De Sils a La Crosa, en bici

9 12 2008

article del bloc Alforges de Sils

23 novembre 2008
El recorregut és modest, però està fet amb la idea de enllaçar Sils amb la ruta del carrilet, entre Bescanó i Anglès. Pot ser una etapa que ens porti fins a Olot des de Sils.
Vista del recorregut total:

Vista ampliada des de Vilobí fins a la Crosa:

Fins a Vilobi es segueix l’itinerari habitual per Milenium, el golf de Caldes, Restaurant La Tiona i Pitch&Putt Franciach. Es va en direcció al camp de futbol agafant una pista que va paralela al riu Onyar.

Passada una primera masia girem a la dreta en la propera cruilla, passant molt a prop d’unes cases o granges. Al cap d’una estona veiem uns senyals que indiquen Sant Dalmai, cap a l’esquerra, el camí és solament apte per bicicletes i vianants. Inicialment ens fa retrocedir però desprès enfila decididament Sant Dalmai, on ja veiem el turó que domina el volcà de La Crosa.
Seguint les indicacions d’algun intinerari pugem fins que acaba l’asfalt i girem a la dreta, fins unes grans cases. Enfilem doncs la pujada a la Crosa, per un dels seus punts més accessibles. A ladt de la pujada trobem una cruilla de camins, i prenc el de la esquerra, que no baixa. El camí és molt maco, puja lleugerament i ens porta per un dels limits de la Crosa, fins la carretera, on hi ha una àrea arranjada amb mirador inclós.

Fins aquest punt són 19,8 km. Com sempre la ruta busca els desnivells més moderats.