Carri bici

28 08 2010

Acords ferms o lletra morta?

Carril bici a Sils?

1) El ple municipal de 14 de gener de 2010 va aprovar aquest acord: “Moció carril bici i peatonal. Encarregar als serveis tècnics municipals la redacció d’un informe pel possible establiment d’un carril bici en el casc urbà de Sils”. La moció va ser presentada pel grup ICV de Sils (ICV-EUiA-EPM, Albert Miralles i Cristina Simó).

Dubte: han passat 7 mesos i no sabem si l’informe està llest o l’acord era lletra morta (paper mullat).

Dubte: ¿l’acord feia només referència al casc urbà (tal com ha redactat la secretaria municipal en l’anomenat extracte d’acords) o plantejava la unió del casc urbà amb els barris de Vallcanera i King Parc, i amb els pobles veïns?

Al ple de 4 setembre 2008 ja hi havia hagut una proposta d’ICV per tal de realitzar “un estudi durant el 2008 per a la millora de l’accés a Vallcanera des de la comarcal (Rolling-Mallorquines) fins a l’entrada a la urbanització, inclosa la possibilitat de complementar la carretera amb una via per als vianants i carril bici”.

2) Una altra proposta de carril bici va ser defensada pels arqueòlegs Maribel Fuertes i Joan Llinàs, en el seu article dedicat als antics ponts del camí ral que passava per Sils.

3) També cal considerar que la famosa conversió de la carretera N-II en l’autovia A-2 preveu la construcció d’un pas subterrani que permetrà reobrir un camí rural que va de Sils a Vidreres.


El pont de la riera de Vallcanera

Un cop arranjats i consolidats aquests ponts, creiem que la intervenció a realitzar-hi ha d’anar dirigida en dues direccions.

Per una banda, caldria col.locar al costat de cada pont un plafó explicatiu on hi hauria una petita introducció sobre el camí rali s’hi emmarcaria el pont en qüestió, explicant-ne les característiques principals. Per l’altra, caldria integrar aquests ponts dins de rutes a peu o en bicicleta per la zona; en aquest sentit una bona opció podria ser aprofitar la futura millora de la carretera GI-555 per adequar un itinerari que permetria a caminants i ciclistes anar des de Mallorquines fins a la Belladona seguint l’itinerari de l’antic camí ral mitjançant la construcció de pontets de fusta per salvar les rieres i d’un pas subterrani per salvar la carretera a la zona entre el pont del rec de can Querós i el del rec del Jonquet. Aquesta ruta permetria passar pels diversos ponts que hem recuperat i s’hi podria afegir la senyalització d’altres elements del camí ral, com el propi carrer de Mallorquines o l’antic hostal de la Belladona.

MARIBEL FUERTES I AVELLANEDA, JOAN LLINÀS I POL (Janus SL)

Font: Quadern de Sils 66

MOCIÓ ICV-EUiA-EPM: CARRIL BICI I PEATONAL
Registre d’entrada nº 4175, de 16 de desembre.
Cristina Simó Alcaraz, Albert Miralles Güell, regidora i regidor del grup municipal

ICV-EUiA-EPM proposen al Ple la moció següent:

Cada cop és més important el concepte de mobilitat sostenible, i ara encara més degut a la crisi energètica que ens amenaça i pels efectes produïts per les emissions de CO2.

Tota la industria en general i els sector de la automoció en particular estan treballant per una producció i un transport més sostenible.

A Sils també considerem que hi podem contribuir. Tenim un territori pla, estem a la Plana de la Selva. I això permet pensar en fomentar la mobilitat a peu i en bicicleta com allò no extraordinari sinó integrat a la vida quotidiana, a les coses del dia a dia.

No fa gaire que tenim els circuits de salut, per estimular la passejada i l’activitat física saludable. Tenim també uns magnífics circuits per on anar-hi amb bicicleta i gaudir del paisatge.

Però encara tenim greus deficiències que considerem que s’han de corregir:

– Dins el nucli urbà no tenim carril bici i en molts casos ni voreres que permetin passejar.

– La comunicació amb els nostres veïnats de Vallcanera i Les Comes i amb la urbanització King Park, a peu o amb bicicleta és molt poc segura per la inexistència d’un carril bici i peatonal.

– La comunicació amb els nostres pobles veïns és molt perillosa, tant si volem anar a Riudarenes, perquè cal travessar la carretera Gi-555 i no hi han passos habilitats, com cap a Vidreres, perquè cal travessar la N-II i tampoc hi ha cap pas habilitat. El mateix passa per anar a Caldes de Malavella. Falten passos habilitats segurs per vianants i bicicletes.

PROPOSEM AL PLE EL SEGÜENT ACORD

1- Què el nostre Ajuntament promocioni activament i afavoreixi l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport i també estimuli els desplaçaments a peu, amb els mitjans al seu abast.

2- Què s’encarregui als serveis tècnics municipals un estudi valorat , que contempli:

3- Carril bici i peatonal en tot el nucli urbà, de manera que sigui possible el desplaçament segur per tot el nucli urbà. Al menys dos carrils bici, un transversal i un altre longitudinal que arribin fins al centre del poble (Ajuntament).

– Carril bici i peatonal segur que comuniqui el nucli urbà amb els veïnats de Vallcanera i Les comes i amb la urbanització King Park.

– Connexions segures de carril bici i peatonal amb tots els pobles veïns, salvant l’obstacle de les carreteres. (N-II cap a Vidreres, carretera Hostalric- Mallorquines cap a Riudarenes, carretera Mallorquines- Rolls cap a golf de Caldes)

Sils, 14 de desembre de 2009.

Font: La Veu de Sils

Camí rural Sils-Vidreres

Foment refà camins “de tota la vida”. La conversió de la carretera N-II en l’autovia A-2 preveu la construcció d’un pas subterrani que permetrà reobrir un camí rural que va de Sils a Vidreres i que feia una dècada que estava tallat. L’accés al camí del mas Flassià s’obrirà un cop finalitzi l’ampliació de l’A-2 entre Sils i Maçanet.
SILS | S.FARRERÓS

L’Ajuntament de Sils ha aconseguit que el Ministeri de Foment reobri un camí rural que uneix el municipi amb Vidreres que fa deu anys que té barrat el pas per una tanca que va col·locar el ministeri. Aquest vial connecta el camí dels Estanys de Sils, passant per la zona de Can Butinyà de Vidreres -on ara hi ha una casa de mobles que rep el mateix nom- i arriba fins al Mas Flassià, i es troba completament tallat des que es van fer les últimes obres en aquell tram de carretera N-II.

La carretera nacional, però, creua aquest camí des del seu primer traçat, projectat l’any 1850. En aquells temps, però, silencs i vidrerencs encara s’atrevien a creuar a peu sense massa problemes la via. L’alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS), va explicar que “amb l’increment de la circulació de vehicles que ara passen per la N-II, Foment va dedicir col·locar una barrera pel perill que comportava que persones creuessin a peu, en bicicleta o en carro, la nacional”.

Això va ser fa deu anys, i ara, des del consistori silenc han aconseguit que els reobrin aquest camí rural que té uns tres quilòmetres de llargada. El projecte, segons Nogué, “contempla la construcció d’un pont subterrani que passarà per sota la nova A-2″. Això, deia, permetrà als veïns de Sils i Vidreres “tornar-se a comunicar amb un camí dels de tota la vida”. Aquest vial, va assegurar l’alcalde, “només serà d’ús exclusiu per a gent que vagi a peu, en bibicleta o per a què els pagesos que tenen camps a la vora puguin travessar d’un costat a l’altre” (…)

Font: DdG, 31 octubre 08

Advertisements

Accions

Information

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: