaris i altres temàtiques.

Des de 1990, les adquisicions de noves peces han anat encaminades, la majoria d’elles, als vehicles fabricats a Espanya, així com a l’adquisició de velocípedes i bicicletes. Prioritzen també, l’adquisició o acceptació de cessions d’arxius, llibres, catàlegs…. que faran que la seva biblioteca, arxiu i hemeroteca, sigui una de les més extenses que es poden consultar relacionades amb els vehicles que es fabriquen a Espanya.

http://www.diaridegirona.cat/cultura/2009/09/21/cultura-tres-espais-comarques-gironines-seran-primera-guia-museus-dautomocio/358532.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Dilluns 21 de setembre del 2009
El Punt

Editen la primera guia estatal de museus d’automoció, que n’inclou tres de les comarques gironines
Hi ha les col·leccions de Sils, l’Escala i Palau-sator

21/09/09 02:00 – Girona – CARLES RIBERA

Foto: La Col·lecció d’automòbils Salvador Claret. Foto: ANNA PUIG.

La Federació Espanyola de Vehicles Antics (FEVA) presenta avui la primera guia de museus d’automoció de l’Estat, que inclou tres col·leccions gironines entre les vint-i-tres que hi són recollides: la Col·lecció d’Automòbils Salvador Claret, de Sils; el museu de vehicles Col·lecció Francesc Sais, de Palau-sator, i el museu de la moto de Vicenç Folgado, a l’Escala. Precisament, la guia ha estat impulsada pel responsable de la comissió de patrimoni i història dela FEVA, Salvador Claret.

La primera guia d’aquest sector museístic i col·leccionista inclou les dades de vint-i-tres espais, la meitat situats a Catalunya, amb una completa descripció del contingut de les col·leccions, així com també les informacions més útils per orientar els possibles visitants, com ara els horaris, els dies de visita i, en alguns casos, les condicions que cal complir per poder visitar la col·lecció. L’objectiu d’aquesta documentació és, segons explica Salvador Claret, responsable de la guia, «divulgar de la millor manera possible la tasca portada a terme en la defensa del patrimoni d’automoció».

La presentació de la guia, que també es pot trobar en format digital, es farà avui a tot l’Estat espanyol i està emmarcada en la difusió de les jornades de patrimoni que aquest sector farà el cap de setmana entrant.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/5-cultura/19-cultura/82505.html

12 12 2009
.Què passa Neng?

Què passa Neng?
El cotxe tunat del quillo pastillero Nen de Castefa a Sils

DDG
Salvador Claret, responsable del Museu d’automòbils Salvador Claret de Sils, ha explicat, després d’adquirir el vehicle que espera que l’exhibició d’aquesta peça tant «singular» serveixi de promoció per donar a conèixer el museu. El cotxe del «Nen de Castefa» ha estat cedit a la subasta de manera desinteressada per la productora el Terrat, i els beneficis obtinguts es destinaran a finalitats solidàries.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2009/12/11/comarques-tunning-mediatic-sils/375284.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

El cotxe del Neng de Castefa se subhasta a Auto Retro Barcelona

Gràcies a la col·laboració d’Andreu Buenafuente i de la seva productora audiovisual El Terrat, el tan famós Renault 4 tunejat del no menys conegut Neng de Castefa (interpretat per l’actor Edu Soto), serà exposat a Auto Retro Barcelona per ser subhastat diumenge, 6 de desembre, a les 13 hores.

http://www.autoretro.es/cat/images/nota5_cat.pdf

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Fotos:

Influencia social de la televisión:
http://amavda.wordpress.com/2007/02/25/el-neng-de-castefa/

12 12 2009
Anònim

Tot per l’audiència que el museu té poques visites!!!

😦

12 12 2009
zzz

Crec que tenim el millor museu de la comarca, gracies al sr Claret i crec que es tindria que potenciar mes des dels organismes oficials, ja que es una cosa que el turisme que visita la costa Brava ni coneix.
Suposo que el dia que es trasladi aquest museu a can fanga despres tot seran plors, pero sera el resultat de la deixadesa habitual per part dels iluminats de torn.
Quantes visites tindria un museu aixi si estigues a Bcn?

12 12 2009
.Què passa Nen?

12 05 2010
.Bloc

12 11 2010
14 NOVEMBRE, PORTES OBERTES

Dia 14 de novembre, Jornada de Portes Obertes de les 10 del mati dins les 14.00 Hores. Visites comentades a les 11.00, 12.00 i 13.00 hores.

Dia 21 de novembre, VIII edició de la Mostre i Engegada d’enginys mecànics, al jardi de la Col.lecció. Tots els que hi vulguin venir esta invitats, a mes si pot portar qualsevol artefacte mecanic rar.
Us hi esperem.

VIII Mostra i engegada de ginys mecànics,
Amb motiu de la Setmana de la Ciència, als jardins de la Col.lecció, a Sils.
Es posaran en funcionament motors a vapor, motors de explosió anteriors al 1914, etc.
Tot això el 21 de novembre a partir de les 11 del matí.

Font: Facebook

28 10 2012
Anton

Salvador Claret virtual tour – http://carakoom.com/group/107/

26 02 2017
RAFAEL BERGA RUIZ

La Col.lecció d´Automòbils Salvador Claret de Sils (Girona),crec que ha d´estar al mateix lloc.Aquest lloc,es la millor referència de la col.lecció d´automòbils més important no solament de Catalunya,ni d´Espanya,sino una de les més importants d´Europa.
Per això,jo crec com a aficionat als cotxes clàssics que he sigut,soc i seré,que es un dels punts de referència més importants de Sils i no voldría que cambiessín d´ubicació.
Per això,animo tant a l´Ajuntament de Sils (La Selva),com a la Generalitat de Catalunya,que facin tot el possible perqué La Col.lecció d´Automòbils Salvador Claret es quedi on está,malgrat que per culpa de tot aquell Scalextric que hi ha montat,hagi hagut un descens important de les visites a aquest museu,que a afectat negativament en l´econòmia local i del Museu.
Com a aficionat als cotxes antics que soc des de que portava bolquers fins ara em faría moltìssima il.lusió que aquest llegendàri Museu es quedi on es i que es faci publicitat a tots els mitjans de comunicació(televisió,premsa i ràdio),de que la gent aficionada als cotxes clàssic(i encara que no ho siguin),que visitin anualment aquesta Col.lecció,será la millor manera de posar la marxa enrere en el temps i poder veure com eren els primers vehicles automotrius,fins als mes actuals,com són el Ford Sierra Cosworth amb el qual el pilot madrileny Carlos Sainz va guanyar el Campionat d´Espanya de ral.lis de 1987 o el Lancia Delta de l´equip Trident de l´antic París-Dakar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: