Ple 2 juliol

2 07 2009

Ple municipal ordinari: dijous 2 de juliol, a les 19.30

100

Llegiu també:

Transparència o secretisme?. Al Ple de 3 de juliol de 2008 es va aprovar aquesta moció per a la publicitat de les convocatòries ordinàries i extraordinàries dels plens municipals:

… es proposa la convocatòria dels plens a la Web municipal, als taulers d’anuncis i amb megafonia, així com publicar a la Web les actes de totes les reunions, incloses les comissions informatives. VOTACIÓ – A favor : Tots els grups, per unanimitat. La moció queda aprovada.

Anuncis

Accions

Information

19 responses

28 06 2009
.ICV

PROU SECRETISME – PLE ORDINARI 2 JULIOL

PROPER PLE ORDINARI MUNICIPAL

2 DE JULIOL , 19.30 H. , SALA PLENS AJUNTAMENT

NO TROVAREU LA CONVOCATORIA A LA WEB MUNICIPAL, TAL I COM ES VA APROVAR EN UN PLE.

SEMBLA QUE EL GOVERN EN MINORIA DE IdS-PM (PSC) NO VOL PUBLIC EN ELS PLENS MUNICIPALS.

RECORDEU QUE ENS ELS PLENS ORDINARIS , QUALSEVOL PERSONA POT DEMANAR LA PARAULA AL ACABAR LA SESSIO.

US HI ESPEREM !!

CONTINUAREM INFORMANT

La Veu de Sils, dissabte, 27 / juny / 2009
http://laveudesils.blogspot.com/2009/06/prou-secretisme-ple-ordinari-2-juliol.html

28 06 2009
tino

ANÓNIMO DIJO………

¿Ahora o cuándo?

¿Qué ha de pasar para que toméis la decisión de hacer un voto de censura y hacer dimitir a este alcalde del sitio que nunca debió ocupar?

La mayoría de votantes os lo agradeceremos.

No importa el alcalde que elijáis entre vosotros, porque en preparación, educación y manera de governar, seguro que lo hará mucho mejor.

Es raro el pleno en que no da la nota y con los apuntadores que tiene que dan pena, solo le falta la estrella de xerif y el revólver!

Este pueblo de Sils no se merece personajes como él!.

Sed valientes y haced que deje este puesto y que se marche ya!

MOLTES GRACIES!!

28 06 2009
Preguntes

Un altre ple municipal? I per què en van fer un d’extraordinari l’altre dia, amb totes les despeses que això genera?

Quines garanties té el regidor expulsat al ple anterior de que l’alcalde no torni a cridar la policia?

28 06 2009
Mark

Per què es dóna per vàlid un Ple on es va expulsar un regidor i on tota l’oposició va marxar?

Per què es fan tants de Plens sabent que cada vegada s’ha de pagar als regidors? Per què no es posen un sou fix i no pas aquest variable en que dóna la sensació que inventen Plens segons les necessitats econòmiques seves del moment?

Per què cap regidor es dignarà a respondre?

28 06 2009
APM

Mark, la convocatòria dels plens la fa l’alcalde, és ell qui ha de respondre. En els plens extrordinaris és sabut que no hi ha intervencions del públic. Les despeses no semblen un problema per a l’equip de govern. No creus que tu mateix dones la resposta?
Preguntes, crec que si havia prou quorum els acord són vàlids. Garanties? Cap ni una.
Tino, d’acord amb tu i més havent abandonat un ple conjuntament com es va fer en el darrer. Però la moció de censura requereix una majoria absoluta i no queda clar que CiU estigui per la tasca. Caldria treballar amb visió de poble i no de grup polític ni d’interès electoral i això suposaria que cada grup hauria de renunciar a alguns plantejaments i acceptar-ne d’altres. Un exemple: el POUM. Si fessin com ho van fer a la llar d’infants, al consell escolar municipal o per aconseguir l’escola nova, podrien presentar-la i aprovar-la. Caldria veure qui governa i com?
Qui posa el cascavell al gat? Esperem que no passi com al conte.

28 06 2009
Dominique

Has donat en el clau APM, la qüestió d’una moció de censura és molt complicada… Perquè suposa que tots es posin d’acord i es decideixi per una nova alcaldia amb la votació unànime de la resta i a veure a qui estan disposats a posar i, pel què jo sé i he estat atenta en els últims anys, aquí, d’interessos urbanístics n’hi ha uns quants hi ha més d’un grup.
Qui estigui net que tiri la primera pedra.
Ostres, tal i com els hi pregunto en el seu blog als d’IDS per què s’apunta un en un grup polític? Què es pretén quan s’opta per una opció així? Per què esmerçar hores i més hores per aquesta tasca de més per al poble on es viu? Quins són els ideals? Què és vol fer per al municipi on es viu?
Un cop feta aquesta la reflexió cal fer causa comú per una opció o per una altre, després ser conseqüent, però aquí poques persones veig que ho estiguin sent..
Plans, projectes, informació i el per què es fan les coses i després que la gent opini.
Segur que mai plou a gust de ningú… Però això forma part de tenir un càrrec i ser un personatge públic, formes part dels afers i la vida de les persones per a qui treballes.

29 06 2009
2 07 2009
Anònim

Hi haurà un ple normal, com si no hagués passat res la darrera vegada?. Vindrà la premsa i la tv gironina per si de cas hi ha expulsions o desallotjaments ordenats per l’alcalde amb intervenció policial?. Emoció, intigra …

2 07 2009
Crònica

Crònica incompleta, informal i no necessàriament exacta del ple municipal. El regidor Miralles diu que discrepa amb l’acta del dia anterior, perquè el secretari no ha fet constar que el regidor Cot el va amenaçar amb donar-li una patada al cullons si no s’aixecava. El secretari diu que aquestes paraules no les ha trobat a l’enregistrament sonor del ple. Només hi ha dos regidors CiU, ni en Ribas ni el seu substitut. La típica abstenció CiU i l’acta s’aprova.

En Miralles parla d’un contracte signat il•legalment amb la companyia d’aigües per part d’un senyor de Vallcanera i l’alcalde utilitza l’argument Nyap: si fos il•legal s’hauria de pagar indemnitzacions a la companyia d’aigües i això ho hauria de pagar tot el poble de Sils així que …Resulta que el Camí de Sant Jaume (Camino de Santiago) passa per Sils. L’alcalde assegura que tenia un pacte verbal no sé si amb l’ACA per tallar el canyís abans del 15 juliol i assegura que sap distingir el canyís de la canya; cap disculpa per part de ningú, com és normal en aquest ajuntament. I resulta que per retallades pressupostàries no es farà la famosa neteja de la sèquia, aquest any tampoc. No únicament en aquest tema i sense voler exagerar, algunes vegades hi ha un nivell de debat podríem dir no gaire alt, o millor dit …

El regidor Anoro avisa que portar l’aigua de Blanes costarà 1 milió d’euros i que la junta de govern no ho hauria d’aprovar sense abans parlar-ne a fons. 45 places i 4 grups tindrà la nova llar d’infants, diu en Taberner, ara tenor de la nova Coral, i que per agost el trasllat però no és segur. La regidora Maria Josep es queixa del text IdS publicat al Quadern, que diu que aconseguir la nova escola ha estat gràcies a tots, però sobretot a la fermesa de l’alcalde, cal dir-ho.

El Taverner li replica que s’hauria de llegir l’editorial de la revista i resulta que l’editorial és encara pitjor ja que diu que la tossuderia i fermesa en la negociació de l’alcalde de Sils, Martí Nogué, ha estat determinant per aconseguir el nou ceip. Descalcificadors. En Miralles diu que què passa amb els camions del carrer Bastiments que reculen més de 15 metres per sortir del carrer i afirma que això és conseqÜència del disseny del Nyap. L’alcalde Nogué diu que no sap què és això del Nyap i repeteix el seu conegut argument: els TÈCNICS van fer aquest disseny de mobilitat i ell no té res a opinar. La Margarida Roca diu que el que va passar l’altre dia i que va acabar amb l’expulsió d’un regidor és innaceptable i reparteix les culpes entre en Miralles i en Nogué.

Aquesta era la freda i ara bé la calenta, diu en Xicu, que es posa una medalla dient que a Bolonya li van donar una banda, un pin d’or i un diploma, com a cap de les cuineres. Queixes d’un veí sobre la delinqüència nocturna al polígon industrial. Queixes d’un ex regidor, des del públic, sobre semàfors i dobles direccions als carrers del centre urbà.

Els plànols del POUM penjats a la sala de plens estan ja caducats però l’alcalde diu que poden servir per comparar amb els actuals; hi ha gent que riu per no plorar. A preguntes del regidor Miralles, l’alcalde diu que al web municipal hi ha tota la informació sobre el nou POUM, el secretari calla. Crec que l’alcalde diu que es pot jugar al joc de les diferències, entre el poum antic i el nou.

En Tello diu que un veí ha anat a informar-se del POUM però que li han dit que ha de demanar dia i hora; l’alcalde diu que si només és per consultar, sense demanar assessorament, no cal demanar dia i hora. Les reunions sectorials amb els veïns per parlat del poum només es faran als barris on hi ha hagut modificacions i l’alcalde li mig diu a una veïna que només podrà assistir a una i un altre veí replica dient que aquestes reunions són obertes a tothom.

Avui no ha intervingut la policia.

2 07 2009
LNC

Òndia quin bon/a cronista!!!

Enhorabona.

Realment l’alcalde del Nyap diu que no sap què és el Nyap? És l’únic de tot Sils, doncs!

3 07 2009
Dominique

Pregunto:

1 – Per què no és fa constar “la patada als cullons? Ho va sentir algú més? Ho han esborrat de la cinta?

2 – Què és això de la il·legalitat del senyor de Vallcanera?

3 – Com es pot donar per aprovada una acta d’un Ple on els regidors i els testimonis (públic) van marxar?

4 _ Com és possible que no es controlés la tallada que va efectuar l’ACA? Si va tallar quelcom que l’alcalde no distingeix, el canyís o la canya, no pot demanar responsabilitats a qui correspongui (argument Nyap, no?) ?

5 – Per què no s’ha debatut i ningú s’exclama per no poder netejar la sèquia d’una vegada? Grans exclamacions per segons què, poca gesticulació per altres coses…
6 – Sobre la revista ja n’hem parlat una mica aquí, res a afegir, com si volen fer-se un poster…

7 – Descalcificadors…. Si és el que crec no és un tema lleu… Diuen que ens cobraran la despesa en el rebut. Als qui ens hem preocupat de tenir-ne un des de fa anys per tenir un bon manteniment a casa nostra, amb la conseqüent pasta que ens vam gastar en el seu moment, ens faran descompte en aquest pagament trimestral?

8 – Els camions de Bastiments… Mireu jo tinc un tècnic que em recomana ensenyar el cul davant l’Ajuntament cada dia. Decideixo fer-los-hi cas o no? Què faig? Jo no entenc gaire del tema, però el tècnic ha decidit per mi si es legal o no i si és correcte o no i si és escàndol públic o no…

9 – Mireu que agraden els medallons a tota aquesta gent, eh… Ai sí, les cuineres de Sils, felicitats, però mireu que al Xicu li agrada fer-se veure, eh… Té altres mitjans de publicitat, cal fer-se notar en el Ple? I en tot cas, les protagonistes són elles no?

10 – Sobre el POUM hi ha tantes preguntes obertes…

11- Llàstima que no hagi vingut la poli, això de tenir espectacle dóna joc per setmanes…

3 07 2009
.Manifest CiU

Divendres 03 de juliol de 2009
Diari de Girona

CiU demana al govern de Sils (IdS) i al regidor d´ICV que es comportin en els plens
La federació nacionalista llegeix un manifest de rebuig a la picabaralla mantinguda per Miralles (ICV) i l’alcalde

SILS | E. BATLLE

Sils va celebrar ahir un ple que va començar amb molta calma i es va desenvolupar normalment fins que, al final, després del torn de precs i preguntes, el grup de CiU va llegir un manifest de rebuig a l’episodi que es va viure en el ple del 20 de juny, quan l’alcalde, Martí Nogué (IdS), va expulsar de la sala el regidor d’ICV Albert Miralles. En concret, ahir CiU va reclamar tant al govern com al regidor que “no es torni a repetir” un ple com el del mes de juny, perquè “va ser una vergonya”. A més, va titllar el regidor d’ICV d'”indisciplinat”, i també va criticar l’alcalde recordant-li que en un govern de minoria cal dialogar i demanant-li que a partir d’ara hi ha d’haver més diàleg amb l’oposició.
Per altra banda, Convergència va recordar que “fins ara a Sils mai s’havia expulsat cap regidor d’un plenari”, i que per tant calia que tothom comencés a replantejar-s’ho. Finalment, la federació nacionalista va recriminar que “hi ha grups que busquen molt de protagonisme”, en referència al grup d’Iniciativa, i que tot i que no estan d’acord amb la manera de fer de l’equip de govern, “cal respectar la figura de l’alcalde” i, per tant, no protagonitzar escenes com la del mes de juny. Cal recordar que l’alcalde va expulsar l’edil mentre s’estava debatent sobre el POUM.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2009070300_3_341677__Comarques-demana-govern-Sils-regidor-dICV-comportin-plens

3 07 2009
LNC

Quin cinisme el de CiU Sils!!!

No està per donar lliçons un grup que ara per ara, per les seves maniobres internes-urbanístiques, te el matei pes que AMS i ICV: 1 regidor i 1 regidora.

3 07 2009
Dominique

Bé, prefereixo la interacció que hi ha ara que no pas el que hi havia abans on no hi havia torn de prec i preguntes.

Que no ho oblidi ningú.
Que tothom se’n recordi.
Que el públic no podíem obrir la boca.
Els seients del públic, on hi podem seure el veïns, estaven buits gairebé sempre per aquest motiu.

I a aquest acord es va arribar en un Ple i es va signar… Que CIU és com és i ara JA LI VA BÉ EL QUÈ PASSA, deixa cremar aquesta legislatura esperant les properes eleccions.

Ahir en una conversa molt amena piscinera amb un parell d’amics, perquè crec que són això, amics, i crec que d’opcions polítiques ben diferents, vam arribar a la mateixa conclusió: Moció de censura? Què difícil!!

CIU: 2 opcions, o bé demanaran l’alcaldia o bé deixaran cremar l’alcalde, guardant la roba mentre naden en el riu dels Plens fins al 2011, perquè estan convençuts de guanyar-les.

En el primer cas, alcalde de CIU, no hi hauria canvi perquè seria igualment una alcaldia continuista, per tant, perquè canviar? Així que dubto que optin pel segon cas perquè ja els hi va bé, l’alcalde bull en el seu propi brou i, a més, es més continuista que ells mateixos…

I, en el cas que optessin per la moció, també deixarien que l’alcalde es cremés o bé fent oposició ferotge no deixant treballar si els sortís un alcalde ferm i eficient i si fos algú que pactés, ja es preocuparien de reconduir-lo ja.

Si només tenen un regidor!! Sembla mentida… Com pot ser? El mateix pes específic que la resta d’agrupacions.

Espero que hi hagi molta gent que llegeixi els blocs i en prengui nota de debò. Que obri els ulls. Que no tornin a haver majories absolutes i s’aprengui dels errors comesos.

D’aquí a res tornarem a entrar en campanya, ja veureu o n’hem sortit mai?

3 07 2009
Pau

Què passa amb CiU que ja només té dos regidors?
El Capdevila s’incorpora o no?
En Ribas ha deixat també el partit o només la regidoria?

3 07 2009
Pau

Sempre m’he preguntat si en Quimet (diuen que ahir era al ple, entre el públic de la dreta) era un convergent antifranquista o un franquista reconvertit?

3 07 2009
LNC

Un reconvertit, segons la meva opinió… el pitjor és que encara mana i manté amistats dins i fora de la casa de la vila

3 07 2009
Anònim

CiU vol justificar d’alguna manera el seu abandonament de l’anterior ple, i al mateix temps estalviar-se haver de presentar una moció de censura amb els altres dos grups municipals. No els interessa l’alcaldia, però podrien adherir-se a una presentada pels altres grups sense entrar al govern, mantenint-se al marge poden desgastar i criticar sense mullar-se. Si AMS i ICV s’ho pensen bé millor que no la presentin, no és possible governar amb quatre regidors.
Altra cosa és si l’actitud de CiU és o no per interès particular com a grup important-li un rave la governabilitat del poble. Que és el que sembla.

3 07 2009
Dominique

Ui, perdoneu el làpsus d’abans en quant al nombre de regidors de CIU, em referia a que tenien el mateix pes específic que les altres agrupacions en conjunt i si IDS passava a l’oposició. Males passades que té el fet de redactar.
Perdó, perdó…
Veig que m’heu entès, però…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s




%d bloggers like this: