Ple municipal 5N

4 11 2009

megafonia

round-icon-small Crònica informal del ple municipal de 5 novembre 2009:

La modificació de les normes subsidiàries del sector Central (pisos blaus, edifici Enher …) no s’aprova perque només hi vota a favor, si no m’equivoco, el grup IdS. On es faran els pisos de protecció oficial?. Feia falta majoria absoluta. Han vingut uns quants propietaris veïns d’aquella zona que marxaran emprenyats perquè no se’ls ha aprovat el projecte i el tema s’allargarà més.

En Miralles no sé si diu que vivim en un règim hereu d’un cop d’estat i que malgrat que ell vol una república federal està a favor de la proposta de la comissió SILS DECIDEIX, perque la consulta vol dir democràcia directa, que en els temps que corren és una cosa bona, crec que diu. La doctora Maria Josep diu que EVIDENTMENT estan a favor de la consulta sobiranista. Als d’IdS no se’ls sent bé, però crec que voten també a favor de donar suport a la consulta.

Acusen a IdS d’haver-se apropiat de l’editorial dels Quaderns de Sils, que la revista és de propaganda partidista a favor del grup de l’alcalde.

La doctora diu que en veure errades d’ORTOGRAFIA ja van veure que no era l’ARXIVER el que havia escrit l’editorial. El Capdevila s’absenta, amb el mòbil a la mà, uns minuts. ¿Quantes vegades va sortir l’alcalde anterior a la revista l’any 2006?, pregunta en Xicu i afegeix que mai durant l’època de CiU es va utilitzar l’editorial d’aquesta manera!. En Taverner es defensa. Vostè no ha entès que està en minoria (4, 7) li diu en Xicu al NOgué. Sou un govern a l’ombra, li respon l’alcalde.

En Miralles presenta una moció d’urgència a favor de la transparència, i proposa tornar a votar el que ja es va votar per unanimitat en un ple de juliol de 2008: màxima publicitat dels plens i publicació de les actes.

De sobte veiem com l’alcalde es converteix en un ABANDERAT de la NO PUBLICACIÓ de les actes, sense matisos. Fins i tot en Xicu es mostra estranyat de la no publicació de les actes, en cap lloc, ni als baixos de l’ajuntament!. L’alcalde diu que hi ha un INFORME, ¿interpretat o reinterpretat pel secretari?, que va arribar a l’ajuntament i que en nom de la protecció de dades personals, bla, bla, bla. Que ho publiquin els vostres BLOCS, li diu l’alcalde a l’oposició. Diu l’alcalde: ni que hi hagi un nou acord de ple, a la web municipal no es publicaran les actes, a no ser que UN SENYOR DE MÉS AMUNT vingui i ens ho digui. En Miralles li recorda que l’Ajuntament de Barcelona sí publica íntegrament les actes de plens i de juntes de govern.

En Miralles li pregunta a l’Arredondo ¿què és una FAMILIA NORMAL?, doncs ha trobat un paper municipal on consta que aquí hi ha tres tipus de famílies: les monoparentals, les reconstituïdes i les NORMALS. L’Andreu diu que això ho ha redactat no sé si la Diputació, malgrat que porta el segell de l’Ajuntament d’aquí.

En Xicu pregunta a l’alcalde que és això del “Conveni marc interoperativitat de sistemes …” i ningú sap de què es tracta ni quant ha costat. I, al Cot, que qui va pagar la dessecació de l’estany.

L’alcalde reitera que els tècnics municipals estan per sobre dels polítics, vella teoria política seva. “Com vols que un polític decideixi si no entén del tema”, referit als plans urbanístics dels pisos blaus i Enher; els veïns d’aquell sector no comparteixen els punts de vista d’en Miralles. Un altre veí pregunta que perquè no es posa la convocatòria de plens a un lloc visible de la pàgina web i no tant amagat i l’alcalde insisteix que ell no en sap de disseny de webs (teoria de la supremacia dels tècnics per damunt dels polítics) i el veí es queixa del punt de vista del secretari de no voler publicar les actes.

Picabaralla del senyor Valdés amb l’alcalde pel tema de la no cessió d’uns locals de Vallcanera per a fer reunions.

La ciutadana que porta la veu cantant de SILS DECIDEIX, agraeix als polítics el seu suport a la consulta, i els demana que col·laborin en portar-la endavant, ja sigui defensant el SÍ o el NO.

Etc.

Avui tampoc no hi ha hagut cap expulsió.

Font: https://silsdelaselva.wordpress.com/2009/11/04/ple-municipal-5n/#comment-6577

·

round-icon-small Demà dijous 5 de novembre, ple municipal ordinari. S’avisarà a la ciutadania per megafonia? Temes: moció Sils decideix, regidors i Quaderns de Sils, modificació Zona Enher?, etc …

megafonia


Af-Ple-2C-Ordinari


Font: Web municipal

round-icon-small Recordem també que des de principis de 2009 l’Ajuntament de Sils ha deixat de publicar les actes dels plens municipals tant a la pàgina web municipal com al tauler o suro dels baixos municipals. Això ens priva d’una font d’informació de primera categoria per a analitzar, amb transparència, la política local.

