Joan Oliveras, artista local

2 05 2009

Els escuts del Barça

281

280

278

282

Les fotos superiors són de collita pròpia. Cliqueu les fotos inferiors per conèixer la seva procedència.

267

2701

268

269


EXPOSICIÓ DE JOAN OLIVERAS – ARTESANIA EN FUSTA
DEL 25 D’ABRIL AL 3 DE MAIG
Els escuts del Barça. Fem Barça!

Aviat farà quatre anys que vaig començar a treballar la fusta. En aquells moments, em considerava un reciclador de fusta, però potser defineix millor la meva activitat el concepte d’artesania. L’acceptació popular de la meva feina – no se si seria massa agoserat parlar d’art- em va portar a experimentar amb noves formes, aixó si, sempre molt propers a la realitat humana i social. I el Barça, que representa pel país un sentiment molt arrelat, va esdevenir un referent constant de la meva obra.

I que constitueix millor la imatge de la institució barcelonista que el seu escut? Així doncs, els escuts del Barça es convertiren en model i la font d’inspiració del meu treball. Tot plegat, em va portar a encertat una tasca de recerca al voltant de l’escut del F.C. Barcelona. El primer escut que vaig trobar era el dels seus inicis, de l’any 1889, el qual curiosament porta la imatge d’un rat penat. Després d’aquest primer escut en sorgiren d’altres, això si, representant gairebé sempre la realitat del país: les quatre barres i la creu de Sant Jordi. El franquisme, però, va obligar el mateix any 1939 a anul·lar dues barres de l’escut per tal de diluir els trets d’identitat de Catalunya.

L’exposició recull deu escuts del Barça. És un immillorable manera de fer un recorregut per la història del Club. Per molts anys Barça!

Font: Web municipal

L’ENTREVISTA – JOAN OLIVERAS – ARTISTA LOCAL

Nom : Joan Oliveras.
Lloc i data de naixement: Vaig néixer a Sils el 14 d’agost del any 1948.
Defineix-te en una paraula: Pacient.
Que et va impulsar a crear la teva obra? Vaig pensar que als meus 60 anys tenia que fer alguna cosa que m’omplis el temps, el sofà no és per mi.
Quan temps fa vas decidir-ho? Ara fa dos anys.
Quins materials utilitzes normalment? Sempre fusta que trobo al bosc, soques de bruc, teia, faig, roure.
Quan temps et porta acabar una obra? Un promig de 35 hores més o menys.
Que en pensen la gent del teu voltant de la teva afició? Estic molt agraït a tota la gent que m’envolta, família , veïns, amics, ja que sense el seu suport segurament no hagués pogut ser tant prolífic com he estat, animant-me sempre a continuar creant.
Una virtut que valora en els altres: Sinceritat.
Ara un defecte que no suporta: Hipocresia.
Un llibre? Los chicos del Brasil ( Ira Levin).
Una cançó? El vent d’en Raimon.
Un viatge? Noruega.
Un invent important? El telèfon mòbil.
Una pel·lícula? Allò que el vent s’endugué ( Víctor Fleming).
Un desig? Independència.
Que vol ser quan siguis gran? Més o menys com sóc ara.
Un personatge històric? Alexander Fleming ( 1881- 1955) descobridor de la penicil·lina.
Un personatge actual? Juan José Ibarretxe ( actual Lehendakari del País Basc).
Un problema per resoldre? Com evitar els conflictes perquè no derivin en guerres.
Que hi falta a Sils? Potenciar el comerç.
Que hi sobra a Sils? No m’hi sobra res.
Una frase? Tant si ets del nord com del sud sigues a Sils benvingut.

Font: La Parada

Anuncis

Accions

Information

5 responses

29 04 2009
Núria

Està molt bé donar oportunitats als artistes locals, oportunitats per deixar exposar les seves obres. I més, com en aquest cas, d’escuts del Barça!!

29 04 2009
Parada

L’entrevista es va publicar al blog de l’ACES el novembre del 2007. Ho dic pq si ara fos a fes, ves a saber què diria l’artista quan li pregunten “què hi sobra a Sils?”

http://laparada-aces.blogspot.com/2007/11/lentrevista-joan-oliveras-artista-local.html

6 05 2009
Chelsea Barça per Interné !!!

19.45.00 Chelsea VS Barcelona

http://goal2net.com/live1.html

6 05 2009
Chelsea Barça per Interné !!!

El Barça a Roma !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 05 2009
LNC

Dedicat al Sr. Oliveras:

Deixa un comentari

