Necrològiques

17 01 2010

Anuncis

Accions

Information

4 responses

18 04 2011
18 04 2011
Àngels Caballé

Lola no saps com et trobaré a faltar, com moltes persones, però en aquest moment penso egoistament amb mi. Encara divendres vaig poder parlar un petit moment amb tu, em vas dir que no et trobaves bé, que a la que et sentissis millor em trucaries, altres vegades ho havies fet, vaig esperar tot el dia i dissabte et vaig tornar a trucar varies vegades, no em vas contestar però tampoc em vaig angoixar, vaig pensar que t’havia passat com moltes vegades, que no sabies on havies deixat el mòbil, que t’havies quedat sense bateria…. com sempre em deies “sóc un desastre amb el mòbil”, per això ja fa molt em vas donar el mòbil de la Carme i el de la Júlia perquè si no em contestaves i estava angoixada les truques a elles; algun cops ho havia fet, havia trucat a la Carme, aquesta vegada vaig pensar que si al vespre no em responies tornaria a trucar a la Carme ,però aquesta vegada va ser ella qui em va trucar a mi per dir-me el que no esperava ni volia sentir, ho saps perfectament.

En aquests moments també penso amb els teus: en Lluís, la teva germana la Carme, la teva mare la Quimeta i sobretot amb les teves nenes com sempre les anomenàvem..una de les últimes converses que vam tenir em vas dir: “que aquest d’aquí dalt s’esperi una mica que la Carla sigui més gran” vaig creure que t’escoltaria ,estaves lluitant molt per aconseguir-ho, no entenc perquè no t’ha fet cas.

No crec que torni a trobar una persona com tu a la meva vida, amb les teves opinions i els teus consells, sempre fent-me veure la part positiva de les coses; no acabaria mai d’escriure sobre tu, ho saps bé prou. Ahir el vespre per desfogar-me, vaig començar a escriure i en un moment vaig omplir tres folis recordant moltes coses de tots aquests anys .

Lola això no pot ser un adéu per sempre, en algun lloc ens tornarem a trobar i et dic el que ens dèiem sempre quan ens dèiem adéu: un petó ben fort i una abraçada per tots i fins a la pròxima ,ens truquem.

15 06 2011
Joan Torremilans Tarrés

Joan Torremilans Tarrés

Activista cultural
15/06/11 02:00 – Sils – Narcís Figueras


Joan Torremilans Foto: CARLES COLOMER.

Aquest dilluns ens va deixar Joan Torremilans Tarrés (Sils, 1943), de can Puig, persona ben coneguda entre els veïns del poble, amable i calmós i entusiasta col·laborador d’activitats cíviques i culturals.

Pintor afeccionat, en Joan havia proporcionat dibuixos i pintures per a moltes portades de programes festius (l’aplec, les ofrenes…) i sempre estava disposat a participar.

Joan Torremilans estava casat amb Mercè Recasens i era pare d’una filla, Glòria Torremilans, professora de secundària, que ha treballat a l’Arxiu Municipal a les ordres de Lluís Costa i és autora dels textos d’alguna de les publicacions que solen aparèixer coincidint amb exposicions de la festa major. També viu encara la seva mare, centenària, Carme Tarrés.

En Joan finalment no va poder superar la greu afecció que se li havia declarat feia un temps i que darrerament l’havia obligat a ingressar en un centre hospitalari.

Les exèquies es van celebrar ahir al migdia a la parròquia de Sils.

(*) Narcís Figueras és membre del consell de redacció de ‘Quaderns de Sils’

http://www.elpunt.cat/noticia/article/12-apunts/29-necrologiques/424257.html

15 06 2011
Joan Viñolas Esteve

Joan Viñolas Esteve

President de l’Associació Cultural La Laguna
15/06/11 02:00 – Sils – Narcís Figueras


[Joan Viñolas Esteve]

Dilluns al vespre, i de manera sobtada i inesperada per a tots, en retornar d’un viatge amb la família, va morir Joan Viñolas Esteve (Sils, 1952).

En Joan era electricista de professió, però s’havia interessat des de jove per aspectes culturals, històrics i patrimonials del municipi. Va ser membre de diverses entitats i va regentar una llibreria els anys setanta i vuitanta. Persona discreta i gens sorollosa, però compromesa i activa socialment, era un col·leccionista empedreït de material relacionat amb Sils, de tots els temps i tots els temes.

Va ser regidor de Cultura del primer ajuntament democràtic i durant dues legislatures (1979-1987). Durant el seu mandat es va posar en marxa l’Arxiu Municipal. Amb Lluís Costa van estudiar l’electrificació a Sils en un article del 1984 i també va escriure altres textos en publicacions locals, alhora que va mantenir contacte i col·laboració amb estudiosos de fora de Sils, com ara el canonge gironí Jaume Marquès (que va investigar sobre l’estany, entre altres temes) o el filòleg barceloní Enric Moreu-Rey (a qui va proporcionar els noms dels masos de Sils per als seus reculls onomàstics). Actualment, presidia l’Associació Cultural La Laguna.

Joan Viñolas havia estat també corresponsal de Punt Diari des de l’inici, el 1979, fins a final dels vuitanta. En les planes d’aquest rotatiu va publicar la informació més rellevant del municipi, així com alguns treballs de recerca sobre la llegenda de Pere Porter, l’evolució demogràfica de Sils o la història de la Mare de Déu d’Argimon, entre altres qüestions relacionades amb la història del poble i de la comarca.

Casat amb Dolors Martínez i pare de dos fills, Daniel i Joan, la cerimònia se celebrarà avui, a les 12 del migdia, a la parròquia de Sils.

(*) Narcís Figueras és membre del consell de redacció de ‘Quaderns de Sils’

http://www.elpunt.cat/noticia/article/12-apunts/29-necrologiques/424253.html

Deixa un comentari