Malgrat la transcendència dels acords que es prenen a les Juntes de Govern Local, la web municipal no ha publicat, a data d’avui, cap ordre del dia ni cap acta de les juntes de govern celebrades l’any 2009.

Al Ple de 3 de juliol de 2008 es va aprovar aquesta Moció per a la publicitat de les convocatòries ordinàries i extraordinàries dels plens municipals:

… es proposa la convocatòria dels plens a la Web municipal, als taulers d’anuncis i amb megafonia, així com publicar a la Web les actes de totes les reunions, incloses les comissions informatives. VOTACIÓ – A favor : Tots els grups, per unanimitat. La moció queda aprovada.

Anuncis

Accions

Information

37 responses

5 11 2009
Crònica

Cronista no habitual dóna la seva informal visió del ple municipal d’avui:

La modificació de les normes subsidiàries del sector Central (pisos blaus, edifici Enher …) no s’aprova perque només hi vota a favor, si no m’equivoco, el grup IdS. On es faran els pisos de protecció oficial?. Feia falta majoria absoluta. Han vingut uns quants propietaris veïns d’aquella zona que marxaran emprenyats perquè no se’ls ha aprovat el projecte i el tema s’allargarà més.

En Miralles no sé si diu que vivim en un règim hereu d’un cop d’estat i que malgrat que ell vol una república federal està a favor de la proposta de la comissió SILS DECIDEIX, perque la consulta vol dir democràcia directa, que en els temps que corren és una cosa bona, crec que diu. La doctora Maria Josep diu que EVIDENTMENT estan a favor de la consulta sobiranista. Als d’IdS no se’ls sent bé, però crec que voten també a favor de donar suport a la consulta.

Acusen a IdS d’haver-se apropiat de l’editorial dels Quaderns de Sils, que la revista és de propaganda partidista a favor del grup de l’alcalde.

La doctora diu que en veure errades d’ORTOGRAFIA ja van veure que no era l’ARXIVER el que havia escrit l’editorial. El Capdevila s’absenta, amb el mòbil a la mà, uns minuts. ¿Quantes vegades va sortir l’alcalde anterior a la revista l’any 2006?, pregunta en Xicu i afegeix que mai durant l’època de CiU es va utilitzar l’editorial d’aquesta manera!. En Taverner es defensa. Vostè no ha entès que està en minoria (4, 7) li diu en Xicu al NOgué. Sou un govern a l’ombra, li respon l’alcalde.

En Miralles presenta una moció d’urgència a favor de la transparència, i proposa tornar a votar el que ja es va votar per unanimitat en un ple de juliol de 2008: màxima publicitat dels plens i publicació de les actes.

De sobte veiem com l’alcalde es converteix en un ABANDERAT de la NO PUBLICACIÓ de les actes, sense matisos. Fins i tot en Xicu es mostra estranyat de la no publicació de les actes, en cap lloc, ni als baixos de l’ajuntament!. L’alcalde diu que hi ha un INFORME, ¿interpretat o reinterpretat pel secretari?, que va arribar a l’ajuntament i que en nom de la protecció de dades personals, bla, bla, bla. Que ho publiquin els vostres BLOCS, li diu l’alcalde a l’oposició. Diu l’alcalde: ni que hi hagi un nou acord de ple, a la web municipal no es publicaran les actes, a no ser que UN SENYOR DE MÉS AMUNT vingui i ens ho digui. En Miralles li recorda que l’Ajuntament de Barcelona sí publica íntegrament les actes de plens i de juntes de govern.

En Miralles li pregunta a l’Arredondo ¿què és una FAMILIA NORMAL?, doncs ha trobat un paper municipal on consta que aquí hi ha tres tipus de famílies: les monoparentals, les reconstituïdes i les NORMALS. L’Andreu diu que això ho ha redactat no sé si la Diputació, malgrat que porta el segell de l’Ajuntament d’aquí.

En Xicu pregunta a l’alcalde que és això del “Conveni marc interoperativitat de sistemes …” i ningú sap de què es tracta ni quant ha costat. I, al Cot, que qui va pagar la dessecació de l’estany.

L’alcalde reitera que els tècnics municipals estan per sobre dels polítics, vella teoria política seva. “Com vols que un polític decideixi si no entén del tema”, referit als plans urbanístics dels pisos blaus i Enher; els veïns d’aquell sector no comparteixen els punts de vista d’en Miralles. Un altre veí pregunta que perquè no es posa la convocatòria de plens a un lloc visible de la pàgina web i no tant amagat i l’alcalde insisteix que ell no en sap de disseny de webs (teoria de la supremacia dels tècnics per damunt dels polítics) i el veí es queixa del punt de vista del secretari de no voler publicar les actes.

Picabaralla del senyor Valdés amb l’alcalde pel tema de la no cessió d’uns locals de Vallcanera per a fer reunions.

La ciutadana que porta la veu cantant de SILS DECIDEIX, agraeix als polítics el seu suport a la consulta, i els demana que col·laborin en portar-la endavant, ja sigui defensant el SÍ o el NO.

Etc.

Avui tampoc no hi ha hagut cap expulsió.

5 11 2009
LNC

Gràcies cronista informal, dones més informació – sense cobrar- que tot un secretari municipal de sils.

Gràcies, gràcies, gràcies.

7 11 2009
.Arxiver o IdS?

Dissabte 07 de novembre de 2009
Diari de Girona

L´oposició força poder intervenir en la redacció de l´editorial del butlletí de Sils
El govern en minoria d’IdS no va evitar l’aprovació de la moció del canvi en el reglament del “Quadern”

SILS | E.B.

Els tres grups de l’oposició de l’Ajuntament de Sils (AMS, CIU, ICV) van presentar aquest dijous al ple una moció per modificar el reglament que regula la participació dels grups municipals en el Quadern de Sils, el butlletí d’informació municipal. Aquesta proposta va prosperar gràcies als vots dels tres grups i el contrari de l’equip de govern d’IdS, que està en minoria al capdavant del consistori.

Aquesta modificació permetrà, segons el portaveu d’ICV, Albert Miralles, que “no torni a passar que el govern faci l’editorial del butlletí”. I és que segons aquest, l’últim número de setembre qui hauria redactat l’editorial que sol fer l’arxiver municipal, l’hauria fet el grup de govern IdS.

I ara, amb la modificació del reglament seran un membre de cada grup qui intervindrà en aquesta redacció i per tant, supervisarà aquest text del Quadern. L’alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS), remarca que “mai se m’ha acudit escriure res ni menys fer l’editorial” i recorda que el reglament antic es “va acordar amb tots els grups” i que no entén ara el canvi i que per això van votar en contra.

Consulta per la independència

En el ple de dijous també es va aprovar per unanimitat la moció per donar suport a la realització d’una consulta popular per la independència a petició de la plataforma Sils, Decideix. La consulta es farà el 13 de desembre.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2009/11/07/comarques-loposicio-fora-intervenir-redaccio-leditorial-butlleti-sils/368225.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Llegiu també:

https://silsdelaselva.wordpress.com/2009/09/17/quadern-de-sils-juny-08/
https://silsdelaselva.wordpress.com/2009/09/23/fotografia-i-politica/

7 11 2009
Esther

porque téndra tanto miedo el secretario municipal de hacer publicas todas las Actas.

8 11 2009
jo

A l’Ester, pot dir-li al teu estimat Miralles, que ell SI que te tottes les actes ( tant de la comisió de govern com del plé ) i li dius que les publiqui ell , pero sota la seva RESPONSABILITAT.

Que ho signi que les publica ell. No ho fara.

Com sempre , si ningu ho denuncia , no passa res . Pero despres ningu vol saber-ne res.

Sota la seva responsabilitat , cap problema.

Pero recordeu ja fa temps, per l’afer de les cuidadores de la Llar, va dir que publicaria l’informe Escale .

ALGÚ l’ha vist. NOOOOOOOOOOOOOOO

Xerra molt i no fa mai res, sempre diu cal fer, pero els altres. Ell a la bardissa

8 11 2009
Pipo

Es veu que aquestes són, exactament, les paraules de l’alcalde al ple de l’altra dia: si voleu publicar les actes, ho publiqueu vosaltres.

IdS qui t’ha vist i qui et veu. ¿Com es podia anar de progressistes i renovadors a les eleccions municipals passades i haver acabat d’aquesta manera, com a vulgars manipuladors d’editorials de revista local i com a ultraconservadors contraris a la publicació de les actes?!!!

És el secretari de l’ajuntament, a les ordres de l’alcalde, el que ha de publicar les actes, no en Miralles ni cap altre regidor.

De què teniu por?

8 11 2009
LNC

Té por perquè aproven nyaps sense estudis de detall i després han de fer moltes trampes…

Només volen cobrar, fer xalets i augment d’edificabilitat sense passar per auditories, per això li tenen aquesta ràbia al Miralles..

8 11 2009
jo

pero no les publicarà

8 11 2009
LNC

Les ha de publicar l’ajuntament… però clar tenim un alcalde que no sap ni llegir http://www.apd.cat/media/424.pdf , ni escriure (HONASTATAT) 😉 Ja es va veure amb el Nyap. Quin espectacle d’alcalde tenim !!!

8 11 2009
Anònim

Si l’alcalde diu al Diari de Girona que “mai se m’ha acudit escriure” i tampoc ho va fer l’arxiver municipal, ¿qui va escriure l’editorial de propaganda partidista del darrer Quadern de Sils?

8 11 2009
jo

lnc, perque no li dius al teu admirat miralles ( que ets tu mateix ) que les publiqui amb la seva signatura i responsabilitat amb el vist i plau dels informes que deia el dia del ple referents als Ajuntaments tant coneguts com el de Sta Coloma G o Barna.

Segur que no ho fara. Sempre diu el mateix , que ho fassin els altres

8 11 2009
Pipo

És el secretari de l’ajuntament, a les ordres de l’alcalde, el que ha de redactar i publicar les actes, no en Miralles ni cap altre regidor. Diuen que el regidor Xicu Anoro també va protestar per la no publicació de les actes. No desviem el tema.

El secretari ha de redactar i publicar les actes d’acord amb la normativa de la protecció de dades personals, però sense utilitzar aquesta normativa com a excusa per a amagar el que passa a l’Ajuntament, els que els polítics discuteixen i decideixen en nom nostre, en nom de la SOBIRANIA POPULAR.

Algú s’ho creu això de la sobirania popular?

Aquí i a Santa Coloma de Gramanet, volem saber què passa al nostre Ajuntament, que diuen que és democràtic.

8 11 2009
JO TAMBE OPINO

TOTS ELS GRUPS TENEN COPIES DE TOTES LES ACTES. ES CERT
AQUESTS QUE PARLEN TANT, QUE LES PUBLIQUIN ELLS SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT AMPARATS PER ELS INFORMES QUE DIUEN DELS MUNICIPIS D’ON PROVENEN.
N’ESTIC SEGUR QUE NO HO FARAN

8 11 2009
Esther

“JO” el Ayuntamiento de Sils es peor que el de Santa Coloma de Gramanet alli por lo menos a los chorizo las Asociaciones de vecinos los denuncian al Fiscal Anticorrupción aqui en Sils personas como tu encima los defienden.

Pero estate tranquilo que con el tiempo y una caña todo llega y aqui en Sils no ba atardar mucho en llegar “JO” saluda a tus amigos de IDS-PSC de Sils.

8 11 2009
Esther

“JO” Porque tienen que hacer los grupos de la oposición lo que por LEY tiene que hacer tanto el Secretario Municipal como el Alcalde de Sils.

Lo que verdaderamente pasa es que tanto el Secretario Municipal como el Alcalde no quieren que los vecinos estemos informados sobre el nuevo POUM y el NYAP y algunas cosas más de la que éstan pasando.

Y sobre todo de que nadie se entere de los nombres de los probedores y empresas privadas que trabajan para el Ayuntamiento y sobre todo que nadie se entere verdaderamente de lo que cobra el Equipo de Gobierno y los probedores y empresas privadas que trabajan para el mismo.

9 11 2009
PERE

Mira Jo, si l’Albert Miralles és la LNC tu ets en Martí Nogue. Que poc coneixes en Miralles per dir aquestes injuries. Miralles el que ha de dir, ho diu donant la cara i no pel darrera d’amagatall. Els que el coneixem d’anys i coneixem la seva trajectoria ho tenim molt clar….Mans netes no com d’altres….

9 11 2009
Esther

PERE Estoi totalmente de acuerdo con tu comentario éste tal JO es seguramente uno del grupo de IDS- PSC.

Pero que no se preocupe este cavallerete porque los Vecinos y las Vecinas del Pueblo ya conocian a toda esta colla de los Independientes y ha hora los conocen aun más.

“JO” Porque no le preguntas a tu Alcalde y amigo, por el Pelotazo que ésta preparando con sus terrenos de Mallorquinas y depaso le puedes preguntar por los puestos de trabajo Municipales que a dado ha dedo el y el Joan Cot

A la muguer del amigo Bombero y al payes de Vallcanera y contratar a Contratista algunos de ellos iban en su Candidatura, manos limpias esto es lo que les habia hecho falta tanto a los de CIU durante 28 años, como a los tres que llevamos con estos que ban de Progresistas y son unos Facistas.

12 11 2009
LNC

El que més els deu molestar és que tot i no publicar les actes amb el/la cronista informal estem al dia 🙂

Bona feina !!!

12 11 2009
zzz

Sr Pere no dubto de la honradesa del senyor Miralles, pero qui remena oli s unta els dits……………i aquest senyor de moment no ha remenat res.
Srta Esther ud sigue su cruzada personal contra el sr alcalde y su partido, por favor el tema del POUM solo beneficia a los propietarios(en caso de que urbanizen o edifiquen, cosa algo improbable durante la proxima decada) y como es muy normal la gente que vive en este pueblo hay algunos que son propietarios en el ayuntamiento , en las sardanas, en el futbol, en el esplai y esto suele pasar en la mayoria de los pueblos pequeños.
No se equivoque srta Esther si alguien quiso dar el pelotazo en este pueblo ya lo dio hace tiempo.

12 11 2009
Anònim

zzz, el pelotazo no serà immediat, però pot servir pels fills, d’herència. Mentrestant es qüestió de podar els pins, que vagin fent fusta.

Ho van dir els d’AMS, que tenen fama de tranquils i moderats.

Diu AMS que resulta com a mínim curiós que la part més important de les modificacions que planteja el nou POUM es concentrin en una zona urbanitzable que és propietat d’una persona que pot intervenir en importants decisions sobre actuacions urbanístiques (és el cas dels projectes d’urbanització), i que aquesta persona sigui l’actual alcalde i regidor d’urbanisme, el senyor Nogué.

Diuen que amb les normes subsidiàries antigues en Nogué podia edificar el 100% de les seves propietats rústiques entre el carrer de Mallorquines i la Milenium. Després va venir el projecte de POUM de CiU que només li deixava edificar un 60%. Finalment va venir el nou projecte de POUM de IdS i ara ja pot edificar el 80%. Ell diu que no sap res de requalificacions, que això és cosa dels tècnics 😉

16 11 2009
.Pla frenat

Diumenge 15 de novembre de 2009

L´oposició de Sils frena una nova àrea residencial que s´ha de fer en entrar al poble
Es preveia la construcció d’uns 150 habitatges
i la promovien una vintena de veïns del municipi

SILS | E.B.

Una vegada més l’oposició de Sils frena un projecte que es porta a ple. En concret, aquesta vegada era una modificació puntual de les Normes Subsidiàries a la zona del sector Central, situat a l’entrada del municipi venint de Vidreres, on es preveu una urbanització nova de prop de 150 habitatges i que promouen una vintena de veïns del poble.

L’abstenció d’AMS i CiU i el vot contrari d’ICV van deixar l’equip de govern d’IdS defensant aquesta modificació urbanística. En concret, el grup d’ICV, tal i com explica el seu portaveu, Albert Miralles, havia presentat al·legacions a aquesta modificació i com que el govern sols li n’acceptava una, finalment va decidir votar en contra. I és que per poder fer una modificació de les Normes Subsidiàries cal una majoria absoluta i en aquest cas no hi va ser.

Per l’alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS), el que això provoca és que “els propietaris no podran tirar endavant la seva iniciativa, quan fa un mes es va fer l’aprovació inicial i en canvi, hi van estar d’acord”. El grup d’ICV de Sils tem, segons Miralles, que els pisos de protecció especial que es preveuen “s’acabin engaxant on hi ha els actuals, quan creiem que hi ha espai suficient per fer-los en qualsevol altre lloc”.

Per part d’AMS i CiU, l’abstenció es va justificar en l’últim ple, perquè l’alcalde els va negar participar en la Comissió de Govern quan s’elabori el projecte urbanístic. Nogué assegura que l’assistència és “la nostra competència”.

http://www.diaridegirona.cat/comarques/2009/11/15/comarques-loposicio-sils-frena-nova-area-residencial-entrar-poble/369796.html

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Ple municipal 5 novembre:
https://silsdelaselva.wordpress.com/2009/11/04/ple-municipal-5n/

21 11 2009
.ICV i actes

TRANSPARENCIA – PLE ORDINARI 5 NOVEMBRE 2009

ICV-EUiA-EPM vàrem presentar al ple de juliol del 2008 una moció que demanava:

– Les convocatòries de plens municipals ordinaris i extraordinaris, seran anunciades en la web municipal, als taulers d’anuncis i amb megafonia pels carrers, al mateix temps que es convoca les regidores i regidors.

– Que es publiquin les actes de totes les reunions, incloses les comissions informatives, en la web municipal.

Ve ésser aprovada per unanimitat de tots els grups : IdS-PM (PSC), CiU, AMS,ICV-EUiA-EPM. I es varen publicar les actes a la web i als tauler d’anuncis municipals, fins que amb l’argument de la llei de protecció de dades varen deixar de publicar-se per decisió de l’Alcalde.

Gràcies a les webs locals de Sils, entre les que tenim la sort de comptar amb « Sils, com més serem més riurem « i « Des de Sils, camí d’Itaca », hem pogut veure com un Ajuntament tan important com el de Barcelona, a hores d’ara, seguia publicant a la seva web oficial les actes de les reunions del Ple Municipal i de la Comissió de Govern, sense problemes. I també d’altres, com Girona. Qualsevol persona ho pot comprovar.

Animats pel bon exemple de Barcelona i Girona, en el darrer ple municipal vàrem tornar a presentar la mateixa moció que ja havíem presentat al juliol del 2008.

Passada a votació la moció, va resultar aprovada amb els vots de CiU, AMS i els nostres, però amb el vot en contra de IdS-PM (PSC).

Creiem que l’aprovació de la moció és una bona noticia per totes aquelles persones i grups que volem transparència, màxima informació a l’abast de tothom i participació activa de la ciutadania en els assumptes públics.

Val a dir que l’Alcalde ens va anunciar abans de la votació, que encara que fos aprovada, ell no publicaria les actes. Pregunta: es aquest un comportament democràtic?.

També volem informar que els regidors i regidores tenim còpia de les actes, que està clar que a qui restringeix l’Alcalde el dret a la informació és al conjunt de la ciutadania, a la que no se li vol facilitar l’accés a totes les actes municipals. Pregunta : perquè?

Cristina Simó Alcaraz i Albert Miralles Güell, grup municipal ICV-EUiA-EPM

divendres 20 de novembre de 2009

http://laveudesils.blogspot.com/2009/11/transparencia.html

21 11 2009
Pau

Jo no crec que la decisió de no publicar actes sigui de l’Alcalde. Em puc equivocar però estic convençut que qui porta els pantalons a l’ajuntament de Sils són els grans funcionaris de la casa, començant pel senyor secretari municipal i el senyor arquitecte municipal, que per cert no són càrrecs electes ni han passat pel filtre democràtic i que ja eren funcionaris durant el mandat de l’alcalde Rovira, el de la majoria absoluta. Ja ho va dir l’actual alcalde Nogué que ell sí que era tècnic en la seva vida privada (bomber ?) però que en temes jurídics i urbanístics ell s’escolta la opinió dels tècnics i a callar.

Quantes menys dades circulin sobre determinades llicències urbanístiques i factures municipals, millor per alguns. A les actes hi ha massa informació, no interessa publicar-les. En el fons la democràcia i la transparència els importa tres pepinos a alguns polítics i funcionaris del nostre poble.

Ara han trobat una bona excusa o coartada, com baixada del Cel: “la protecció de dades personals”.

21 11 2009
LNC

A l’alcalde i al Cot ja els hi va bé el que diguin els tècnics: tenen parcel.les i sòl no urbanizatble i els volen moure urbanísticament. 😉

21 11 2009
JO TAMBE OPINO

Ja que segons diu l’alcalde i vosaltres de ICV també les teniu les actes , donç, perqué no les publiqueu vosaltres si no hi ha cap problema ?
Sota la vostra responsabilitat, tal com us va dir l’alcalde

21 11 2009
LNC

És l’ajuntament qui les ha de penjar, que té personal ben pagat, per penjar-les complint les recomanacions de l’ACPD que en cap cas justifiquen que no es pupliquin ni les actes.

L’alcalde hauria de complir els acords del ple, el que passa que tenen terres i parcel.les, fan al.legacions per millorar edificabilitat (Nogué) i demanen llicències en sòl no urbanitzable com a promotors immobiliaris (Cot), paguen advocats i cobren bons sous i així no es poden conèixer.

L’alcalde pot preguntar als tècnics de Barcelona i Girona com es poden publicar actes legalment, però no li interessa, vol una bassa d’oli i moure les seves terres.

22 11 2009
Esther

Lo que tiene que hacer tu Alcalde es publicarlas él tal como dice la “LEY” y tal como se aprobo en el ultimo pleno municipal, lo que pasa es que los Facistas se pasan la Democracia por donde ellos quieren, y no por donde quiere el pueblo.

22 11 2009
JO TAMBE OPINO

Es veu la poca feina que teniu, que sempre esteu repetin-vos com la seva.
Si l’oposició ja te les actes, que les publiquin ells amb la seva responsabilitat.
I aquest que s’anomena LNC, de feina poca de positiva i tu Esther , el que dius del que vol el poble, encara no te n’has adonat que a vosaltres us volen a L’ OPOSICIÖ i espero que per sempre

22 11 2009
Anònim

Sense actes tampoc es pot saber el que cobra l’ACES de l’ajuntament que s’ho manega tot la mateixa

22 11 2009
JO TAMBE OPINO

Donç li demanes al teu amic de L’OPOSICIÓ que te tota l’informació que t’ho digui o be, vas a l’ajuntament i el regidor corresponent t’ho explicarà.
No hi ha res a amagar

22 11 2009
Anònim

Que fa l’ACES d’ara pel poble? Resssssss tot s’ho manega la mateixa

22 11 2009
JO TAMBE OPINO

pero les actes no les publiqueu, oi ?

22 11 2009
Esther

Jo tambe Opino: Esta claro que a nosotros nos quieren en la oposición precisamente porque si algun día pertenecemos al equipo de gobierno sacaremos todo a la luz publica, preguntale a tu alcalde porque motivo no hizo las auditorias despues de 28 años de gobierno de CIU y que es lo que él le esta tapando a los de CIU y CIU que es lo que le esta tapando a los de PSC-IDS o son tan tontos que se han dejado liar por el secretario municipal.

Y por lo que se ve tu tampoco tienes mucha faena cuando estas siempre enganchada a los comentarios

22 11 2009
APM

Una democràcia representativa no és forçosament una democràcia participativa. D’aquí això que s’anomena desafecció.

Una acta no té perquè fer explícits noms i cognoms de persones afectades per decisions executives o administratives, però és un recull amb extracte i presa de decisions, mocions , posicionaments i com no resultats de votacions, que a més d’un valor informatiu sobre un acte públic, té un valor històric i consultiu que pot permetre a qualsevol ciutadà consultar i saber que s’ha esdevingut en aquest acte públic que és un ple municipal.

Crec que publicar actes, no pot ser de cap manera un acte il·legal i és pot fer sense contravenir la famosa llei de protecció de dades. Ho prova el fet que altres ajuntaments de major dimensió i població ho fan. Altra cosa diferent és que qui les ha de redactar, sàpiga o no fer-ho dins dels pàrametres que correspongui. Si ens hem de refiar de la manera de llegir en els plens, aquestes i altres document s per part del secretari municipal, ens trobem davant d’un problema de claredat expositiva bastant greu.

Poder, és sens dubte voler, però l’equip de govern de Sils que cada vegada sembla més il·luminat quant a les seves decisions, sobretot el senyor alcalde; no vol, inclús passant-se pel forro una decisió democràticament aprovada per una majoria del ple i que en una anterior proposta el seu mateix grup va acceptar i vendre com un avenç democràti; fer la publicació de les actes! És la transparència que promet el PSC? Quina por hi ha a la informació pública.

L’estament oficial que tramita documents oficials és l’Ajuntament, no poden fer-ho de cap manera a títol personal ni de grup, els altres grups municipals.

Sr. Nogué, una mica de serietat i coherència en les seves argumentacions. I procuri no ser tan recriminatori ni paternalista en els plens, que el populisme té bastantes connotacions antidemocràtiques. Quan argumenti legislacions restrictives potser que en faci una lectura pública i ens serà més fàcil entendre´l o creure´l.

22 11 2009
.Actes

22 novembre 2009. Detectem que, després d’uns mesos d’absència, les actes de les juntes de govern tornen al tauler d’anuncis del suro municipal. Felicitem al secretari municipal per aquesta rectificació i l’encoratgem a seguir per aquest camí. Recordem que des de principis de l’any 2009, coincidint amb els intents de “legalització” de l’anomenat Nyap de Sils, les actes dels plens i de les juntes de govern es van deixar de publicar al web municipal i, fins i tot, al tauler d’anuncis dels baixos de l’Ajuntament.

Els blocs digitals locals i els regidors de l’oposició han exigit la publicació de les actes, en nom de la transparència democràtica. Recordem que a Sils les juntes de govern són monocolors (IdS). A diferència dels plens, que normalment es convoquen cada dos mesos, cada mes hi ha diverses juntes de govern on es prenen importants decisions que afecten als silencs i a les silenques.

Malgrat la transcendència dels acords que es prenen a les juntes de govern local, la web municipal no ha publicat, a data d’avui, cap ordre del dia ni cap acta de les juntes de govern celebrades l’any 2009.

Pel que fa als plens, la web municipal publica l’ordre del dia i un “extracte d’acord” molt retallat (censurat?) de les actes.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Continua sense donar-se compliment a l’acord del ple de 3 de juliol de 2008 on es va aprovar aquesta moció per a la publicitat de les convocatòries ordinàries i extraordinàries dels plens municipals i publicació d’actes de totes les reunions:

… es proposa la convocatòria dels plens a la Web municipal, als taulers d’anuncis i amb megafonia, així com publicar a la Web les actes de totes les reunions, incloses les comissions informatives. VOTACIÓ – A favor : Tots els grups, per unanimitat. La moció queda aprovada.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Llegiu també:

Juntes de govern (tardor 2009)
https://silsdelaselva.wordpress.com/2009/11/22/juntes-de-govern/

Secretisme? (no es publiquen les actes)
https://silsdelaselva.wordpress.com/2009/11/02/secretisme-antidemocratic/

Actes de plens ( ??? ) al web municipal
http://webspobles.ddgi.cat/sites/sils/Pages_LeftMenu/ActesPlens.aspx

22 11 2009
.Enquesta

ENQUESTA. PARTICIPA-HI:

Actes públiques a Internet?
S’han de publicar les actes de les reunions dels polítics locals?

Respon l’enquesta clicant aquí:

http://answers.polldaddy.com/poll/1566402/

30 12 2009
.Extracte

Extracte d’acord del ple municipal de 5 novembre.

Acta o extracte retallat d’acords? No hi figuren ni els debats de regidors i regidores ni el detall de les votacions efectuades. Per què?

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

ACTA DE SESSIÓ DE PLE
Ple ordinari núm. 12/2009 de data 5/11/2009:

Aprovació provisional Modificació puntual de les Normes Subsidiàries de Planejament 1/2009 a l’àmbit del sector Central

ACORD :

Primer.- Estimar en part les al•legacions formulades per n’Albert Miralles Güell, regidor per ICV-EUiA-EPM, segons el contingut de l’informe de l’arquitecte municipal i, consegüentment aprovar provisionalment la Modificació puntual de les Normes Subsidiàries de Planejament 1/2009 a l’àmbit del sector Central, incorporant les prescripcions de l’informe del Servei Territorial de Girona de la Direcció General de Carreteres de data de 25 de setembre de 2009.

Segon.- Remetre copia de l’expedient i del projecte, per duplicat exemplars, a la Comissió Territorial d’urbanisme de Girona als efectes de la seva aprovació definitiva, si s’escau.

– L’acord no és eficaç atès que requereix el vot favorable de la majoria absoluta del número legal dels membres de la corporació segons l’Article 47.2 II) de la Llei 7/85 reguladora de bases de règim local.

Nomenament secretaria en el Registre Civil de Sils

A C O R D:

Primer.- Rellevar del càrrec de secretari del Registre civil al Sr. Juan Antonio González Blanco, pels motius que esposa a la seva sol•licitud, a partir de l’1 de desembre de 2009.

Segon.- Nomenar secretària del Registre Civil de Sils la funcionària de carrera Sra. Maria Dolors Palmada Tornés, d’acord amb la proposta del secretari actual, a partir de l’1 de desembre de 2009.

Tercer.- Comunicar a la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya i al Jutjat d’Instrucció Núm. 3 (Registre Civil), de Sta. Coloma de Farners.

Proposta de la Comissió Ciutadana promotora Sils Decideix

ACORD:

Primer.- L’Ajuntament de Sils dóna suport a la proposta de la “Comissió Ciutadana Sils Decideix” de sotmetre a consulta popular, la següent qüestió, a la població d’aquest municipi amb la finalitat que es pronunciï: “Està a favor que Catalunya esdevingui un Estat de dret, independent, lliure, democràtic i social, integrat a la Unió Europea?”

Moció sobre la seguretat i higiene dels parcs infantils i del pavelló d’esports municipal

ACORD:

Primer.- Que es revisin les senyalització dels parcs infantils així com el mobiliari que pugui estar espatllat o gastat , el paviment o altres elements que puguin ser causants d’accidents pels nens i nenes.

Segon.- Que es revisi l’estat de salubritat i higiene dels vestidors i banys del pavelló municipal, així com la seguretat de les baranes i l’accessibilitat per a minusvàlids.

Moció Modificació Reglament regulador participació regidors en els òrgans d’informació i difusió municipal i normes de publicació del Quadern de Sils

A C O R D:

Primer.- Aprovar inicialment la modificació del Reglament regulador de la participació dels regidors i grups municipals en els òrgans d’informació i difusió municipal i normes de publicació del “Quadern de Sils”, en el sentit següent: REGLAMENT REGULADOR DE LA PARTICIPACIÓ DELS REGIDORS/ES I GRUPS MUNICIPALS EN ELS ÒRGANS D’INFORMACIÓ I DIFUSIÓ MUNICIPAL I NORMES DE PUBLICACIÓ DEL “QUADERN DE SILS” EXPOSICIÓ DE MOTIUS: Per tal de dotar-se del instrument necessari per a la regulació de la participació dels grups municipals i regidors/es als mitjans de comunicació de titularitat municipal, el Ple de l’Ajuntament adopta el següent reglament.

Capítol II. El butlletí Municipal Quadern de Sils Article 10.- Es podrà incloure dins del butlletí municipal “Quadern de Sils“ anuncis d’empreses i persones, amb la finalitat de contribuir al finançament de l’esmenta’t instrument de difusió. Excepte aquelles que fomentin la desigualtat i l’explotació de les dones, com és el cas dels prostíbuls o clubs d’altern.

Capítol III. Normes de publicació del Butlletí Municipal Quadern de Sils.

II- El funcionament de la revista , es sustenta en dues figures :

– Consell Editorial: Es reuneix cada tres mesos i la seva funció és la de vetllar per la correcta aplicació del presenta reglament. Està constituït per la Comissió Informativa general i presidit per l’alcalde. Aquest consell editorial format per la comissió informativa general, és vinculant a l’aprovació de la publicació íntegra de la revista . Per la seva aprovació serà necessària la presentació dels continguts totals, fotògrafes, portada, contraportada i editorial. Qualssevol altre informació que no sigui aprovada en aquesta comissió, haurà de valorar-se la seva publicació en altre mitjà o bé no publicar-se.

– Consell de Redacció: Es reuneix amb una periodicitat no superior a un mes. La seva funció és la d’elaborar i coordinar els continguts de la revista. Està constituït per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Sils i per persones externes a l’Ajuntament nomenades per a tal funció un representant per cada grup municipal del consistori. Aquest consell de redacció serà l’encarregat de la redacció de l’editorial. La direcció tècnica de la revista va a càrrec de l’arxiver municipal. El consell de Redacció està presidit pel regidor de Cultura. El Consell de Redacció està emplaçat a la seu de l’Arxiu Municipal de Sils.

Segon.- Sotmetre a informació pública els presents acords i el text del Reglament pel termini mínim de trenta dies, a fi que s’hi puguin presentar al•legacions i reclamacions, mitjançant la inserció dels anuncis corresponents al Butlletí Oficial de la província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al Diari de Girona i al tauler d’edictes de l’Ajuntament. El termini d’informació pública començarà a comptar des del dia de la publicació de l’Anunci al BOP.

Tercer.- Disposar que, si no s’hi formula cap al•legació ni reclamació durant el termini d’informació pública i d’audiència als interessats, el Reglament que ara s’aprova inicialment quedarà aprovat definitivament sense necessitat de cap tràmit ulterior, i es procedirà directament a la publicació.
que sortís l’ordre del dia del Ple.

Les modificacions que planteja el reglament són per donar transparència al quadern i que la Comissió Informativa conegui, íntegrament, el contingut d’aquest. A més, que l’editorial sigui feta pels membres que composen la Comissió de l’arxiu.

Entén que votar en contra d’aquestes modificacions és votar contra la transparència.

Moció pel soterrament de la Línia de Molt Alta Tensió

ACORD:
Primer.- L’Ajuntament de Sils es posiciona públicament a favor del soterrament de la MAT i demana la paralització immediata de la tramitació corresponent al projecte de línia de molt alta tensió Bescanó – Santa Llogaia i ramal de Riudarenes, mentre s’estigui debatent l’opció del soterrament.

Segon.- L’Ajuntament de Sils demana al Govern de l’Estat Espanyol i de la Generalitat, l’inici d’un procés d’anàlisi conjuntament amb les Administracions Locals, determinar si el projecte de soterrament de la línia és viable i possible, doncs cap altra alternativa tècnica pot complir amb les necessitats de protecció de l’activitat socio econòmica i del medi natural dels municipis afectats.

Tercer.- Trametre aquest acord al Govern de l’Estat Espanyol, al Govern de la Generalitat de Catalunya, a l’empresa Red Electrica de España. I a l’AMMAT.

FORA DE L’ORDRE DEL DIA 10.-

Moció d’ICV-EUiA-EPM: publicitat de les convocatòries dels plens municipals ordinaris i extraordinaris

ACORD:

Primer.- Les convocatòries de plens municipals ordinaris i extraordinaris, seran anunciades en la web municipal, als taulers d’anuncis i amb megafonia pels carrers, al mateix temps que es convoca les regidores i regidors.

Segon.- Que es publiquin les actes de totes les reunions, incloses les comissions informatives, en la web municipal.

Font: http://webspobles.ddgi.cat/sites/sils/Shared%20Documents/Ordenances%20Municipals/091105Plweb.pdf

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: